- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت آموزشی

منابع آزمون دکتری

آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت آموزشی [2]

آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت آموزشی

در این مقاله به آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت آموزشی خواهیم پرداخت ؛ مدیریت آموزشی [3] به کاربرد مدیریت در محیط‌های آموزشی اشاره دارد و از نظر ماهیت رشته‌ای زیرمجموعه مدیریت و علوم انسانی است. مدیریت آموزشی بر خلاف سایر گرایش های علوم تربیتی که متاثر از حوزه های دانشی خارج از خود بوده اند، دارای ماهیت مستقلی است.

علم مدیریت آموزشی، کارکردهای مدیریت در سازمانهای آموزشی را بر تئوری و دانش علمی، مبتنی می‌سازد. هدف مدیریت آموزشی؛ بهبود اثربخشی، بهره‌وری و کیفیت در سازمانهای آموزشی است. منظور از سازمان آموزشی؛ سازمانی است که به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازد.

پردرآمدترین رشته های انسانی در ایران [4]

رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه‌های معتبر جهان در مقطع دکتری در سه گرایش ارائه می‌شود.

🔴 آموزش و بهسازی منابع انسانی

🔴 سیاست گذاری آموزشی

🔴 رهبری آموزشی.

آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده، و در نتیجه مبهمی است.

در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحب‌نظران تعلیم و تربیت هم اختلاف‌نظر وجود دارد.

همچنین مفاهیمی مانند سوادآموزی، کارآموزی، بارآوردن، پروردن، تأدیب، اجتماعی کردن، و… نیز جزئی از «آموزش و پرورش» محسوب می‌شوند یا با آن همپوشی دارند.

معرفی جامع و تخصصی رشته مدیریت آموزشی [3]

غالبا، اکثر واحدهایی که دانشجویان رشته مدیریت آموزشی میگذرانند، به آموزش و بهبود آن در مراحل مختلف مرتبط بوده در نتیجه، غالب مشاغلی که میتوانند در آنها فعالیت داشته باشند نیز به همین منوال به آموزش ارتباط دارند. افرادی که دوره مدیریت مراکز آموزشی را گذرانده اند میتوانند به عنوان معلم، کارشناس منابع انسانی، پژوهشگر، استاد دانشگاه و یا مدیر آموزشی مشغول به فعالیت شده و یا بعد از کسب دانش و مهارت و اطلاعات تخصصی، در سازمان هایی مانند بهزیستی، مدیر روابط عمومی، وزارت بهداشت و درمان، مهد کودک ها و البته بخش مدیریت آموزشی سازمان های دولتی انجام وظیفه کنند.
شخصیت های موفق برای مدیریت مراکز آموزشی میتواند شامل :
✔️ تحلیل گر: این افراد، کار خود را با دقت انجام داده و ایده های خود را به صورت عملی و آشکارا بیان میکنند. علاوه بر این، آنها ترجیح میدهند که کار خود را بدون خطا انجام داده و طرفدار جزئیات و حقیقت نیز هستند.
✔️ اجتماعی و برون گرا : به طور معمول، این افراد به ارتباط با دیگران اهمیت و ارزش زیادی داده و نسبت به دیگران احساس مثبتی داشته باشند. قابل ذکر است که این افراد به راحتی حرف و یا قول خود مبنی بر انجام کار را فراموش میکنند.
✔️ رهبر: این فرد در جستجوی نتایج بوده و به دنبال انجام وظایف خود هستند و برای انجام کارهایی که به کسب نتایج منتهی شوند، مناسب به نظر میرسند. علاوه بر این، این افراد قادر به تصمیم گیری سریع بوده و میتوانند در کنار شخصیت تحلیل گر کار کنند.
✔️ رابطه ساز و درون گرا : این افراد آرام و ساکت بوده و به کندی عمل کرده و گاهی دارای شک و تردید بوده اما ترجیح میدهند از نزدیک با دیگران کار کند.
مدیران مراکز آموزشی در صورتی موفق خواهند بود که ابتدا روحیه و ویژگی های خاص اینکار را داشته و سپس دانش خاص این حیطه را به دست آورده و بعد از استفاده از رویه ها و سیاست ها و تایید و اثبات کارایی شان، از آنها در جهت بهبود سیستم های آموزشی و رشد و ارتقا تحصیلی دانش آموزان کمک بگیرند.

سوالات پرتکرار مصاحبه با جواب pdf [5]

جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی در مصاحبه دکتری [6]

فرصت های شغلی رشته مدیریت آموزشی

فارغ‌ التحصیلان‌ می‌توانند در مراکزی‌ همچون‌ وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ [7]، وزارت‌ علوم‌ تحقیفات‌ و فناوری‌، وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌، مدارس‌، دانشگاه ها و دیگر مراکز آموزشی‌ به‌ کار مدیریت‌ آموزشی‌ مشغول‌ شوند.

موقعیت‌های شغلی بسیاری برای فارغ‌التحصیلان این گرایش وجود دارد. تا جایی که بسیاری از کارشناسان مدیریت آموزشی آینده شغلی این گرایش را در کشور ما، بسیار امیدبخش و ایده‌آل می‌دانند .

برای دریافت اطلاعات تکمیلی بازار کار و آینده شغلی کلیک کنید [8]

www.phdphd.org [9]

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی [10]

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی [11]

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه [12]

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی [13]

سرفصلهای آزمون دکتری زبان [14]

سرفصلهای آزمون دکتری هنر [15]

مشاوره برای آزمون دکتری [16]

برای مشاوره اینجا بزنید [16]

خدمات کنکور دکتری [17] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [18]