کد خبر: 17128

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/05

طول دوره دکتری چند ترم است؟

منابع آزمون دکتری
طول دوره دکترا چند ترم است؟

🔴 طول دوره دکتری چند سال است؟

قبل از آغاز آمادگی برای آزمون دکترا ؛ مهمترین سوالی که ذهن داوطلبان را به خود مشغول می کند، اینست که دکترا چند سال است؟ ؛ برای یافتن پاسخ این سوالات و سوالاتی از قبیل:

♦️ از دیپلم تا دکترا چند سال است؟

♦️ دکترا چند سال است؟

♦️ دکتری چند ترم است؟

♦️ طول دوره دکتری دانشگاه آزاد؟

♦️ دکترا چند سال است؟

در ادامه با ما همراه باشید…

 طول دوره دکتری در ایران 3 تا 5 سال است ولی در کشورهای مختلف از این نظر تفاوت وجود دارد. دوره دکتری در انگلستان پژوهش‌محور است و می توان آن را به شکل نیمه وقت یا تمام وقت گذراند. مدت زمان دوره دکتری تمام وقت سه تا چهار سال و دوره دکتری نیمه وقت شش تا هفت سال طول می کشد. طول دوره دکتری برای دانشجویان امریکایی در دانشگاه های آمریکا غالبا تا 3 سال طول می کشد و برای دانشجویان بین المللی از سایر کشورها که در حال تحصیل در کشور آمریکا هستند ممکن است تا 6 سال نیز طول بکشد. بر همین اساس طول دوره دکترا در کشورهای فرانسه و دانمارک 3 سال است، در صورتی که این مدت زمان در کشورهای ترکیه و نروژ بیشتر از سه سال و در حدود چهار سال طول می کشد.

♻️برای دریافت مشاوره تخصصی دکتری در منزل روی عبارت “دوره جامع فنون موفقیت در آزمون دکتری” کلیک کنید.♻️

مشاوره تحصیلی آزمون دکتری ( تلفنی )

طول دوره دکتری + معرفی جامع و تخصصی رشته علوم و مهندسی آب-آبیاری و زهکشی

🔴 بالاترین مدرک تحصیلی جهان

بالاترین درجه علمی و دانشگاهی در ایران و جهان مدرک دکتری است که نیازمند تحصیل و پژوهش پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای و انجام رساله دوره دکتری است که در گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و زبان، پزشکی و دامپزشکی وجود دارد(موضوعات پیشنهادی پایان نامه و رساله). مدرک دکتری در ایران، معادل مدرک PhD یا دکتری تخصصی در دانشگاه های اروپا و آمریکا است که بالاترین مدرک دانشگاهی در جهان است و برای اخذ این مدرک داشتن مدرک کارشناسی ارشد الزامی است. دوره های پس از دکترا تخصصی که فوق دکترا نامیده می شود، فقط تجربه کاری به شمار می رود و مدرک دانشگاهی محسوب نمی گردد(فیلم فرآیند پذیرش در مقطع دکتری).

طول دوره دکتری + تعداد دانشجویان مقطع دکتری برحسب گروه آزمایشی و جنسیت

طبق آمار واصله از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری/مرکز ملی آمار/ مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مشاهده می شود که بیشترین سهم زنان دانشجو در مقطع دکتری در رشته های علوم پایه می باشد و درمقابل ، سهم زنان در گروه فنی مهندسی در کمترین حالت ممکن بین سایر گروه های آزمایشی را دارد.

بی میلی زنان در مقطع دکتری نسبت به رشته های فنی و مهندسی مشهود است.

پر متقاضی ترین رشته ها در مقطع دکتری بین زنان ، رشته های علوم پایه (63 درصد زنان و 37 درصد مردان) می باشند.

🔴 بهترین منابع کنکور دکترا چیست؟

برای شناخت منابع بهترین کار این است که: اولا، سوالات آزمون دکتری سال‌های گذشته را بررسی کنید و بهترین منابع را شناسایی کنید. دوما، از افرادی که در سال‌های گذشته رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند سوال کنید.

