کد خبر: 11399

تاریخ بروزرسانی : 1396/05/25

پذیرش دانشجویان سوئدی در رشته های خاص دانشگاه های ایران

منابع آزمون دکتری

وزیر علوم اعلام کرد : تا کنون 439 دانشجوی ایرانی در کشور سوئد مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر این دانشجویان سوئدی میتوانند در رشته هایی مانند خاورمیانه شناسی و هنر اسلامی و ایرانی تحصیل کنند.

روابط عمومی وزارت علوم اعلام کرد : وزیر علوم با وزیر اموراروپایی وتجارت خارجی کشور سوئد دیدار کرده و در این دیدار در مورد روابط علمی ، تحقیقاتی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، اتریش، فرانسه و ایتالیا با ایران صحبت شد.

عملی کردن پروژه‌های مشترک علمی و تحقیقاتی و تبادل دانشجو و استاد و برگزاری جلسه مابین دانشگاه‌های دو کشور از مهم ترین تعاملات است.

علاوه براین کارگروه‌های علمی دو کشور ایجاد شد و نتایج خوبی به همراه دارد. این تفاهم نامه باعث بهتر شدن روابط علمی دو کشور شده است و این همکاری ادامه خواهد داشت. اکنون 439 دانشجوی ایرانی در سوئد مشغول به تحصیل اند که در اینده نزدیک این تعداد افزایش خواهد یافت.

علاوه بر رشته‌های فنی و نا‌نو تکنولوژی رشته های اسلام‌‌‌ شنا‌سی، خاورمیانه شنا‌سی و همچنین هنر اسلامی و ایرانی در کمتر جایی از دنیا در حال تدریس است پس به همین دلیل میتوانیم از کشور سوئد در این رشته ها پذیرش کنیم.
انجام پروژه‌های کلان GIS بین دانشگاه لوند سوئد و دانشگاه ملا‌یر و تربت حیدریه ایران با حمایت یک میلیون یور‌ویی اتحادیه اروپا نشان از انجام برنامه های گسترده در این زمینه دارد. همچنین همکاری دانشگاه گلستان با دانشگاه اوپسالا در بخش زمین شنا‌سی و دانشگاه ابوعلی سینای همدان با دانشگاه lulea‌سوئد و راه‌اندازی کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه اوپسالا یکی دیگر از این برنامه ها است. کشور سوئد یک مقصد عالی در سطح دنیا است در این کشور 3.8 درصدGDP  به تحقیقات اختصاص پیدا می‌کند و دولت سوئد در ده سال گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در تحقیقات داشته و در تلاش است آن را افزایش دهد

مطلب پیشنهادی :  دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x