- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

اینده شغلی دکتری مرتع چه خواهد شد ؟

منابع آزمون دکتری

اینده شغلی دکتری مرتع چه خواهد شد ؟

اینده شغلی دکتری مرتع چه خواهد شد ؟

در این مطلب به دنبال پاسخ سوال “اینده شغلی دکتری مرتع چه خواهد شد ؟” هستیم؛ با توجه به گستردگی منابع طبیعی و منابع جنگلی کشور, فارغ التحصیلان می توانند در نقاط مختلف ایران جذب سازمانها و مراکز کاری مربوط شوند. وزارت خانه جهاد کشاورزی [2] , سازمان جنگلها و مراتع کشور, موسسات تحقیقاتی منابع طبیعی , مراکز دولتی دیگر از قبیل وزارت «آموزش و پرورش , کشاورزی ,فرهنگ و آموزش عالی , شهرداریها , سازمان پارکها و فضای سبز, سازمان محیط زیست , طرحهای جنگلداری خصوصی, شرکتهای بهره برداری از جنگلها, نهالستانهای جنگلی خصوصی و شرکتهای مشاوره منابع طبیعی » برای تامین کادر کارشناسی خود نیاز به استخدام فارغ التحصیلان این رشته دارند و محل  جذب آنها به شمار می آیند.

دانشجویان این رشته به توانمندیهای متعددی دست خواهند یافت. به عنوان مثال، این که حد چرای دام در یک مرتع کجاست و تعامل این موضوع با عرصه کشاورزی در این مرتع باید چگونه باشد؟ و یا چگونه می توان از عوارض و آسیب سیلاب و خشکسالی، جلوگیری کرد، اداره مراتع و آبخیزهای کشور و بهره برداری صحیح از منابع تولید علوفه برای تولیدات دامی بیشتر و جلوگیری از فرسایش در حوزه های آبخیز اعم از بادی، آبی و سیلابی که سبب هدر رفتن خاک و پر شدن مخازن سدها و پیشروی شنهای روان می شود، تقویت پوشش گیاهی، اصلاح آبراهه‌ها و جلوگیری از فرسایش خاک از دیگر توانمندی های دانش آموختگان این رشته است.

دروس امتحانی رشته مهندسی مرتع [3]

مراتع خود در بستر حوزه‌های آبخیز واقع شده‌اند و حوزه آبخیز (Watershed) به محدوده‌ای طبیعی که دارای یک زهکش اصلی باشد و  در مواقع بارندگی آب تمام آبراهه‌ها به درون این زهکش (رودخانه یا مسیل) وارد شده و در نهایت از نقطه مشخصی تحت عنوان خروجی حوزه تخلیه می‌گردد، اطلاق می‌گردد.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

 www.phdphd.org [4]

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی [5]

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی [6]

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه [7]

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی [8]

سرفصلهای آزمون دکتری زبان [9]

سرفصلهای آزمون دکتری هنر [10]

مشاوره برای آزمون دکتری [11]

برای مشاوره اینجا بزنید [11]

خدمات کنکور دکتری [12] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [13]