کد خبر: 14277

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/16

پژوهش های با کیفیت هدف دانشگاه حکیم سبزواری

منابع آزمون دکتری

دانشگاه حکیم سبزواری

پژوهش های با کیفیت هدف دانشگاه حکیم سبزواری

روابط عمومی وزارت علوم گزارش داد : تعداد کل مقالات دانشگاه طی 4 سال گذشته از ۲۳۰ مقاله در سال ۲۰۱۲ به عدد ۵۰۵ مقاله در سال ۲۰۱۶ رسیده است که بر اساس آمار موسسه تامسون- رویترز (Thomson Reuters) در سال ۲۰۱۲ مجموعاً ۳۸ مقاله با آدرس دانشگاه حکیم سبزواری در پایگاه تامسون رویترز و جزو مقالات JCR بوده که این آمار در سال  ۲۰۱۶ به ۲۲۰ مقاله رسیده است. موسسه تامسون-رویترز یکی از معتبرترین مراجع علمی جهان و تهیه کننده لیست (JCR) است.

این روند نشان میدهد که این دانشگاه در طی یک دوره 4 ساله افزایش بیش از ۵ برابری را در کمیت مقالات معتبر داشته است.

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه حکیم سبزواری

همچنین امارها نشان میدهد در سال ۲۰۱۲ از کل مقالات ما تنها ۱۶ درصد در پایگاه تامسون رویترز نمایه شده ، در حالی که امروز این عدد به حدود ۴۴ درصد رسیده که این خود نشان دهنده این است که ما در این روند زمانی هم در کیفیت و هم در کمیت مقالات رشد قابل توجهی داشته ایم.

مطلب پیشنهادی :  حقوق دانشجویان فرهنگیان چقدر است؟

دانشگاه حکیم سبزواری

علاوه بر این امارها ، آمار دیگری که کیفیت فعالیت های پژوهشی را بررسی میکند، بحث تعداد مقالات چاپ شده در ژورنال های ده درصد برتر جهان است که طبق آمارهای موجود در 8 ماهه نخست سال ۲۰۱۷، پژوهشگران دانشگاه ۱۲ مقاله در مجلات 10 درصد برتر دنیا منتشر نمودند که این آمار رقم خوبی است و نشان می دهد همکاران ما به سمت کارهای پژوهشی با کیفیت بیشتر حرکت کرده اند.

علاوه بر این براساس امار موسسه تامسون – رویترز در سال ۲۰۱۲ اسامی محققان ایرانی در مقالات مشترک در کنار ۲۱ نفر از پژوهشگران سایر کشورها (۱۰ کشور) در مقالات علمی-پژوهشی آمده است، که در سال ۲۰۱۶ نام اعضای هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری در کنار ۱۲۲ پژوهشگر از ۶۱ کشور جهان در مقالات علمی ثبت شده که نشان دهنده افزایش بیش از ۶ برابری در این حوزه است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x