کد خبر: 10469

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

کاهش سطح علمی دانشگاه های پردیس‌های خودگردان

منابع آزمون دکتری

دانشگاه های پردیس‌های خودگردان جزئی از دانشگاه‌های دولتی است که هدفش پذیرش دانشجو با دریافت هزینه می باشد پذیرش از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش انجام میگیرد.

شهریه پردیس‌های خودگردان برای مقطع کارشناسی ارشد مبلغ ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال و مقطع دکتری نیز بین 6۰۰ تا 80۰ میلیون ریال می باشد.

عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس از سطح علمی دانشگاه‌های پردیس‌های خودگردان انتقاد کرد و اعلام کرد باید در پذیرش دانشجویان در پردیس‌ها دقت بیشتری کرد و مصاحبه ها دقیق تر انجام شود. دانشگاه‌ها باید با حساسیت بیشتری انتخاب دانشجویان را انجام دهند.

ایشان افزود : نباید دید یکسانی در پذیرش دانشجویان دانشگاه‌های سراسری و پردیس‌های خودگردان از سمت دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد همرده قرار دادن این دانشجویان در پذیرش و استخدام به کاهش مقام علمی دانشگاه‌‌های برتر کشور باعث خواهد شد.

وزارت علوم مسئول تعیین تکلیف فارغ‌التحصیلان پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها است و باید قبولی در این دانشگاه ها با حساسیت بالا و شفاف سازی وزارت علوم همراه باشد.

مطلب پیشنهادی :  فراهم شدن ۳۹ فرصت مطالعاتی و پسا دکتری در دانشگاه شهید بهشتی

متولی پذیرش دانشجو در پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها مشخص نیست و دانشگاه یا وزارت علوم با شفاف سازی این روند را مشخص کند.

امروز باید برای افزایش سطح علمی پردیس‌های خودگردان  فکر اساسی نمود و ابهام در بحث متولی این دانشگاه ها یکی از معضلات بزرگ در این دانشگاه ها است که باید وزارت علوم در این زمینه چاره ای بیندیشد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x