منابع دکتری

ردیفعنوانضرایب دروس در کنکور دکتری
1

زبان عمومی دکتری

ضریب 1
2

استعداد تحصیلی

ضریب 1
3

دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد
(برای دیدن خلاصه منابع آزمون دکتری کلیک کنید)

ضریب 4

منابع آموزشی که در اختیار شما قرار می‌ گیرد علاوه بر حجم بسیار کم آنها، شامل مباحث پرتکرار و کلیدی هستند که سولات آزمون دکتری از این مباحث هستند. این منابع و پک های آموزشی برای داوطلبان پرمشغله و داوطلبان تغییر رشته ای و داوطلبانی که پایه ضعیفی داشته و یا چندین سال از تحصیل دور بوده اند بسیار کارساز است و می توانند با درنظر گرفتن ساعات مطالعه محدود خود را با برنامه ریزی تخصصی آزمون دکتری، ویژه ی شاغلین همگام کرده و به موفقیت خود دست یابند.

نکته بسیار مهم این مدل برنامه ریزی ؛ حضور یک مشاور تخصصی که از رتبه های برتر رشته شما بوده در کنار شماست و از لحظه ورود شما به برنامه تا روز کنکور و برای داوطلبان دکتری تا زمان مصاحبه شما را همیاری و پشتیبانی می کند.

🔴 تعداد واحدهای دوره دکتری

دوره دکتری به دو بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم می شود. در دانشگاه های سراسری و آزاد تعداد واحدهای دوره دکتری 36 واحد است که از این تعداد 15 تا 18 واحد آن، واحدهای آموزشی(کلاسی) و درسی و 18 تا 21 واحد، پژوهشی یا همان گردآوری رساله است که در برنامه مصوب هر رشته لحاظ می شود و بر اساس آیین نامه آموزشی تهیه و تنظیم می شود. هم در دانشگاه سراسری و هم در دانشگاه آزاد مدت مجاز تحصیل در دوره دکترای تخصصی حداقل شش نیم سال تحصیلی و حداکثر هشت نیم سال تحصیلی است. از این رو در صورتی که دانشجو در مدت مقرر فارغ التحصیل نشود واحد دانشگاهی اختیار دارد به پیشنهاد استاد یا اساتید راهنما مدت مجاز تحصیل را حداکثر تا دو نیم سال تحصیلی افزایش دهد. دانشجوی دوره دکتری تخصصی موظف است در هر نیمسال تحصیلی حداقل ۶ و حداکثر ۱۰ واحد درسی از دروس مصوب سرفصل رشته (با احتساب دروس جبرانی) را انتخاب و ثبت نام کند، مگر آنکه کمتر از ۶ واحد درسی باقی مانده داشته باشد.(سنوات مجاز تحصیلی مقطع دکتری)

🔴 از دیپلم تا دکترا چند سال است؟

از زمانی که شما دیپلم میگیرید و وارد دانشگاه می شوید بصورت نرمال 4 سال برای اخذ مدک لیسانس و اگر بلافاصله بعد از آن ارشد پذیرفته بشوید، 2 سال هم برای مقطع ارشد زمان لازم دارید. تا اینجا بصورت نرمال از دیپلم تا کارشناسی 4 سال و از انتهای کارشناسی تا پایان مقطع ارشد 2 سال طول خواهد کشید. در پاسخ به سوال “دکترا چند سال است؟” باید بگیم که خود مقطع دکترا هم مانند کارشناسی 4 سال طول می کشد پس با یک حساب سرانگشتی خواهیم فهمید که از دیپلم تا دکتری دست کم 10 سال زمان می برد.(کدام موسسه برای دکتری بهتر است؟)

🔴 کلاسهای دکترا چند روز در هفته است؟

براساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورخه 1384/01/27 دانشکده‌ها موظفند برنامه ارائه دروس 3 و 4 واحدی را حداقل در 2 نوبت و در دو روز هفته برای دوره دکتری تنظیم نمایند .البته بسته به برنامه ریزی دانشگاه های مختلف تعداد روزهای هفته نیز متفاوت است.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی ﺑﺪون آزﻣﻮن داﻧﺸﮕﺎه علامه طباطبائی ﺳﺎل تحصیلی۱۴۰۴_۱۴۰۳

مشاوره تحصیلی آزمون دکتری ( تلفنی- اینترنتی )

