- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

اقدامات مهم قبل از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری

منابع آزمون دکتری

[2]

تهدیدی وجود دارد که داوطلبان بعد از اتمام آزمون کتبی تا اعلام نتایج اولیه (اعلام رتبه و تراز [3]) معمولاً به استراحت پرداخته و برنامه ای برای جلسه مصاحبه [4] ندارند.

اقدامات مهم قبل از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری

* پیگیری نامه پذیرش یا چاپ مقاله:

روند ارسال مقاله به مجلات معتبر برای تقویت رزومه علمی [5]

* پیگیری تألیف یا ترجمه کتاب : 

در مصاحبه دکتری از مجموع 40 امتیاز پژوهشی 4 امتیاز متعلق به تالیف یا ترجمه کتاب می باشد . با توجه به امتیاز پایین این بخش نسبت به مقالات باید به این نکته توجه کرد که اساتید نگارش و چاپ کتاب را یک ویژگی مثبت در فرد مصاحبه کننده می دانند.(میتوانید برای دریافت اطلاعات آیین نامه جدید امتیازدهی مصاحبه آزمون دکتری [6] را مطالعه کنید)

برخی از اساتید مصاحبه کننده اعتقاد دارند برای چاپ کتاب چون باید از فیلترهای متعدد عبور نمود دانشجویی که توانسته این فیلتر ها را پشت سر گذاشته و موفق به چاپ کتاب از پایان نامه و یا کتاب نوشته شده غیر از پایان نامه شده است و یا کتابی را ترجمه نموده است دارای مهارت مناسب برای تحصیل در مقطع دکتری می باشد.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه پیام نور سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
[7]

پس داوطلبان مصاحبه دکتری و آزمون دکتری می توانند برای تقویت رزومه خود علاوه بر نگارش و چاپ مقالات در مجلات معتبر بر بخش چاپ کتاب نیز سرمایه گذاری نموده و موفقیت خود را تضمین نمایند.(برای اطلاع از سوالات مصاحبه دکتری سوالات عمومی مصاحبه آزمون دکتری [8] را کلیک کنید)

* یادگیری نرم افزارهای آماری و تخصصی

 

مطالب بسیار مهم و کاربردی:

نحوه اطلاع از درجه اعتباری مجلات بین المللی [9]

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری [10]

برای مشاوره اینجا بزنید [10]

خدمات کنکور دکتری [11] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [12]