کد خبر: 18268

تاریخ بروزرسانی : 1399/09/26

چگونگی آزمون زبان وزارت بهداشت

منابع آزمون دکتری

چگونگی آزمون زبان وزارت بهداشت

چگونگی آزمون زبان وزارت بهداشت

آزمون زبان وزارت بهداشت یا همان MHLE مخفف Ministry of Health Language Exam می باشد. این آزمون زبان برای متقاضیان آزمون دکتری رشته های علوم پزشکی برگزار می شود. مدرک این زبان در زمان مصاحبه آزمون دکتری و یا برای قبل از آزمون جامع دکتری مورد استفاده قرار میگیرد .علاوه بر این موارد متقاضیان میتوانند این مدرک را جهت فرصت مطالعاتی  و یا بورسیه تحصیلی به کار گیرند. این ازمون از 4 بخش تشکیل شده است . مدت پاسخگویی ۸۵ دقیقه می‌باشد و حداقل نمره 50 است.

۳۰ سوال شنیداری: این بخش حدود ۳۰ سوال است و شامل مکالمه‌های آمریکایی بین افراد می‌باشد که بعد از هر مکالمه و یک مکث کوتاه, داوطلب باید در مورد آن, مکالمه به چند سوال پاسخ دهد.

۳۰ سوال درک مطلب: این بخش حدود ۳۰ سوال است و معمولا شامل ۴ متن آکادمیک و دانشگاهی بوده که شما باید به سوالاتی راجع به آن پاسخ دهید که این متون بیشتر از Medical and Health است; و قابل استفاده برای سایر آزمون‌های زبانی نیز می‌باشد. تفاوت عمده آزمون تافل و MHLE نیز, تفاوت در نحوه نمره‌دهی است.

 ۲۰ سوال واژگان : این بخش حدود ۲۰ سوال است و میزان آگاهی شما از لغات را می‌سنجد.

مطلب پیشنهادی :  زمان برگزاری آزمون‌ زبان دکتری دانشگاه پیام نور (PNUET) ۱۴۰۳

۲۰ سوال گرامر : این بخش حدود ۲۰ سوال است و شما باید به سوالات ساختاری و چند گزینه‌ای پاسخ دهید. این بخش شامل دو دسته سوال است که در دسته اول, باید به سوالاتی پاسخ دهید که در آن‌ها بخشی از یک جمله خالی بوده و با گزینه مناسب باید آن را تکمیل کنید و در دسته دوم, شما با سوالاتی مواجه خواهید شد که در آن‌ها, جمله‌ای دارای اشتباه بوده و شما باید عبارت نادرست را شناسایی کرده و آن گزینه را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام آزمون MHLE :

متقاضیان شرکت در این آزمون  با مراجعه به سایت sanjeshp.ir  با داشتن مدارک لازم می توانند اقدام به ثبت نام خود در این آزمون نمایند. 

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتری رشته های علوم پزشکی
میهمان
دکتری رشته های علوم پزشکی
23 شهریور ، 1397

برای داوطلبانی که متقاضی دوره دکتری رشته های علوم پزشکی هستند اجباریه؟

علی
میهمان
علی
22 شهریور ، 1397

دوستان من آزمون زبان وزارت بهداشت را شرکت نکردم تا حال، آیا تولیمو یا تافل بگیرم میشه معادل سازی کرد؟ ممنون از سایت عالی تون

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x