🔴 تفاوت دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت

دانشجوی دکتری در طول دوران تحصیل خود در وزارت بهداشت حضور و غیاب دارد و بابت حضورش در دانشگاه و کلینیک، حقوقی نیز دریافت می کند؛ ولی در وزارت علوم دانشجو ملزم است که تمام وقت در دانشگاه باشد و حتی به عنوان دستیار یک استاد هم باشد حقوقی هر چند ناچیز را دریافت می کند. در وزارت علوم دانشجو پس از فراغت از تحصیل تعهدی به دانشگاه ندارد؛ اما در وزارت بهداشت دانشجو پس از فارغ التحصیلی موظف است به مدت دو برابر دوران تحصیل به دانشگاه تعهد خدمت دهد.
دانشجویان وزارت بهداشت دوره ای را تحت عنوان طرح اجباری در بیمارستان کار می کنند و از این بابت حقوقی هم دریافت می کنند ولی در وزارت علوم، دانشگاه ها بسته به امکانات و برنامه هایشان، دانشجویان با رشته ها و گرایش های تحصیلی شان، کارورزی های متفاوتی دارند. البته باید گفت میزان کار پژوهشی در وزارت علوم بیشتر از وزارت بهداشت است.
پذیرش در مقطع دکترا دانشگاه‌های سراسری به سه صورت روزانه، شبانه و یا پردیس خودگردان دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. که دوره روزانه بدون پرداخت شهریه است و فارغ‌التحصیلان دوره دکتری روزانه متعهد هستند که معادل مدت زمان تحصیل در کشور خدمت کنند. پذیرش دوره روزانه از طریق آزمون صورت می‌گیرد، اما دانشگاه‌ها مجاز به پذیرش بدون آزمون از طریق آیین‌نامه دکتری استعداد درخشان نیز هستند. تحصیل دانشجو در دکترای تخصصی دوره شبانه و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، مستلزم پرداخت شهریه است(شهریه های بالای ۷۰ میلیون تومان مقطع دکتری). پذیرش دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طریق آزمون دکتری دانشگاه آزاد که به صورت یکسان و هماهنگ با آزمون دکتری سراسری و از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود، صورت می گیرد که آن هم مستلزم پرداخت شهریه مصوب دانشگاه آزاد است.

🔴 درس‌های دوره دکتری پیش‌نیاز دارند؟

دروس جبرانی مشترکی باید تمامی پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون دوره دکتری تخصصی بگذرانند عبارتند از:

•  درس روش تحقیق، مقاله و رساله نویسی پیشرفته به ارزش ۲ واحد (نظری)
•  درس زبان تخصصی پیشرفته به ارزش ۲ واحد (نظری)

برای مشاوره تحصیلی  کلیک کنید.

🔴 آزمون جامع دکتری

دانشجویان دوره‌ی دکتری تخصصی پس از گذراندن واحدهای آموزشی بعد از سه ترم آموزشی و در نیمسال چهارم موظف به گذراندن آزمون جامع هستند و این آزمون پیش نیاز و شرط ورود به مرحله‌ی پژوهشی، یعنی نوشتن پروپوزال برای رساله است.

⚠️ آیا نمره رساله در میانگین کل محاسبه می شود؟

برای دانشجویان دکتری تخصصی ورودی ۹۵ و مابعد: نمره رساله در میانگین کل محاسبه نمی شود و ارزشیابی به صورت کیفی انجام می شود.

⚠️ ملاک دانش آموختگی در دوره دکتری تخصصی چیست؟

ملاک دانش آموختگی در شیوه آموزشی پژوهشی، گذراندن کلیه واحد های درسی دوره، با میانگین کل حداقل ۱۶، کسب موفقیت در آزمون جامع (آموزشی و پژوهشی) و موفقیت در دفاع از رساله، با درجه حداقل قبولی است.

شرایط تحصیل همزمان در دو رشته یا مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی

🔴 شیوه نامه آزمون جامع دانشجویان دکتری

آزمون جامع به صورت یکپارچه و استانی و توسط کمیته منتخب استان در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود. آزمون کتبی همه ساله به شیوه متمرکز و دو بار در سال (هفته آخر اردیبهشت ماه و هفته آخر آبان ماه) در نوبت صبح و عصر روز آزمون برگزار می شود. برای امتحان کتبی 3 درس به صورت یکپارچه و برای همه دانشجویان انتخاب می شود؛ اما سوالات هر درس توسط اساتید خود دانشجو طراحی خواهد شد. زمان برگزاری آزمون شفاهی نیز حداکثر تا دو روز بعد از تاریخ آزمون کتبی و در دانشگاه محل تحصیل دانشجو برگزار می شود. نتایج آزمون جامع دکتری به صورت کلی (مجموع کتبی و شفاهی) و در قالب پذیرش یا عدم پذیرش اعلام می شود.

