کد خبر: 9630

تاریخ بروزرسانی : 1396/04/18

پذیرش دانشجویان سوئدی در رشته های منحصر به فرد دانشگاه های کشور

منابع آزمون دکتری

طبق اعلام وزیر علوم 439 دانشجوی ایرانی در کشور سوئد مشغول به تحصیل هستند  و دانشگاه های ایران هم در رشته های خاصی مانند خاورمیانه شناسی و هنر اسلامی و ایرانی امکان پذیرش دانشجویان این کشور را دارند.

در دیدار مشترک وزیر علوم و وزیر امور اروپایی وتجارت خارجی کشور سوئد اعلام شد که ایران روابط بسیار نزدیک علمی ، تحقیقاتی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله آلمان، اتریش، فرانسه و ایتالیا دارد . که تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه‌های مشترک علمی و تحقیقاتی  از مهم ترین تعاملات مابین کشورها می باشد.

ایشان افزود در سطح ملی کارگروه‌های علمی دو کشور راه‌اندازی شده است و با امضای تفاهم‌نامه‌ مابین دو کشور ایران و سوئد روابط علمی دو کشور تقویت خواهد شد.

هم اکنون 439 دانشجو در سوئد مشفول به تحصیل هستند که در اینده این تعداد افزایش خواهد یافت.غیر از رشته های فنی و نا‌نو تکنولوژی رشته هایی همچون اسلام‌‌‌ شنا‌سی، خاورمیانه شنا‌سی و همچنین هنر اسلامی و ایرانی در دانشگاه های محدودی تدریس میشوند که به این دلیل می‌توان پذیرای داوطلبان و دانشجویان کشور سوئد در این رشته های تحصیلی باشیم .

مطلب پیشنهادی :  دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

همکاری دانشگاه گلستان با دانشگاه اوپسالا در حوزه زمین شنا‌سی و دانشگاه ابوعلی سینای همدان با دانشگاه lulea‌سوئد و راه‌اندازی کرسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه اوپسالا از نمونه‌های این همکاری‌های علمی است.

در تلاش هستیم به بورسیه های دیگر کشور‌ها که بتوانند در سطح بین‌المللی تحقیق و همکاری داشته باشند کمک کنیم

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتری www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x