کد خبر: 14545

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/15

کوتاه شدن دوره علوم پایه در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

علوم پزشکی دانشگاه آزاد

کوتاه شدن دوره علوم پایه در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد

به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اعلام کرد: یکی از برنامه های جدی این دانشگاه در حوزه علوم پزشکی تحول در امر آموزش است که مورد توجه و تاکید رئیس هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که برای توسعه و ارتقا سطح کیفی آموزش به دانشجویان، طرح اصلاحات را در این دانشگاه عملیاتی کنیم.

نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس تغییر کرد

وی از راه اندازی رشته دکتری حرفه ای پزشکی خبرداد و افزود: در این برنامه، دوره علوم پایه کوتاه تر شده و تعدادی از دروس به صورت Organ Base (براساس اعضای بدن) ارائه می شوند و همچنین تعدادی از دروس به عنوان دروس شناور قابل ارائه در مقطع علوم پایه یا مرحله مقدماتی بالینی خواهند بود. تعدادی نیز قابل ارائه در مقطع مقدمات بالینی یا کارآموزی خواهند بود. معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد  گفت: این طرح مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرایی شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه بندی جهانی 2019 شانگهای در موضوعات مختلف علوم پزشکی از جمله فناوری‌های پزشکی، علوم دهان و دندانپزشکی، داروسازی و علوم دارویی توانست جزء رتبه‌های زیر 400 دانشگاه‌های جهان و نیز رتبه های برتر کشورمان قرار گیرد. در دسته بندی علوم دهان و دندانپزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی دارای رتبه 300-201 در جهان و پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران و در رتبه بندی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی بهشتی در کشور قرار گرفته است. در رتبه بندی داروسازی و علوم دارویی، دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه 400-301 جهان و پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مشهد و در رتبه بندی مشترک با دانشگاه های علوم پزشکی بهشتی در کشور جای دارد. همچنین در رتبه بندی فناوری پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه 400-301 جهان و در رتبه بندی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی ایران، بهشتی و تهران در کشور قرار گرفته است.

دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران دارای ۴ بیمارستان جامع آموزشی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی و ۱ کلینیک در پنج منطقه اصلی شهر تهران است:

🧑‍⚕️ بیمارستان فرهیختگان
🧑‍⚕️ بیمارستان جواهری
🧑‍⚕️ بیمارستان بوعلی
🧑‍⚕️ بیمارستان امیرالمومنین (ع)
🧑‍⚕️ کلینیک قدس

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه رازی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ استعداد‌های درخشان

مراکز تحقیقاتی

🔬 مرکز تحقیقات روش‌های کم تهاجمی در زنان.
🔬 مرکز تحقیقات سیاست گذاری اقتصاد سلامت
🔬 مرکز تحقیقات زیست فناوری کاربردی.
🔬 مرکز تحقیقات فارماکولوژی گیاهی
🔬 مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت
🔬 مرکز تحقیقات پالایش آب
🔬 مرکز تحقیقات علوم اعصاب
🔬 مرکز تحقیقات سبک زندگی
🔬 مرکز تحقیقات ژنومیک پزشکی

در این دانشگاه ۲۲۵ نفر عضو هیئت علمی تمام وقت رسمی همکاری دارند که نزدیک به ۸۰٪ آنان دارای مدرک دکترای تخصصی و فوق تخصصی با مرتبه علمی استاد، دانشیار و استادیار می‌باشند. واحد پزشکی تهران تا شهریور ماه ۸۶، تعدادی حدود ۱۱هزار نفر فارغ‌التحصیل داشته‌است که از این تعداد ۳۷۰۰ نفر در مقطع کاردانی ٬تعدادی ۳۲۰ نفر در مقطع کارشناسی، تعداد ۳۷۰ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، تعداد ۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۵۰۰ نفر در مقطع دکترای حرفه‌ای می‌باشند.

دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران نه تنها در پیشبرد اهداف خود در زمینه آموزشی موفق عمل کرده‌است، بلکه در ایجاد زمینه تحقیق و پژوهش برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی نیز امتیازات زیادی کسب کرده‌است. ثبت اختراعات متعدد توسط هیئت علمی و دانشجویان، انتشار ده‌ها مقاله در مجلات علمی و معتبر داخلی و بین‌المللی ISI و تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه اینترنتی که دسترسی به آخرین ژورنال‌ها و مجلات علوم پزشکی را میسر می‌سازد از جمله این اقدامات است.

در دانشگاه آزاد اسلامی چندین نوع ادغام مطرح شده‌است که برخی اجرایی شده و برخی هنوز در حد ایده می‌باشد. خلاصه‌ای از وضعیت ادغام‌ها به این صورت است که ابتدا طرح تجمیع یک اجرا شده‌است. در این طرح ۷۵ واحد ادغام شده و تغییر کاربری دادند یا منحل شدند. تعداد واحدهای دانشگاه از ۴۷۲ واحد در مهر ۹۲ بود به ۳۹۷ واحد رسیده‌است. در طرح تجمیع دو تعداد معاونت‌های سازمان مرکزی از ۱۵ معاونت به هفت یا هشت معاونت می‌رسد. کاهش معاونت‌ها و کوچک‌سازی ساختار در ادامه در واحدها و استان‌ها اجرایی می‌شود.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گلشنی
میهمان
گلشنی
30 مهر ، 1402

نظام پزشکی واقعا حق بچه های علوم پایه هست امیدواریم بزارن به حقمون برسیم🙏🙏🙏

کنکوری
میهمان
کنکوری
30 مهر ، 1402

بچه های علوم پایه همیشه تو آزمون های وزارت بهداشت خوش درخشیدند .. این نشون میده سطح علمیشون بالاست اگر مشکل کارورزی هست خب دوره ی کارورزی میگذرونیم هر چند اکثریت بچه های علوم پایه بخاطر نگرانی هایی که دارن جدا از دانشگاه دوره های کارآموزی تو ازمایشگاه ها میگذرونن

تجلی
میهمان
تجلی
30 مهر ، 1402

سال درس خوندن اونم رشته هایی با ارزش بالای دنیا یعنی وقت تلف کردن چرا چون لیسانسمون از وزارت علومه خیلی بی انصافیه در حق تک تک بچه های وزارت علوم لطفا لغو کنین این مصوبه رو 🙏

شکوه
میهمان
شکوه
30 مهر ، 1402

این چه وضعشه اصلا وقتی بها نمیدید به این رشته ها چرا ارشد و دکتراشو میارید که بعدم یه عده رو بدبخت کنید.چرا مملکت باید پزشک سالاری باشه.حق ازمایشگاهیاست که ازمایشگاه بزنن

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x