این آزمون نمره ندارد و در معدل دوره نیز هیچ تاثیری ندارد(نتیجه آن رد یا قبول است).

نکته مهم این است که دو بار رد شدن در آزمون جامع، منجر به اخراج دانشجو خواهد شد. دانشجویانی که نتوانند به هر دلیلی نمره قبولی زبان را تا قبل از ثبت نام در آزمون جامع ارائه دهند، با امضا تعهد نامه از تاریخ آزمون جامع، شش ماه فرصت دارند تا نمره قبولی زبان را کسب نمایند. در غیر این صورت ترم های بعد از آزمون جامع، به صورت اجباری برای دانشجو مرخصی رد خواهد شد. این مدرک می تواند آیلتس ، تافل ، ام اس آر تی ، تولیمو و یا آزمون ای پی تی که مخصوص دانشگاه آزاد است، باشد(برای اشنایی بیشتر با انواع آزمون زبان در دکتری کلیک کنید).

🔴 رساله دکتری

بعد از قبولی در آزمون جامع میتوانید درس پایان نامه را اخذ کنید که با این کار بخش پژوهشی شروع می شود. درس پایان نامه نیز 18 واحد می باشد.  در مرحله اول باید پروپوزال رساله دکتری را تهیه نمود و سپس برای چاپ دو مقاله ای اس ای از رساله دکتری اقدام نمود. برای انجام بخش پژوهشی چهار ترم و یا حداکثر شش ترم فرصت دارید(موضوعات پیشنهادی پایان نامه و رساله).

(برای دانستن نکات مهم در بخش مقالات نکات مهم در ارسال مقاله به مجلات بین المللی و ISI را کلیک کنید)

طول دوره دکتری + مشاوره تحصیلی کنکور دکتری

www.phdphd.org

 

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 8 رای ها
امتیاز بدهید
guest
356 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
داوطلبان
میهمان
داوطلبان
20 اسفند ، 1402

تیم شما بسیار حرفه ای هستند
و ما هم همیشه از خرید شما راضی بودیم

نرگس
میهمان
نرگس
20 اسفند ، 1402

دست گلتون درد نکنه چه خوبه هستین همیشه موفق باشین، مرسی

خاف
میهمان
خاف
22 بهمن ، 1402

واقعا بهترین هستید, ممنون از پشتیبانی عالی تون

بحرانی
میهمان
بحرانی
20 بهمن ، 1402

گروه جوان و متخصص مجموعه پایگاه دکتری با استفاده از تجربه و دانش فنی در کنار اصل مشتری مداری یکی از برترین مجموعه های مشاوره کنکور می باشند. تجربه شخصی من با ایشان یکی از بهترین دوران تحصیلی را برای من رقم زده است.
واقعا مدیون تونم

شاهکار
میهمان
شاهکار
3 دی ، 1402

شسته و رفته خوب بود کاملا

نکات کلیدی توضیح داده شد

salami
میهمان
salami
12 دی ، 1402
پاسخ به  شاهکار

دقیقا 👌👌👌

بابک
میهمان
بابک
3 دی ، 1402

ممنون از آموزش عالی و نکات کاربردی

علیرضا
میهمان
علیرضا
30 آذر ، 1402

توضیحات واقعا عالی بود و همه مطالب دقیق گفته شد.

رجایی
میهمان
رجایی
30 آذر ، 1402

خدا قوت میگم به سایت خوبتون.

