کد خبر: 9179

تاریخ بروزرسانی : 1396/08/06

چگونه عنوان مقاله خود را انتخاب کنیم

منابع آزمون دکتری

اولین و مهمترین مرحله یک پژوهش ایجاد یک مسئله در ذهن پژوهش گر و هدف نهایی پاسخ به این پرسش و یا رفع یک نقص می باشد. پس پیش از هر چیز باید مسئله و دامنه پرسش مشخص گردد.

کشف مشکلات، راه های ارتقاء و ارائه راه حل برای آنها

بسیاری از پژوهش ها به حل مشکلات و یا ارتقاء یک فرآیند می پردازند. همچنین این دسته جزء قوی ترین دسته های پژوهشی هستند که به اکتشاف روشی جدید ختم می شوند و امتیاز علمی بالایی دارند. بنابراین توجه به موضوعات اکتشافی می تواند جذاب و در عین حال انرژی و زمان بر باشد.

توانایی های خود را بسنجید

دقت کنید که شما با انتخاب یک پژوهش خود را متعهد به انجام آن می نمایید. پس قبل از هر چیز ابتدا باید توانایی های خود را در یک کفه ترازو و پژوهش را در کفه ای دیگر قرار دهید. اگر توانایی های شما به سمت پایین متمایل شد. انتخاب شما صحیح است.

چند سوال ساده شما را در انتخاب صحیح راهنمایی می کند:

  1. آیا دانش کافی رابرای انجام پژوهش دارید؟
  2. آیا امکان اکتساب دانش کافی برای شما وجود دارد؟
  3. آیا شرایط کنونی شمابرای انجام این پژوهش مهیا می باشد؟
 اطلاعات اولیه جمع آوری کنید

اینترنت و گوگل دو دوست قدیمی پژوهشگران هستند. اگر می خواهید پژوهشی را انجام دهید باید درباره آن کمی دانش داشته باشید. پس اینترنت را زیر و رو کنید.

مقالات مروری بخوانید

مقالات مروری در زمینه مورد نظر تهیه کنید و از آنها ایده بگیرید. گاهی به مطالب و روش هایی بر می خورید که باعث افزایش دانش و تجربه شما می شوند.به مسیری که دیگران قبل از شما رفته اند همیشه توجه زیادی داشته باشید.

مشورت کنید

با استاد راهنمای خود درباره پژوهش و ایده های خود مشورت کنید و نظر او را نیز جویا شوید.(برای مطالعه بیشتر در مورد چگونه یک عنوان مناسب برای مقاله انتخاب کنیم؟کلیک کنید)

 

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x