کد خبر: 17189

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/16

چگونگی نگارش رزومه مصاحبه دکتری برای گروه علوم انسانی

منابع آزمون دکتری

نگارش رزومه مصاحبه دکتری

 

چگونگی نگارش رزومه مصاحبه دکتری برای گروه علوم انسانی

رزومه معرفی نامه ای است که شامل کارهای آموزشی و پژوهشی و سوابق کاری و تحصیلی داوطلب می باشد. تمام رشته های گروه علوم انسانی به دلیل حجم بالای متقاضی در آزمون دکتری رقبای بیشتری دارند به همین دلیل باید رزومه خود را برای مصاحبه آزمون دکتری تقویت کنند.چگونگی نگارش رزومه مصاحبه دکتری برای گروه علوم انسانی در این نوشته بررسی میشود.

 

(برای دریافت اطلاعات بیشتر نکات کلیدی رزومه نویسی کلیک کنید)

 

بهتر است رزومه دواطلبان آزمون دکتری گروه علوم انسانی ،بین 4تا6 صفحه باشد، چرا که در این گروه بیشتر فعالیت متقاضیان در میزان مقالات پژوهشی، تدریس و طرح های علمی سنجیده میشود.در ادامه نحوه نگارش رزومه های گروه علوم انسانی شرح داده شده است.رزومه شامل موارد زیر می باشد:

اطلاعات شخصی

شامل : نام – نام خانوادگی –  تاریخ تولد – محل تولد – تلفن تماس و  نشانی الکترونیکی می باشد.

سابقه تحصیلی

شامل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد که به صورت رشته،گرایش و دانشگاه و معدل نوشته می شود. همچنین رتبه های کسب شده در این دو آزمون نیز نوشته می شود. علاوه بر این عنوان پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز قید میشود.چرا که مسیر تحقیقاتی و میزان علاقه ی داوطلب در یک حوزه ی تخصصی را به استاد مربوطه القا میکند که این خود میتواند بر قبولی اثر مثبت بگذارد.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1403

زمینه های مورد علاقه در بخش های تحقیقاتی

در این قسمت حتما قبل از بیان زمینه های مورد علاقه خودتان ، در مورد اساتید احتمالی مصاحبه کننده تحقیق کرده و با توجه به میزان علاقه مندی انان به موضوعی و یا حوزه ای ، ان را با حوزه های تخصصی خود ادغام کرده و طرح ترکیبی ارائه دهید.مزیت این کار این است که استاد شما را میتواند به عنوان همکار پژوهشی خود انتخاب کند.

سابقه تدریس

که در این بخش میتوانید نام دانشگاه ، سال و مدت زمان تدریس را اعلام کنید.

سابقه پژوهشی

این بخش شامل تألیف و ترجمه کتاب (شامل عنوان کتاب،ناشر و سال انتشار) ، عنوان طرح های تحقیقاتی ، اختراع ثبت شده ، مقالات چاپ شده (مقالات علمی- پژوهشی، علمی ترویجی و همایشی، مقالات علمی-  تحلیلی)

 

آیین نامه نحوه ارزیابی مصاحبه شوندگان دکتری

تسلط به زبان انگلیسی

میزان تسلط شما به یک زبان خاص که بیشتر اساتید بر روی زبان انگلیسی تعصب دارند ، میتواند برای شما مزیت رقابتی نسبت به سایر متقاضیان ایجاد کند.

موفقیت از آن شماست اگر با دقت تمام موارد ذکر شده را رعایت کنید.

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x