- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

بازار کار و آینده شغلی رشته مکانیک چگونه خواهد بود ؟

منابع آزمون دکتری

بازار کار و آینده شغلی رشته مکانیک چگونه خواهد بود ؟

بازار کار و آینده شغلی رشته مکانیک چگونه خواهد بود ؟

در این مطلب به بررسی بازار کار و آینده شغلی رشته مکانیک می پردازیم ؛ رشته مکانیک ، رشته پیاده کننده علم فیزیک است چون برای مثال بررسی حرکت خودرو و عوامل موثر بر روی آن برعهده فیزیک است. اما این که چگونه حرکت آن تنظیم گردد بر عهده مکانیک می‌باشد.
رشته مهندسی مکانیک دارای سه گرایش «طراحی جامدات ، حرارت و سیالات، ساخت و تولید» در مقطع لیسانس می‌باشد که البته دانشگاه صنعتی شریف دارای گرایشهای دیگری نیز هست.
در شروع آموزش مهندسی در ایران ، مهندسی مکانیک با برق یکی بود و «الکترومکانیک» نامیده می‌شد.

اینفوگرافیک 10 رشته برتر مهندسی بر حسب اولویت بازار کار و آینده شغلی [2]

«مکانیک بهشت ریاضیات است.» این جمله زیبا از «لئونارد اولر [3]» ریاضی‌دان بزرگ سوئیسی، بیانگر ارتباط تنگاتنگ ریاضیات با مکانیک است. در واقع مهندسی مکانیک بخصوص در گرایش حرارت و سیالات از مباحث و مسایل ریاضی بسیار استفاده می‌کند.


به طور کلی محاسبات فنی، طراحی، تهیه نقشه، روش‌های تولید، ساخت قطعات مختلف، آزمایش ماشین‌آلات مختلف، محاسبه و ساخت خودروها، قطارها، هواپیماها، ساخت و طراحی دستگاه‌های فاضلاب، گرم کننده‌های ساختمان، موتورهای احتراق، فناوری لیزر و … ساخت تمامی تاسیسات صنعتی در دنیا از جمله مهارت‌های مهندسان مکانیک می باشد.

وظایف یک مهندس مکانیک

طراحی قطعات مختلف یا مهندسی معکوس برای یک قطعه، فرایندهای ساخت و تولید، فرایندهای طراحی تجهیزات مختلف مانند مخازن تحت فشار، تعمیرات و نگهداری قطعات و بازاریابی از جمله وظایف مهندسان مکانیک می‌باشد.

مهارت‌ها و توانایی‌های کسب شده پس از فراغت از تحصیل در این رشته چیست؟
فارغ‌التحصیلان این رشته با توجه به آشنایی با دروس دینامیک و استاتیک دانش فیزیک خیلی خوبی کسب خواهند کرد. همچنین در طی دوران تحصیل با نرم‌افزارهای مهمی مانند متلب، اتوکد، سیمولینک، سالیدورک و … آشنا خواهند شد. توانایی حل مساله، دید مهندسی، مدلسازی سیستم و طراحی وسیله‌ی مهندسی از دیگر مهارت‌هایی است که فارغ‌التحصیلان این رشته کسب خواهند کرد.

 www.phdphd.org [4]

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی [5]

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی [6]

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه [7]

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی [8]

سرفصلهای آزمون دکتری زبان [9]

سرفصلهای آزمون دکتری هنر [10]

مشاوره برای آزمون دکتری [11]

برای مشاوره اینجا بزنید [11]

خدمات کنکور دکتری [12] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [13]