- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

اعلام ظرفیت پذیرش دکتری پزشکی

منابع آزمون دکتری

 رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی محمدحسین پورکاظمی اظهار داشت: نتایج مرحله اول آزمون دکتری [2] تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی ۹۶ (دوره‌های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته‌های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

وی افزود: ما برای این آزمون تنها در کارنامه گزینه مجاز به انتخاب رشته را اعلام کردیم و نمره و رتبه برای داوطلبان اعلام نشده است و دلیل آن نیز این است که نمره بالاتر یا پایین‌تر در زمان مصاحبه تاثیری ندارد و داوطلبان اعتماد به نفس خود را در زمان مصاحبه [3]از دست ندهند.

پورکاظمی گفت: نتیجه پذیرش در آزمون دکتری تخصصی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به صورت ۵۰ درصد نتیجه آزمون کتبی و ۵۰ درصد نتیجه مصاحبه و سوابق تحصیلی در دوره آموزش محور و همچنین ۷۰ درصد مصاحبه و ۳۰ درصد نتیجه آزمون کتبی در دوره پژوهش محور است. از میان حدود ۱۰ هزار داوطلب آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پزشکی تعداد ۴ هزار و ۴۰۰ نفر یعنی به میزان دوبرابر برای مصاحبه معرفی شده اند.

مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403
[4]

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، ظرفیت پذیرش در دوره دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی [5] (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۳۹۶ (دوره‌های روزانه، شهریه پرداز، دانشگاه آزاد اسلامی و بورس تحصیلی برای رشته‌های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی) را حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد.

ویبیان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تا یکشنبه ۲۸ خرداد فرصت دارند با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی فرم انتخاب رشته خود را تکمیل و اولویت‌های رشته / محل خود را انتخاب کنند. در غیر این صورت از فرآیند پذیرش حذف خواهند شد.

پورکاظمی گفت: داوطلبان مجاز باید در روزهای ۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی [6] و فعال کردن گزینه ارسال سوابق فرم‌های مربوطه را بارگزاری کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: مصاحبه‌های آزمون دکتری گروه علوم پزشکی از ۱۴ تیر تا ۱۸ مرداد ۹۶ توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق ۱۰ گانه آمایشی برگزار می‌شود.

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتریwww.phdphd.org [7]

مشاوره برای آزمون دکتری [8]

برای مشاوره اینجا بزنید [8]

خدمات کنکور دکتری [9] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [10]