- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

بهترین گیربکس صنعتی تولید اصفهان

منابع آزمون دکتری

اگر علاقمند به شناخت گیربکس های صنعتی و انواع مزایا آنها هستید با ما همراه باشید تا معرفی کامل آنها بپردازیم و مرجع های تولید و پخش این تجهیزات را معرفی نماییم.

گیربکس صنعتی

عنصری مکانیکی و یکی از مهم‌ترین اجزاء انتقال نیرو است که وظیفه آن تامین گشتاور مورد نیاز با تغییر نسبت چرخش الکتروموتور است. انواع گیربکس های صنعتی از اجزای مشابهی تشکیل شده اند :

انواع گیربکس های صنعتی

گیربکس ها بر اساس چیدمان و نحوه قرار گرفتن چرخدنده ها به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  1. گیربکس حلزونی
  2. گیربکس هلیکال
  3. گیربکس خورشیدی یا سیاره ای
  4. گیربکس آویز
  5. گیربکس CYCLO سایکلو
  6. گیربکس اکسترودر

گیربکس حلزونی

این گیربکس یکی از متداولترین نوع گیربکس هاست که شفت ورودی و خروجی آن با هم زاویه 90 درجه می سازند به عبارتی انتقال نیرو و توان در این گیربکس ها با زاویه 90 درجه می باشد.

[2]

طراحی گیربکس حلزونی به صورتی است که در مکان هایی که محدودیت فضا وجود دارد کاربرد دارد چون سایز آنها کوچک است. جهت اصطکاک کمتر جنس چرخدنده و ماردون را از دوفلز مختلف می سازند. اجزای این گیربکس ها شامل چرخدنده ، پوسته گیربکس ، بلبرینگ و کاسه نمد می باشد.

لینک سایت مرجع گیربکس حلزونی سایت کالا صنعتی [3]

انواع گیربکس های حلزونی

با توجه به چگونگی نصب گیربکس در ورودی و خروجی ، 4 نوع اصلی از گیربکس حلزونی نیز تولید می شود که به گیربکس VF نرمال ورودی شفت دار ، VF-FC ، MVF  نرمال مستقیم به الکتروموتور کوپل شده و ورودی هالو شفت فلنج دار است و MVF-FC شهرت دارند.

کاربرد گیربکس حلزونی

مزایای و معایب گیربکس حلزونی

از معایب گیربکس حلزونی می توان به عمر کم ، محدودیت توان ، لقی بالا بین دنده ها و صدای بیشتر اشاره کرد.

گیربکس هلیکال

این نوع از گیربکس ها به عنوان گیربکس شافت مستقیم یا Bevel Helical [4] معروف هستند، و برخلاف گیربکس حلزونی و مکعبی، دارای راندمان بیش از 90 در صد و سطح تحمل فشار بالایی را دارند.

در حالیکه ساختار درونی گیربکس حلزونی و مکعبی ، فقط از یک نوع چرخ دنده استفاده شده ، در گیربکس های هلیکال اجزاء تشکیل دهنده آن با توجه به کاربرد و میزان انتقال دور به صورت چند محوره متغیر هستند.

انواع گیربکس های هلیکال به صورت فلنچ دار و بدون فلنچ و در سه نوع تک استیج، دو و سه استیج هستند.

[5]

کاربرد گیربکس هلیکال

مزایا و معایب گیربکس هلیکال

گیربکس خورشیدی

در فروش انواع گیربکس خورشیدی [6] به دلیل وجود چرخدنده بیشتر می تواند گشتاور بالاتری را انتقال دهد و بیشترین راندمان را دارد. به این گیربکس ها سیاره ای یا ستاره ای نیز می گویند.

[7]

مزایا و معایب گیربکس خورشیدی

کاربرد گیربکس خورشیدی

گیربکس آویز (شافت موازی)

این گیربکس ها که به گیربکس های جرثقیل سقفی [8] نیز معروف هستند. این گیربکس ها دارای محورهای انتقال قدرت به صورت موازی بوده و این موضوع باعث انتقال گشتاور بالا می شود.

گیربکس های آویز با توجه به ساختار ، قابل نصب در 6 جهت مختلف می باشد. دنده های این گیربکس به صورت مورب هستند. در این گیربکس ها باید سرویس به صورت مستمر داشته باشد.

مزایا و معایب گیربکس آویز

کاربرد گیربکس آویز

گیربکس سایکلو [9]

این گیربکس ها در برابر شوک های ناگهانی مقام بوده و بسیار شوک پذیرند. در این گیربکس ها هیچگونه چرخ دنده ای وجود ندارد.

مزایای گیربکس سایکلو

مشاوره برای آزمون دکتری [10]

برای مشاوره اینجا بزنید [10]

خدمات کنکور دکتری [11] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [12]