کد خبر: 8951

تاریخ بروزرسانی : 1402/11/15

پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس

منابع آزمون دکتری

پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس

پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس

اسکوپوس یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته‌شده‌است که اطلاعات کتاب‌شناختی حدود 60 میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده‌است. اسکوپوس اطلاعات محصولات حدود ۵هزار ناشر علمی را از سراسر جهان در خود جای داده‌است. در مجموع اسکوپوس اطلاعات ۱۶ هزار و پانصد مجله علمی پژوهشی را در خود نمایه کرده‌است.

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

SCOPUS  بزرگترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان است؛ یعنی علاوه بر چکیده مقالات، دارای فهرست منابع هر مقاله نیز بوده و بدین ترتیب امکان محاسبه تعداد استنادات به هر مقاله را فراهم می‌کند. از این رو می‌توان دریافت هر مقاله در این مجموعه، تاکنون چند بار توسط سایر مقالات مورد استناد قرار گرفته است که این خود شاخصی برای تعیین کیفیت مقاله می‏شود. همچنین مؤثرترین کشورها، نشریات، مؤسسات علمی، آثار و دانشمندان از این طریق مشخص می‏شوند. اسکوپوس اواخر سال 2004 از سوی الزویر (ناشر هلندی) راه اندازی شد. این پایگاه با همکاری 21 مؤسسه از سراسر جهان ارائه شده و به سرعت رقیب جدی موسسه اطلاعات علمی شد که قریب 50 سال پیشرو نمایه­های استنادی در جهان بود. این پایگاه روزانه آپدیت می‏شود.

چند مقاله و کتاب برای مصاحبه دکتری نیاز است؟

وظایف پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)

پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس همه حیطه‌های علوم که شامل علوم زیستی، فیزیک و شیمی و علوم اجتماعی می‌شود را در برمی‌گیرد. در مقایسه‌ای که با وب آو ساینس انجام شده، اسکوپوس حدود ۲۰ درصد پوشش بیشتری از آن داشته‌است اما مقالات قبل از سال ۱۹۹۵ راندارد بر خلاف وب آو ساینس که تا سال ۱۹۴۵ را شامل می‌شود و گوگل اسکالر نسبت به این پایگاه‌ها دقت کمتری دارد و اطلاعات  مربوط به یادکرد در آن کمی معیوب است و دیر به دیر به روز رسانی می‌شود.

مطالعه دیگری که در سال ۲۰۰۶ انجام شد می‌گوید سرچ در اسکوپوس و کار با آن راحت تر است حتی برای کاربران تازه‌کار. در این پایگاه می‌توان در یادکردها به جلو و عقب رفت. یعنی مقاله به چه  منابعی ارجاع داده یا چه مقالاتی به این مقاله ارجاع داده‌اند. همچنین از آنجا که این پایگاه بین رشته‌ای است می‌توان در این زنجیره یادکردها به مقالاتی که خارج از رشته محقق است نیز رفت.

سفارش تولید سابقه پژوهش (پیشینه تحقیق)

اسکوپوس همچنین برای هر نویسنده، پروفایل هم ارائه می‌دهد که اطلاعات مهمی را در بر دارد مانند affiliation (وابستگی به دانشگاه یا موسسات دیگر)، تعداد آثار چاپ شده و اطلاعات کتابشناسی آنها، مراجع و تعداد یادکردهایی که هریک از مقالات دریافت کرده است. شناسه اچ را برای نوسینده حساب می‌کند. کاربرانی که ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در حساب کاربری خود این قابلیت را فعال کنند که اگر در پروفایل کاربری خاص تغییری ایجاد شد به آنها گزارش شود. باید توجه داشت که اسکپوس تنها انتشاراتی که به صورت متوالی و مجموعه می‌باشد را نمایه می‌کند. (مثل ژورنال‌ها، ژورنال‌ها ی تجاری، سری کتاب‌ها و کنفرانس متربال‌هایی که آی اِس اِس اِن دارند) تنها مورد استثناء conference paper (در بردارندهٔ نسخهٔ نهایی و متن کامل مقالات) می‌باشد که نمایه می‌شود اما meeting abstractها که خلاصه‌هایی کوتاه از پژوهش‌های در حال اجرا می‌باشد در اسکپوس نمایه نمی‌شود.

دامنه مطالب تحت پوشش پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس شامل مورد زیر می گردد:

⭐ فنی  Technical
⭐ پزشکی  Medical 
⭐ علوم اجتماعی  Social Sciences
⭐ ادبیات  literature 
⭐ هنر  Art
⭐ علوم انسانی Humanities

شهرت جهانی فارغ التحصیل دانشگاه شهرکرد

www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محیا
میهمان
محیا
25 آذر ، 1402

سلام خواستم بپرسم برا چاپ مقاله ام میتونید کارم رو انجام بدید.یه ژورنال معتبر میخوام

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x