سیاوش
میهمان
سیاوش
28 آبان ، 1402

واقعا خیلی کمک کننده است، ممنون

عسل
میهمان
عسل
18 آبان ، 1402

من میخوام کنکور دکتری بدم و قبول بشم
نمیتونم یکسال از عمرم رو هدر بدم که آزمایشی شرکت کنم
میشه راهنماییم کنید

عسل
میهمان
عسل
17 آبان ، 1402

ممنون از مقاله خوبتون در زمینه دکتری ممنون

عراقی
میهمان
عراقی
17 آبان ، 1402

چرا دفترچه کنکور دکترا دانلود نمیشه

عراقی
میهمان
عراقی
17 آبان ، 1402

اگه تا پایان شهریور فارغ التحصیل نشیم نمیتونیم برای ثبت نام کنکور دکتری اقدام کنیم؟

کثیرلو
میهمان
کثیرلو
17 آبان ، 1402

سلام روز بخیر ببخشید من برای شهریور فارغ التحصیل نمی شم و فقط پایان نامه باقی می مونه یا در ثبت نام آزمون دکتری 1403 می تونم شرکت کنم؟

ثمری
میهمان
ثمری
17 آبان ، 1402

باسلام خیلی مقاله کامل بود فقط من تو ازمون قبول شدم ولی حدنصاب نمره ورود برا مصاحبه رو نیاوردم ایا ممکنه تو تکمیل ظرفیت برامصاخبه دعوت بشم

کبوتراهنگ
میهمان
کبوتراهنگ
9 مهر ، 1402

ارزوی موفقیت برای شما دارم
من که قبول شدم و تمام

حدادی
میهمان
حدادی
31 شهریور ، 1402

it is really usefulواقعا مفید است.

عرفان جمشیدی
میهمان
عرفان جمشیدی
6 شهریور ، 1402

من با رتبه 7، عمران گرایش سازه دانشگاه علم و صنعت قبول شدم و فقط دو دانشگاه مصاحبه رفتم، شریف و علم و صنعت. مابقی رو نرفتم… با آرزوی موفقیت برای تمام دوستان…

محمد علی
میهمان
محمد علی
3 شهریور ، 1402

دو سال پیش هم قرار بود نیمه اول شهریور اعلام بشه ولی در دهه سوم مردادماه اعلام شد!
در حال حاضر سئوال این هست در زمانی که انواع ثبت نام آزمون و اعلام نتایج در حال انجام هست اعلام نتایج دکتری چه مشکلی می تواند ایجاد کند؟!!!

آبیاری
میهمان
آبیاری
9 مهر ، 1402
پاسخ به  محمد علی

هر سال اذیت میکنند و تاریخ اعلام نتایج را تغییر میدهند متاسفانه

مجاهد فی سبیل الله
میهمان
مجاهد فی سبیل الله
3 شهریور ، 1402

دوستان گرامی خودتونو اذیت نکنید نتایج خوشبینانه آخر هفته آینده اعلام میشه بعد از اتمام انتخاب رشته سراسری،از ابتدا گفته شده ک نتایج دکترا نیمه اول شهریور پس سازمان سنجش تاخیری نداشته که لازم باشه همه نتایج رو با هم اعلام کنه بدشانسی ما فقط اینه که شیوه کنکور سراسری امسال تغییر کرده

محمد علی
میهمان
محمد علی
3 شهریور ، 1402

مجاهد فی سبیل الله!!!!!!!!!! که اتفاقا خیلی اتفاقی وکیل مدافع سنجش شدید به همین راحتی میگید خوشبختانه!!!!!!!! نتایج آخر هفته آینده اعلام میشه؟؟

ضیافت
میهمان
ضیافت
3 شهریور ، 1402

پارسال هم گفتن نیمه اول شهریورولی ۲۷مردادنتیجه اومد

مجتبی کاربین
میهمان
مجتبی کاربین
3 شهریور ، 1402

کرونا و کنکور سال ۹۹ نشون داد که کل پروسه از انجام آزمون تا اعلام نتایج نهایی رو میشه در کمتر از ۳ ماه و حتی کمتر جمعش کرد. این همه معطلی و کش دادن ماجرا، فقط برای بازی با روح و روان داوطلبا و انتظار کشیدن بیخودی آنها هست.

