کد خبر: 10168

تاریخ بروزرسانی : 1396/07/24

ویژگی های پایگاه DOAJ

منابع آزمون دکتری

 

این پایگاه كه با نام اختصاری DOAJ شناخته شده و از طریق آدرس www.doaj.org قابل دسترسی است، محققان می توانند به تعداد زیادی از مجلات الكترونیك رایگان در تمامی حوزه ها به زبان انگلیسی و تعدادی از زبان های دیگر به صورت تمام متن دسترسی داشته باشند. بیش از 4500  عنوان مجله و هزاران مقاله به عنوان یكی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین فهرست مجلات پژوهشی با دسترسی كاملاً آزاد و رایگان است و بیشتر از 10 درصد مجلات بررسی شده جهان اكنون در این پایگاه وجود دارد.

  • ویژگی های پایگاهdoaj:
  1. تمام مجلات این پایگاه به صورت رایگان و تمام متن و بدون محدودیت دسترس پذیرند.
    2. پایگاه مذكور پایگاهی جامع بوده و تمام موضوعات علمی را دربر می گیرد.
    3. پایگاه DOAJ  دارای ساختاری ساده بوده و دسترسی به متن مقالات آن بسیار راحت است.
    4. همه روزآمد هستند و مجلاتی كه دیگر منتشر نمی شوند، از این پایگاه حذف می گردند؛ مگر اینكه عناوین دیگری جایگزین آنها شده باشد؛ و این رویكرد، مزیت آشكاری است.
    5. یكی از نقاط قوت راهنمای مجلات دسترسی آزاد، تنوع آن است

روش جستجو و یافتن مطالب:

در صفحه اصلی این پایگاه با استفاده از سیستم جستجوی مجلات ( Find Journal) می توان از طریق همه فیلدهای موجود در پیشینه مجلات به جستجوی آنها پرداخت. این فیلدها عبارت است از: عنوان مجله، ISSN، سال شروع (زمانی كه مجله به صورت الكترونیكی و تمام متن و دسترسی آزاد درآمده است)،سال پایان (البته درصورتی كه یك مجله جای خود را به عنوان دیگری داده باشد)، موضوع، كلیدواژه ها(كلیدواژه های موضوع مجله)، ناشر، كشور
صفحه اصلی این پایگاه با استفاده از گزینه جستجوی مقالات (find Articles)،  می توان مجلات را در سطح مقاله هم جستجو كرد.

موضوعات در پایگاه DOAJ :

پایگاه DOAJ به صورت جامع تمام موضوعات علمی را دربر می گیرد. موضوعات در پایگاه DOAJ براساس یك سلسله مراتب مبتنی بر رشته سازماندهی می شوند. در صفحه اصلی این پایگاه موضوعات به 17 حوزه کلی تقسیم شده که کاربر با کلیک کردن بر روی هر یک از آن ها می تواند به موضوعات به صورت خاص تر دسترسی یابد.علاوه بر این،  چنانچه كاربر برروی گزینه (Expand Subject Tree ) در صفحه اصلی كلیك كند، فهرست كاملی از  موضوعات کلی، موضوعات اخص و تعداد مجلات را می یابد که با کلیک کردن برروی هریک از این موضوعات، فهرستی از مجلات دسترسی آزاد در آن حوزه ظاهر می شود.

لینک دسترسی به پایگاه :http://www.doaj.org

 WWW.PHDPHD.ORG

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x