- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

آینده شغلی دکتری روانشناسی چگونه خواهد بود ؟

منابع آزمون دکتری

آینده شغلی دکتری روانشناسی چگونه خواهد بود ؟ [2]

آینده شغلی دکتری روانشناسی چگونه خواهد بود ؟

روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش را در انسان به شکل حرفه ای مورد بررسی قرار می دهد. روانشناس از یک طرف رابطه بین عملکرد مغز و رفتار را بررسی می کند و از سوی دیگر ارتباط بین محیط و رفتار. (دروس امتحانی رشته روانشناسی [3])

🔵 – با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک نماید.
🔵 – با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی اقدام به تاسیس سرای سالمندان نماید.
🔵 – در کلینیک های درمان اعتیاد به عنوان روانشناس مشغول به کار شوند.
🔵 – در کلینیک های مشاوره ای به کارهای درمانی بپردازد
🔵 – با روانپزشکان در کلینیک های خصوصی ایشان همکاری کند .
🔵 – در کلینیک های مشاوره و روان درمانی کودک به کارهای درمانی مثل بازی درمانی و … بپردازد.

دانش‌آموختگان دکتری روانشناسی برای اخذ پروانه‌ اشتغال نیاز به کارورزی ندارند [4]

به علت تعدد گرایش های روانشناسی [5] حوزه فعالیت مشاورین مخصوصا با معضلات جامعه ی کنونی بسیار داغ خواهدبود.

آینده شغلی دکتری روانشناسی

آینده شغلی دکتری روانشناسی با بازار کار این رشته در سایر مقاطع متفاوت است؛ چرا که داوطلبان در مقاطع پایین تر شانس کمتری برای تاسیس مراکز روانشناسی دارند.

ولی یکی از گزینه های مثبت برای بازار کار رشته روانشناسی در مقطع دکتری همین اجازه تاسیس مطب و فعالیت به عنوان مشاور و روانشناس است. همچنین فعالیت در دانشگاه ها به عنوان عضو هیئت علمی یکی دیگر از فرصت های مربوط به بازار کار رشته روانشناسی در مقطع دکتری است.(دو ترم کارورزی به دکتری روانشناسی دانشگاه علامه اضافه شد [6])

علاوه بر این استخدام در سازمان های دولتی نیز از فرصت های شغلی مربوط به این رشته است. از جمله این سازمان ها که به عنوان بازار کار رشته روانشناسی در مقطع دکتری تلقی می شوند می توان به مراکزی همچون بهزیستی، نیروی انتظامی، کلینیک های ترک اعتیاد به مواد مخدر، شهرداری و بسیاری سازمان های دیگر اشاره کرد.

مطالب مربوط به بازارکار در رشته های مختلف [7]

روانشناسان بسته به نوع گرایش، سطح تحصیلات و تجربه کاری خود می‌توانند در مراکز و سازمان‌های مختلفی استخدام شوند. از جمله این فرصت‌های شغلی می‌توان به استخدام روانشناس در مراکز خیریه، سازمان بهزیستی، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، سازمان زندان‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز توانبخشی، کانون اصلاح و تربیت، مراکز مشاوره، کلینیک‌های درمان اعتیاد، مدارس و مهدکودک‌ها اشاره کرد.
علاوه بر این، روانشناسانی با سطح تحصیلات بالاتر و تجربه کاری و مهارت بیشتر، می‌توانند در موقعیت‌های شغلی همچون مسئول منابع انسانی، مسئول آموزش، مسئول تحقیق و توسعه منابع انسانی و مسئول گزینش نیروها فعالیت کنند.
فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد (ارشد روانشناسی بالینی و دیگر گرایش‌ها) یا دکتری روانشناسی می‌توانند با دریافت مجوز از سازمان نظام روانشناسی، کلینیک و مرکز درمانی تاسیس کنند. روانشناسانی با مدرک دکتری علاوه بر مشاغل مطرح شده، می‌توانند در مراکز علمی و پژوهشی کشور مشغول به کار شوند و یا به‌عنوان عضو هیئت‌علمی دانشگاه به تدریس و پژوهش بپردازند.
همان‌طور که مشاهده کردید، برای یک فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی، فرصت‌های شغلی مختلفی با شرایط کاری متفاوت وجود دارد. در نتیجه، نمی‌توان برای میزان درآمد رشته روانشناسی، عدد ثابتی در نظر گرفت؛ چرا که باتوجه به نوع شغل، سطح تحصیلات و تجربه کاری، میزان درآمد روانشناس نیز متفاوت خواهد بود.
 
میانگین درآمد دکتری روانشناسی در کشورهای مختلف
 
راه اندازی رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان در مقطع دکتری [8]
 
 www.phdphd.org [9]
پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟ [10]

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی [11]

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی [12]

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه [13]

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی [14]

سرفصلهای آزمون دکتری زبان [15]

سرفصلهای آزمون دکتری هنر [16]

مشاوره برای آزمون دکتری [17]

برای مشاوره اینجا بزنید [17]

خدمات کنکور دکتری [18] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [19]