یلدا
میهمان
یلدا
3 شهریور ، 1402

ببخشید من نمره کتبی دکترای روانشناسی خوب نشدم ولی مصاحبه عالی بودم و رضایت داشتند …مقاله هم داشتم دوتا …یعنی امیدی هست دانشگاه آزاد قبول بشم ؟ این روزای آخر استرس گرفتم

یلدا
میهمان
یلدا
3 شهریور ، 1402

سلام نتایج مصاحبه دکترا کی میزنن؟

محمد
میهمان
محمد
28 مرداد ، 1402

اگر بخاطر ترس از بالا رفتن ترافیک سایت سنجش نتایج اعلام نمیکنن بدتره اینجور والا الان داوطلبین چشم انتظار روزی صد بار سایت چک میکنند و ترافیک سایت بالا میمونه 🙂

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
28 مرداد ، 1402

من امیدوارم فردا نتایج اعلام بشه و عده کثیری ارامش پیدا کنن، ولی دارم به این فکر میکنم که خودم باز درگیر چک کردن سایت دانشگاه خواهم بود تا نتایج استعدادو بزنن… دعا کنید همه نتایج انشاءالله زودتر بیااد 🙂

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
27 مرداد ، 1402

چند روز پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری، داوطلبان می توانند کارنامه نهایی آزمون دکتری خود را دریافت نمایند تا از جزییات نتاج این آزمون مطلع شوند.

کنکوری
میهمان
کنکوری
27 مرداد ، 1402

پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه های سراسری که در یک رشته محل دانشگاه آزاد نیز پذیرفته شده اند، می توانند در هر دو رشته محل ثبت نام کنند؟

سادات
میهمان
سادات
20 مرداد ، 1402

حتما دو باره از شما خرید خواهم کرد و به همه توصیه میکنم که از خدمات تان استفاده کنند
بسیار بسیار بسیار راضی هستم

رضامنش
میهمان
رضامنش
20 مرداد ، 1402

سیستمی بسیار خوب و سریع
متشکرم

جلال
میهمان
جلال
20 مرداد ، 1402

با آرزوی موفقیت هر چی بیشتر

محمد
میهمان
محمد
16 مرداد ، 1402

واقعا دستتان درد نکند برای اینهمه نظم و ترتیب و خدمات عالیتان

ناشناس
میهمان
ناشناس
16 مرداد ، 1402

واقعا خسته نباشید، ممنونم 🙂

مهسا مولایی
میهمان
مهسا مولایی
25 خرداد ، 1402

سلام خسته نباشید خدمت شما دوستان، می‌خواهم از زحماتتون تشکر کنم،
به نظر من از لحاظ کاستومر سرویس بهتون نمرهٔ عالی‌ رو میدم، پشتیبان تان سوالات من رو با صبر و حوصله جواب دادن بهترین بود و تمام نگرانی‌های من رو از بین برد.
بازم ممنون و مطمئن باشین که به مشتری‌های ثابتتون خواهم پیوست و از سرویس و خدمات شما برای دوستانم تعریف خواهم کرد.
روز خوش,
مهسا

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 خرداد ، 1402

حین کنکور خیلی خوب بودم و خوشحال و راضی بودم. عمومیا رو خیلی دوست داشتم.

ناشناس
میهمان
ناشناس
17 خرداد ، 1402

بچه ها عمومی هاش نسبت به پارسال سختتر بود

ناشناس
میهمان
ناشناس
6 خرداد ، 1402

عرض سلام و ادب
ببخشید کلاسهای دوره دکتری هرهفته تشکیل میشن یا هر دوفته و …؟ لطف می کنید راهنمایی کنید ممنون

ماندانا
میهمان
ماندانا
2 اسفند ، 1401

سلام. ببخشید من معدل کلم دانشگاه آزاد زیر 16 شده نمیتونم آزمون جامع بدم؟ دکترا معرفی به استاد داره؟

خانم پیکری
میهمان
خانم پیکری
20 بهمن ، 1401

سلام وقت بخیر
من ارشد مدیریت اجرایی دارم و قصد دارم دکترا بازاریابی بخونم،نیازمند کمک هستم که از کجا شروع کنم و اینکه به جز آزمون چه چیزای دیگه نیاز داره برای قبولی

عزیز
میهمان
عزیز
4 بهمن ، 1401

سلام . من ورودی سال نود و پنج مقطع ارشد هستم و برای ورودی های اون زمان اجازه انتخاب دو درس به جای پایان نامه به وجود اومد و مدرک ارشد از نوع اموزش محور محسوب میشه . خواستم بدونم با ارشد اموزش محور می تونم در کنکور دکتری بدم ؟؟؟؟؟؟

rahiminejad1363@gmail.com
میهمان
rahiminejad1363@gmail.com
2 دی ، 1401

سلام مجدد..

