کد خبر: 34110

تاریخ بروزرسانی : 1402/04/06

آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری

منابع آزمون دکتری

آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری

آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رصد اشتغال دانش آموختگان بر اساس استعلام وضعیت بیمه آنها صورت می‌ گیرد.

در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور بحثی مربوط به آمار اشتغال فارغ التحصیلان سال های گذشته مطرح بود و گزارشی که وزارت علوم ارائه داد.

طی آن با دریافت اطلاعات مربوط مشخص می شد که چه تعداد این افراد حق بیمه پرداخت می کنند.(بیشترین اشتغال در دوره دکتری است)

که صرفا شامل چندین دانشگاه دولتی است که با استفاده از کد ملی آنها و استعلام از سازمان بیمه ای انجام گرفت.

نتایج اعلام شده در جلسه تنها به منظور معرفی روش مطرح شد.(رفع ممنوعیت اشتغال دانشجویان دکتری در ساعات غیر تحصیلی)

تعداد کل دانشجویان آموزش عالی به تفکیک دوره تحصیلی

واضح است که نمونه استفاده شده با وضعیت تمامی فارغ التحصیلان انطباق ندارد زیرا تمامی آمار هر گروه بررسی نشده است.

تراکم عدم اشتغال دوره های دکتری مربوط به فارغ الحصیلان چند سال گذشته است و دوره های قدیمی‌تر شاغل شده‌اند.

 برخی رسانه ها اخیراً به نقل از وزیر علوم درباره آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری اعلام کردند که 90 درصد فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری شاغل هستند.

آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری

دانش آموختگان دانشگاهی پس از اتمام تحصیلات مدت زمانی را که در جستجوی شغل مناسب گذراندن خدمت سربازی برای انجام امور مرتبط با فارغ التحصیلی خواهند کرد و این معمولاً امکان جذب و اشتغال بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی وجود ندارد؛ بر این اساس در طرح پایش اشتغال دانش آموختگان چندین سال است اجرایی می‌شود و وضعیت اشتغال دانش آموختگان ۴ سال قبل به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

بنابراین در سال جاری وضعیت اشتغال دانش آموختگان چهار سال قبل یعنی دانش‌آموختگان مهر سال ۹۶ تا شهریور سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفته است دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم که این طرح را پیگیری می‌کند از دانشگاه‌ها خواسته حداقل ۳۰ درصد دانش آموختگان هر رشته را برای منظور مورد بررسی قرار دهند.

طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان در سال‌های اخیر با اهدافی چون ایجاد نظام مناسب اطلاع رسانی به ذینفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته‌های دانشگاهی، رصد آمار و اطلاعات در خصوص رشته‌های آموزشی مازاد و مورد نیاز بازار کار و ارائه اطلاعات نتایج به مراجع ذیربط از جمله اهداف طرح رصد اشتغال دانش آموختگان، رصد مستمر ظرفیت‌های محیطی و شرایط بازار کار محلی – منطقه‌ای، بررسی ابعاد اقتصادی و اشتغالی رشته‌های دانشگاهی در تعامل با دیگر گروه‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارت عتف، شناسایی شکاف دانشی و مهارتی دانش آموختگان در بازار کار و ترسیم وضعیت کلی اشتغال و بیکاری دانش آموختگان در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف پیگیری و اجرایی شده است.

برای اطلاعات بیشتر از استراتژی وزارت علوم در خصوص اشتغال زایی فارغ التحصیلان دکتری کلیک کنید.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س
میهمان
س
11 خرداد ، 1398

متاسفانه داش اموختگان مقطع دکتری هنوز اند خم کوچه این هستند که چه کسی از دانشگاه ازاد است یا روزانه.به اصل علم همه بی توجهند.صرفا به خاطر دانشگاه که نمی شود گفت کی با سواد تره.
استادان دانشگاه ازاد اغلب دانش اموختگان دانشگاه روزانه اند چه دردی دوا کردند؟
باید همه ی نهاد ها کار و تعاون و رفاه و بیمه و اموزش و پرورش و وزارت علوم و ..دست به دست یکدیگر دهند و اول مقطع دکتری و بعد ارشد و بعد لیسانس و دیپلم را سامان دهند. و محدودیت سنی دکتری را ۴۵ اعلام کنند.وگرنه باز هم فارغ التحصیلام بیکار در مقطع دکتری بین ۴۰ تا ۴۵ داریم که جوان و با سوادند

آرمین
میهمان
آرمین
6 آبان ، 1397

من که دانشجوی دکتری هستم بیمه ام را خودم رد میکنم ولی چند ماهی هست که وضعیت مالیم بدتر شده بیمه ام قطع شده.

مینایی فر
میهمان
مینایی فر
6 آبان ، 1397

در مورد دانشگاهایی چون ازاد و غیرانتفاعی و پردیس که هزینه زیادی باید پرداخت کنند، ممکنه چنین باشه اما دانشگاه های سراسری و روزانه که ترجیح اساتید افراد بدون شغله، قطعا تعدا شاغلین بسیار بسیار اندک خواهد بود.

دانشجوی دکترا
میهمان
دانشجوی دکترا
6 آبان ، 1397

فرصت مطالعاتی اولویت دانشجوی دکترا نیست اولویت دانشجو دکتری حقوق و کار هست وگرنه پنج شش ماه اعزام به خارج مشکلی از ما رفع نمیکنه

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x