کد خبر: 16312

تاریخ بروزرسانی : 1401/11/27

چرا جمع بندی برای ازمون دکتری مهم است؟

منابع آزمون دکتری

جمع بندی برای ازمون دکتری

چرا جمع بندی برای ازمون دکتری مهم است؟

جمع بندی به معنی مرور خلاصه درس ها  و تست های انتخابی که شما در طی زمان مطالعه منابع دکتری گلچین نموده اید. بر اساس ازمون های سال های قبل برخی از سوالات کنکور دکتری (برای دریافت جدول دانلودهای رایگان آزمون دکترا کلیک کنید) تکراری هستند حال با کمی تغییر یا با همان ترکیب.

 

شما داوطلبان میتوانید جهت دریافت مشاوره از طریق تلفن های زیر اقدام نمایید:

09306406058

02166061083

وقتی نزدیک به زمان کنکور دکتری میشویم بالطبع نمیتوان کل کتب و مباحث را مجدد مطالعه کرد پس جمع بندی در این دوره کمک شایانی برای موفقیت در کنکور مینماید.

در ابتدای امر مباحث را طبقه بندی نمایید. در روش جمع بندی، ابتدا تست زده بعد مطالعه مینمایید هدف از این روش این است که متوجه خواهید شد که کدام مباحث را فراموش نکرده اید و زمانی را که میخواهید صرف مطالعه این مباحث کنید به یک مبحث ناقص اختصاص میدهید تا مطالعه ان را تکمیل کنید. جمع بندی باعث انتقال تمرکز بر روی مباحث کلیدی و پرتکرار میشود . اگر در ساعت های خاصی مطالعه جمع بندی انجام گیرد باعث شرطی شدن ذهن میگردد. بخش مهم دیگر قرار گرفتن در شرایط آزمون است؛ پس در دوران جمع بندی، شرایط کنکور دکتری را شبیه سازی کنید.

به عنوان یک داوطلب کنکور دکتری بیش از 1000 ساعت از زمان خود را صرف مطالعه، کلاس‌های کنکور، برنامه‌ریزی درسی و تست‌زنی کرده‌اید. اما بهتر است بدانید که این حجم از مطالعه بدون جمع بندی و مرور هیچ بازدهی نخواهد داشت.مثلا چه طور می‌توان یک مبحث از دروس تخصصی را پس از چند هفته وقفه، بدون مرور و جمع‌بندی یادآوری کرد؟! پس جمع بندی کنکور برای شما یک ضرورت محسوب می‌شود. هرچه قدر در این مسیر قوی‌تر عمل کنید، احتمال قبولی در کنکور دکتری افزایش می‌یابد.

یکی از مهم‌ترین مزایای جمع بندی برای ازمون دکتری ، یادآوری سریع نکات مهم درسی است؛ این موضوع سر جلسه کنکور نمود بیشتری پیدا می‌کند. حتما برای شما هم پیش آمده که مراحل حل یک سوال را به طور کامل می‌دانید اما فرمول را به خاطر نمی‌آورید! اینجاست که جمع‌بندی و مرور اهمیت خودش را نشان می‌دهد. با استفاده از تکنیک‌های جمع بندی اصولی، سوالات راحت‌تر از چیزی که هستند به نظر می‌رسند. تحقیقات نشان داده افرادی که پیش از امتحان جمع‌بندی و مرور می‌کنند، 30% بیشتر از سایر افراد اطلاعات را با یاد می‌آورند.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

جمع بندی برای ازمون دکتری

⭐ سوالات سال های گذشته آزمون دکتری را تهیه و مرور کنید(از این جا). هر روز به یکی از آزمون ها پاسخ بدهید و تا آنجا که امکانش هست شرایط آزمون را برای خود شبیه سازی کنید. هنگام تست زنی هیچ وقفه یا استراحتی را برای خود در نظر نگیرید و به صورت یکجا به سولات پاسخ بدهید.
⭐ سپس هر آزمون را تصحیح کنید. سولات و تست هایی پاسخ داده نشده ی خودتان را علامت زده و چک کنید که برای چه مبحثی بوده است . برای پیدا کردن جواب مناسب هر تست خلاصه مبحث ها را مرور کنید و اکر جواب خود را پیدا نکردید به منابع اصلی مراجعه کنید و مشکل درسی خود را حل کنید.
⭐ پس از اینکه هر آزمون را ارزیابی کردید، آزمون های سال های قبل را به ترتیب انجام دهید تا مجموع آزمون ها به پایان برسد.

⭐⭐در بازه زمانی باقی مانده تا کنکور ، حتما به مباحثی که تستهایش را غلط زده اید یا نزده اید مراجعه کرده، مباحث آن را مرور کنید.

زمانی که برای این دوره مورد نیاز است معمولا یک ماه می‌باشد. اما این زمان برای افراد مختلف متفاوت است و میانگین بین یک الی سه ماه می‌باشد. این آخرین و مهمترین قدمی است که می‌توانید به سمت هدف خود بردارید و از اهمیت این یک ماه هر چقدر هم که بگوییم کم است.

وقتی برای یادگیری نیست!

اشتباه برداشت نکنید، همیشه برای یادگیری زمان هست، به قول معروف هر وقت ماهی را از آب بگیری تازه است! اما وقتی تنها دو هفته یا کمتر به کنکور دکتری فرصت باقی است، یادگیری مطالب جدید به ویژه در دروس تخصصی محاسباتی ریسک زیادی دارد. البته توانایی افراد با یکدیگر متفاوت بوده و نمی‌توان همه را با یک معیار سنجید، اما یادگیری مطلب جدید وقتی زمان کافی برای تمرین و جمع بندی ندارید یک اشتباه بزرگ است. گول تبلیغات “قبولی در یک ماه” را نخورید!

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x