تشکر ازعزیزی که جواب مارادادند وگفتند بایدثبت نام میکردی وعدم ثبت نام بمنزله انصراف هست..
کاملا درست فرمودین ولی دانشگاه آزاد شرایط را برای بازگشت همه دانشجویان انصرافی ،اخراجی وحتی ثبت نام نکرده بعدازقبولی در هر سالی هم باشه فراهم کرده وتنهادانشجویانی که رساله دارند یا به دلایل امنیتی یا تصمیمات شورای دانشگاه بنا به دلایلی خاص اخراج شدند نمی توانند به تحصیل برگردند و برای بازگشت بقیه مشکلی نیست…دوسال هست که قانون بازگشت به تحصیل اومده.

rahiminejad1363@gmail.com
میهمان
rahiminejad1363@gmail.com
2 دی ، 1401

سلام مجدد..
ازسروران گرامی کسی میدونه درمقطع دکترای دانشگاه آزاد بهزیستی چه مقدار درهر ترم به مددجویان باشدت معلولیت شدید شهریه کمک میکنه ؟
وشنیدم خوددانشگاه هم به این دسته ازافراد معلول درهرترم تخفیف هایی ازهزینه میده دوستی میدونه تخفیف تقریبا چه مبلغی هست؟
باتشکر وسپاس

rahiminejad1363@gmail.com
میهمان
rahiminejad1363@gmail.com
2 دی ، 1401

باسلام وعرض ادب..
من دکترای روانشناسی تربیتی دانشگاه آزد واحد زاهدان سال۹۸ قبول شدم و تاکنون به این واحد مراجعه نکردم ولی امسال به علت معلولیت شدیددرخواست انتقالی به واحداهواز رادادم اولا باتوجه به قانون اینکه درقانون انتقالی؛معلولین شدید اجازه انتقال دائم رادارند و تو سامانه هم مستندات ارائه کردم آیااحتمال انتقال دائم وجوددارد؟دوما کسی از عزیزان میدونه شهریه هرترم روانشناسی دانشگاه آزاد واحد اهواز چقدر است؟ضمنا خودم ساکن استان ک.ب هستم.
اگه عزیزی خواست راهنمایی کنه تاشمارم رابهش بدم راهنمایی کنه باتشکر وسپاس..

طلا
میهمان
طلا
6 آذر ، 1401

دکتری معماری چند سال است

سبزواری
میهمان
سبزواری
9 مهر ، 1402
پاسخ به  طلا

حدودا 5 ساله

زهرا
میهمان
زهرا
29 آبان ، 1401

سلام من رشتم مهندسی مکانیک گرایش تبدیلرهست هم اکنون دارم دانشگاه رجایی می خونم، اگر من ازمونم رو برای دکتری جز ده نفر اول باشم با توجه به این که در حال حاضر در دانشگاه سطح متوسط تحصیل می کنم ایا امکان داره که بتوانم در شریف یا تهران ادامه تحصیل دهم؟ طول دوره دکتری مهندسی مکانیک چقدر است؟ اگر بخواهم به مهندسی پزشکی تغییر رشته دهم، باز چه میزان احتمال دارد در دانشگاه های خوب تحصیل کنم.

معین فرجی
میهمان
معین فرجی
8 شهریور ، 1401

سلام خدمت شما، طول دوره ی دکتری ریاضی در ایران چند سال است؟

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
1 شهریور ، 1400

سلام و درود ببخشید
ارشد روانشناسی بالینی و دکترا روانشناسی بالینی چقدر زمان می برند ؟

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
12 مرداد ، 1400

سلام. من کارشناس پرستاری دارم میخوام ارشد شیلات بگیرم آیا امکانش هست از وزارت بهداشت به وزارت علوم رفت؟ و مقدمات این کار چیه؟ چه آزمونی باید بدم؟

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
4 مرداد ، 1400

با عرض سلام من ارشد مدیریت بازرگانی دارم میتونم برای دکترا یا ارشد مهندسی پزشکی بخونم بعد شهریه دکترا دانشگاه ازاد چقدر هست با معدل 17/30 میشه بدونه کنکور دکترا ادامه تحصیل داد

356
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x