کد خبر: 11915

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/19

چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی

منابع آزمون دکتری

چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی

چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی

در این مقاله قرار است چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی را معرفی کنید. هر شخص به صورت کاملا منحصر به فرد ، دارای مجموعه ای از مهارت و توانمندی های مفید  برای مطالعه است. این موارد شامل ، نوع خاصی از خلاصه نویسی،ترسیم،ایجاد ساختار درختی مطالب، نحوه تست زدن و سایر روش های مطالعه برای بهبود یادگیری می باشد که قطعا بسیاری از این موارد آموختنی نیست و از طریق آزمون و خطا و براساس عادتهای شخصیتی هر فرد ، نهادینه میشود.

منابع دکتری +💚 لیست دروس و سرفصل ها

 دانشمندان زیادی به بررسی تکنیک های موثر یادگیری و مطالعه پرداخته اند که در زیر به بیان جدیدترین متدهای یادگیری می پردازیم، چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی به ترتیب زیر است:

1-خلاصه سازی به سبک درختی : نوشتن خلاصه متون به صورت شاخه ای و مرتبط با مطالب اصلی.

2-برجسته سازی و رنگی کردن مطالب : علامت گذاری جملات مهم در هنگام خواندن با رنگ های خاص و اثر گذار (زرد و سبز و آبی).

3-کلید واژه های نمادین: با استفاده از کلمات کلیدی و تصویرسازی ذهنی  آن مطالب.

4-سنجاق کردن متن به تصویر در ذهن : تلاش برای ایجاد تصاویر ذهنی از متن در حین خواندن یا گوش دادن به آن.

با استفاده از این تکنیکها ، تمام خلآ های ذهنی پر میشود و سلولهای خاکستری مغز را فعال نگه می دارد.

🔔 برای درس‌ های عمومی به طور کلی برای خلاصه نویسی دروس حفظی تر بهترست که خلاصه ‏ها را به صورت درس به درس ننویسید بلکه به صورت مبحث به مبحث و موضوعی بنویسید. برای یادگیری و تسلط کافی روی لغات هم از جعبه‌ی لایتنر  استفاده کنید. دروس تخصصی یا فرمول‏ های کلی را حداکثر در چند برگه خلاصه کنید.
🔔 بالارد، دانشمند انگلیسی، اعتقاد دارد که ذهن زمانی که برای اولین بار با مطلبی مواجه می شود اندکی در گیجی فرو می‌رود و تنها نگاهی سطحی به آن مطالب دارد. به این صورت حتی اگر شما چندین ساعت هم به مطالعه بپردازید، به محض کنار گذاشتن کتاب و گذشت چند ساعت دیگر، مقدار کمی از آنچه خوانده‌اید را به یاد خواهید آورد. زیرا آن مطالب به طور سطحی در ذهن شما نشسته‌اند و به سرعت مواردی دیگر جایگزینشان شده است. بالارد برای این موضوع یک راه حل ارائه می‌دهد و آن استراحت هدفمند ذهن می‌باشد.

🔔 بر این اساس شما پس از یک ساعت مطالعه، پانزده دقیقه در سکوت و به دور از پرداختن به امور دیگر، تنها استراحت می‌کنید. سپس مجددا نگاهی سریعی به آنچه در یک ساعت گذشته مطالعه کرده‌اید می‌اندازید و اصطلاحا بازخوانی می‌کنید. به این طریق ذهن از حالت گیجی در می‌آید و مطالب را عمیقا در خود نگه می‌دارد.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x