- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

آمار ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی 1402

منابع آزمون دکتری

آمار ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی 1402 [2]

آمار ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی 1402

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [3] ، مدیر روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور [4] از ثبت‌نام حدود 169 هزار نفر در آزمون دکترای تخصصی 1402 خبر داد.

در ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال 1402 برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، مشترک و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی  که از  22 آبان آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد، فلذا آمار ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی ازین قرار است :  17هزارنفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

روند تعداد کل دانشجویان آموزش عالی ایران به تفکیک جنسیت در ده سال اخیر

Chart 1 – Fa [5]
Infogram [6]

او افزود: هر داوطلب بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون می‌تواند در یک کدرشته امتحانی ثبت‌نام و در آزمون مربوطه شرکت کند. داوطلبان پس از مطالعه دفترچه  راهنما در صورت واجد شرایط بودن، کارت اعتباری ثبت‌نام را خریداری و اقدام به ثبت نام کنند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
[7]

او ادامه داد: داوطلبان باید شماره پرونده 6 رقمی و کد پیگیری 16 رقمی دریافت و یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت نام تهیه و نزد خود نگهداری کنند.داوطلبان باید در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند زیرا  پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابه جایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

او گفت: زمان برگزاری آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکزسال 1402 صبح روز پنجشنبه 11 اسفند سال جاری خواهد بود.

اعلام زمان بندی کنکور دکتری 1402 [8]

مشاوره برای آزمون دکتری [9]

برای مشاوره اینجا بزنید [9]

خدمات کنکور دکتری [10] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [11]