کد خبر: 13341

تاریخ بروزرسانی : 1401/08/11

یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی ایجاد دانشگاه های کارآفرین

منابع آزمون دکتری

یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی ایجاد دانشگاه های کارآفرین

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کرد : ایجاد دانشگاه های کارآفرین یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت علوم می باشد.

ایشان ادامه داد : با توجه به امارهای رتبه بندی دانشگاه ها در پایگاه های مختلف دنیا آموزش عالی کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و تلاش وزارت علوم بر این است که علاوه بر شاخص رشد مقاله در شاخص های دیگر نیز رشد خوبی داشته باشد.

 برای اینکار نظام علمی کشور نیازمند تحول در نگرش به جایگاه خود در جامعه می باشد و فرهنگ سازی برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین باید انجام گیرد.

همچنین باید برای دانشگاه و پژوهش ارزش قائل شد و پژوهش را نوعی سرمایه گذاری دانست نه هزینه. همچنین مأموریت گرا کردن آموزش عالی و طرح آمایش سرزمین از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی است و تحقق برنامه ششم توسعه در آموزش عالی یکی از مهم ترین ارکان ها است.

وی اضافه کرد : تقویت دیپلماسی علم و فناوری، کارهای مشترک دانشگاهی با دانشگاه های خارج از کشور از ضرورت های این وزارت خانه است و در این زمینه استفاده از فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان و استادان امری ضروری است.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

۱۰ ویژگی دانشگاه‌های کارآفرین و نسل سوم

دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین دارای ویژگی‌هایی مانند ارتباط با صنعت، ایجاد مراکز رشد، سرمایه‌گذاری با صنعت و بخش خصوصی، استقبال از ایده‌های جدید و خلاقانه، خلق مشاغل جدید، توسعه روحیه کارآفرینی، کمک به نوآوری، ایجاد درآمد از طریق فناوری و اختراعات، تطابق با نیاز بازار کار و پرورش تفکر خلاق هستند. تحقق این ویژگی‌ها در دانشگاه‌های کشور موجب ‌می‌شود تا فرهنگ کارآفرینی نیز رشد یابد.

علیرغم اینکه ورود دانشگاه‌های کشور به نسل سوم و کارآفرینی دیرتر از دیگر دانشگاه‌های جهان بوده است اما اجرایی سازی این برنامه موجب ‌می‌شود تا رنج فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار کاهش یابد و آنها بتوانند مولد اشتغال و کارآفرینی در جامعه باشند، بنابراین لازم است مسئولان آموزش عالی کشور در حرکتی جهادی زمینه‌های جهش دانشگاه‌های کشور برای ورود به مباحث کارآفرینی را فراهم کنند.

www.phdphd.org

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x