کد خبر: 10060

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/19

واگذاری مجوز به اساتید برتر جهت جذب دانشجویان خارجی

منابع آزمون دکتری

جذب دانشجویان خارجی

واگذاری مجوز به اساتید برتر جهت جذب دانشجویان خارجی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ،  وزیرعلوم درباره واگذاری مجوز به اساتید برتر جهت پذیرش دانشجویان خارجی بیان کرد :
براساس دستورالعمل جدیدی که اخیراً از سوی وزارت علوم ابلاغ گشته استادان ممتاز دانشگاه‌های کشور این امکان را دارند در مقطع دکترا دانشجوی خارجی جذب نمایند که با اجرایی شدن آن شاهد افزایش میزان جذب دانشجویان خارجی در کشور خواهیم بود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ دستورالعمل پذیرش دانشجوی خارجی توسط اساتید ممتاز خبر داد. جذب دانشجوی بین المللی به‌ ویژه با توجه به نتایج علمی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که تحصیل این دانشجویان برای کشور ما دربردارد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 
برگزاری دوره های تحصیلی مشترک، پژوهش های مشترک و جذب دانشجویان خارجی در رتبه بندی دانشگاه ها در سطح بین الملل تاثیر به سزایی دارد.

شرایط ثبت نام اتباع خارجی در آزمون دکتری مشخص شد

امروزه موضوع تحرک و جابجایی دانشجویان در سطح بین المللی دارای اهمیت زیادی است و رقابت شدیدی بین کشورها برای جذب حداکثری دانشجویان وجود دارد و هر دولتی که برای دانشگاه و آموزش عالی خود مزیتی قائل باشد و اهداف ماندگار علمی و البته اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را دنبال کند یا به دنبال گسترش مناسبات در فراتر از مرزهای خود باشد، به جذب دانشجویان تمایل پیدا می کند. بدیهی است جمهوری اسلامی که برخوردار از دانشگاه هایی در تراز بین المللی است و آموزش عالی آن از مزیت ها و ظرفیت های زیادی برخوردار است، وارد این رقابت شود و کنشگر بسیار فعال در جذب دانشجویان بین المللی باشد. افزون بر آنکه رسیدن به مرجعیت علمی و گسترش زبان فارسی که از سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی است، اقتضا می کند که صرف نظر از رقابت جهانی مورد اشاره، در عرصه جذب دانشجوی بین المللی تلاش و سرمایه گذاری موثری شود؛ زیرا از مهمترین شاخصه های تحقق مرجعیت علمی، میزان کمی و کیفی تحصیل دانشجویان سایر کشورها در ایران است.

مطلب پیشنهادی :  دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

وی افزود : ما رشته های متعددی مانند روابط بین الملل، اقتصاد بین الملل، جغرافیای سیاسی، مطالعات منطقه ای و بازرگانی بین الملل داریم که ممکن است دانشجویی تمایل به حضور در کشورهای آفریقایی یا آسیایی داشته باشد تا به فهم دقیق تری از مناسبات اقتصادی یا سیاسی و حقوقی حاکم بر آن کشورها دست یابد. همچنین اینکه با وجود ظرفیت بسیار زیاد در آفریقا با حدود ۵۴ کشور، به متخصصانی نیاز داریم که اشراف و درک میدانی لازم از وضعیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بازار آن کشورها داشته باشند. همین خلاء را نسبت به اکثر کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای آسیای مرکزی و اروپای شرقی داریم. مهمترین راه تربیت متخصص نسبت به این کشورها که بتواند به بخش های مختلف کشور کمک کند تا مراودات اقتصادی و سیاسی و تاثیرگذاری در این قبیل کشورها را افزایش بدهند، طراحی فرصت های مطالعاتی برای درک دانشجویان دکترا از این کشورها است تا در ضمن تحصیل درک لازم میدانی از آن کشورها پیدا کند.

 www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x