- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

تاریخ ثبت نام دکتری 98

منابع آزمون دکتری

2نگاهی-انتقادی-به-آزمون-دکتری-min

تاریخ ثبت نام دکتری 98

به گزارش معاون پژوهشی phdphd.org ، طبق اعلام سایت سازمان سنجش کشور ، تاریخ ثبت نام دکتری 98 از تاریخ 6 آذر ماه 97 لغایت 12 آذر ماه 97 ادامه خواهد داشت و آزمون دکتری 98 در تاریخ جمعه ، 3 اسفند 1397 برگزار خواهد شد.

از سال 1396 به دلیل ظرفیت محدود در پذیرش دکتری و افزایش تقاضای داوطلبان برای شرکت در آزمون دکتری در این مقطع تحصیلات تکمیلی رقابت سخت و تنگاتنگی بوجود امده است لذا آزمون دکتری دانشگاه آزاد با آزمون دکتری سراسری ادغام گردیده است.

داوطلبان آزمون دکتری هم اکنون می توانند برای دریافت سرفصلهای آزمون دکتری [2]کلیک کنند.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 98 منتشر شد

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی 98-99 سراسری و آزاد از سوی سازمان سنجش منتشر شد.

دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری 98 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

داوطلبان عزیز می توانند از طریق لینک زیر نسبت به دریافت دفترچه اقدام نمایند:

تاریخ ثبت نام دکتری 98 [3]

دانلود جدول کد رشته های امتحانی، مواد آزمون و رشته های آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1398 [4]

بر اساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی ـ پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

1- دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1-1- آزمون متمرکز (50 درصد)

2-1- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3-1- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

2 – دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

2-1- آزمون متمرکز (30 درصد)

2-2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

2-3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

2-4- تهیه طرحواره (20 درصد)

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

3- بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال 1398 به شرح زیر خواهد بود:

3-1- آزمون زبان با ضریب (1)

3-2- آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (1)

3-3- آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (4)

سنجش و پذیرش برای تمام دوره‌ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، بورس اعزام به خارج، مؤسسات غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قانون فوق صورت خواهد گرفت.

4- سایر شرایط و ضوابط

4-1- تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در این آزمون ورودی ثبت‌نام و شرکت نمایند.

4-2- دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین نامه شماره 2/77633 مورخ 28 مرداد 92 که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده، باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

4-3- مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1398) فارغ التحصیل شوند.

4-4- پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال 1397 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال 1398 را نداشته و یک سال محروم از آزمون هستند.

4-5- پذیرفته‌شدگان دوره بورس اعزام به خارج در سال 1397 در صورتی که روند پذیرش آنها تا زمان ثبت نام آزمون در سازمان امور دانشجویان تکمیل نشده و در دوره‌های روزانه دانشگاهها وموسسات آموزش عالی سال 97پذیرفته نشده باشند، اجازه شرکت در آزمون دکتری سال 1398 را دارند.

4-6- سایر شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1398 درج خواهد شد.

5-دریافت فایل جدول کد رشته های امتحانی، مواد آزمون و رشته های مرتبط که فارغ التحصیلان آن می توانند درهر کد رشته شرکت کنند در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1398 فرمت PDF [4]

متقاضیان ثبت نام کنکور دکتری 98 ، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری 98 ، تمامی شرایط اختصاصی آن را داشته باشند. اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، عدم احراز فساد اخلاقی ، عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران و … شرایطی از این قبیل جز شرایط عمومی ثبت نام در این کنکور است.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین شرایط اختصاصی کنکور دکتری 98 ، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای یا مشغول به تحصیل بودن در دو دوره مذکور با شرط فارغ التحصیلی حداکثر تا 30 بهمن 97 یا 31 شهریور 98 می باشد.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش ۵۳ درصد به روش دکتری استاد محور
[5]

داوطلبان آقا باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند یا دارای کارت پایان خدمت باشد یا مشمول به خدمت نباشد . مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نمی شود و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند.

عدم اشتغال به تحصیل در هیچ یک از دوره های مقطع دکتری حتی در صورت انصراف تا پایان مهلت ثبت نام نیز از دیگر شرایط این آزمون است یعنی امکان شرکت مجدد در این آزمون وجود ندارد.

اگر قصد دارید در یک رشته غیر مرتبط با مدرک کارشناسی ارشد خود در کنکور دکتری شرکت کنید ، می توانید برای کسب اطلاعات کامل با مشاوران پایگاه آزمون دکتری تماس بگیرید.

انتخاب رشته دکتری 98 [6]

پس از ثبت نام آزمون دکتری ، داوطلبان باید به زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دکتری 98 توجه داشته باشند. بعد از دریافت کارت ورود به جلسه دکتری 98 ، آزمون در نیمه اول اسفند ماه برگزار می شود.

دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری 98 نیز حدودا دو تا سه روز بعد از برگزاری آزمون بر روی سایت سنجش قرار گرفته و شرکت کنندگان می توانند با بررسی سوالات و پاسخنامه منتشر شده ، از تخمین نمره کل تراز و رتبه (مجاز به انتخاب رشته) در آزمون دکتری 98 استفاده کنند.

بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شده اند ، می توانند به صورت جداگانه در سایت های سنجش و دانشگاه آزاد فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

در واقع راه دانشگاه آزاد و سازمان سنجش بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 98 ، از یکدیگر جدا خواهد شد. آن دسته از داوطلبانی که حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری و حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را کسب کرده اند ، به مصاحبه دانشگاه های مختلف دعوت خواهند شد.

مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در زمان های مختلف برگزار خواهد شد.

نتایج نهایی دکتری و نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد. اسم هر داوطلب به عنوان پذیرفته شده نهایی فقط در یک دانشگاه اعلام می شود و پذیرفته شدگان نهایی باید در تاریخ های اعلام شده توسط هر دانشگاه ، برای ثبت نام در محل دانشگاه حضور یابند.

 

برنامه ریزی آزمون دکتری + تضمین قبولی اولیه [7]

 

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد

پایگاه تخصصی آزمون دکتری phdphd.org [8] ، در رابطه با شهریه دکتری دانشگاه آزاد ، جهت راهنمایی داوطلبان عزیز که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد در مقطع دکتری را دارند، قرار می دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آخرین اخبار مربوط به آزمون دکتری می توانید در کانال تلگرام دکتری phdphd_org عضو شوید.

شهریه دکتری دانشگاه آزاد + ثبت نام دکتری

 

آخرین اخبار آزمون دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری [7]

برای مشاوره اینجا بزنید [7]

خدمات کنکور دکتری [13] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [14]