کد خبر: 9238

تاریخ بروزرسانی : 1397/02/04

هزینه تحصیل پردیس های بین الملل بسیار کمتر از دانشگاه های خارجی

منابع آزمون دکتری

رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تهران اعلام کرد  این واحدهای بین المللی برای پولدارها نیست و بیش از 80 درصد دانشجویان در پردیس ارس از قشر متوسط هستند. قرار بود بیشتر دانشجویان خارجی جذب کند اما در این زمینه موفق نبوده است.

وی هدف از تاسیس پردیسهای بین المللی دانشگاه تهران را اینگونه بیان میکند یکی پذیرش دانشجویان خارجی و دیگری بستر سازی برای ادامه تحصیل متقاضیان ورود به دانشگاهها که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند.

وی در مورد عدم پذیرش دانشجویان خارجی گفت دانشگاه در این زمینه کوتاهی نکرده است بلکه یکسری مشکلات عمومی مثل ویزا گرفتن وجود دارد. ما در حال حاضر تعدادی دانشجوی عراقی را پذیرش کرده ایم که در حال اخذ ویزا و انجام تشریفات اداری هستند.

میزان شهریه برای دانشجویان متفاوت است چون از هر مدرک کارشناسی می توانند در هر رشته ای برای کارشناسی ارشد شرکت کنند اما باید پیش نیارهایی را بگذراند. اگر دوساله تمام کنند برای رشته های علوم انسانی هر نیمسال یک میلیون و 800 هزار تومان و رشته های مهندسی و فنی دو میلیون و 250 هزار تومان شهریه ثابت است، شهریه متغیر هم بستگی به تعداد واحدها دارد. بنابراین شهریه پردیس در حد دانشگاههای معتبر کشورهای پیشرفته دنیا است و در این 5 سال اخیر هم رشد شهریه نداشته ایم.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه تبریز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

در کلاسهایی که تعداد دانشجویان از 7 نفر بیشتر باشد؛ نفر اول 20 درصد، نفر دوم 15 و نفر سوم 10 درصد میتوانند از تخفیف بهره ببرند.

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتری www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x