- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

تشریح جزئیات طرح اعطای گرنت به پژوهشگران برای توسعه اشتغال‌زایی

منابع آزمون دکتری

طرح اعطای گرنت [2]

تشریح جزئیات طرح اعطای گرنت به پژوهشگران برای توسعه اشتغال‌زایی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، خیرالدین با بیان اینکه این طرح در کنار طرح دستیار فناوری می‌تواند در توسعه اشتغال‌زایی موثر باشد، اظهار داشت: براساس طرح دستیار فناوری نیز دانشجویان برای تولید فناوریهای خود به پارک‌های علم و فناوری معرفی شدند و حقوق‌شان نیز به مدت 6 ماه تأمین می‌شود.

به گفته معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، حقوق 6 ماهه این دانشجویان به این صورت است که به دانشجویان دوره کارشناسی مبلغ یک میلیون تومان، به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ۲ میلیون تومان و به دانشجویان دوره دکتری ۳ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود.

از این رو، در زمینه چگونگی فعالیت دانشگاهیان در حوزه تولید و اشتغال آفرینی و چگونگی تحقق خواسته مقام معظم رهبری با دکتر پیمان صالحی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت‌وگو کردیم.

آنچه در گفت‌وگو با معاون پژوهشی وزیر علوم می‌خوانید:

-ضرورت افزایش تولید متناسب با نیاز کشور

-لزوم تقویت زیرساخت‌ها در پارک‌های علم و فناوری

– آمار پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و میزان اشتغال آفرینی آنها

– ضرورت تقویت نظام ضعیف اعطای گرنت در کشور

– لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان کوچک

– ضرورت تقویت نظام نوآوری باز

– برای افزایش تولید باید نیاز کشور را مدنظر قرار دهیم

تعداد کل دانشجویان آموزش عالی به تفکیک دوره تحصیلی

Chart 2 – Fa [3]
Infogram [4]

تأسیس معاونت فناوری و نوآوری

وزیر علوم با اعلام اینکه تا چندماه گذشته، بخش فناوری این وزارت در ذیل معاونت معاونت پژوهش و فناوری فعالیت می‌کرد گفت: در راستای تحقق مسیر آموزش تا محصول دانش‌بنیان و خلق ثروت و اینکه ۴۹ پارک علم و فناوری و تعداد ۲۲۳ مرکز رشد نیاز به یک مدیریت منسجم داشت؛ معاونت فناوری و نوآوری تأسیس شد.
وی افزود: برنامه اولیه معاونت فناوری و نوآوری این است که نظام ملی نوآوری را طراجی کند تا بتوانیم یک اکوسیستم ایجاد بکنیم که یک ایده و یک فکر خوب بتواند به یک محصول تبدیل شود و این محصول وارد بازار شود.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول سال تحصیلی1404-1403
[5]

ایجاد اشتغال دغدغه اول همه مسئولان کشور باشد

وی افزود: برای اینکه از خام‌فروشی ممانعت کنیم و اشتغالزایی و اشتغال‌آفرینی کنیم نیاز است نگاه کلان مدیران و مسئولان اجرایی کشور هم در راستای نگاه مقام معظم رهبری در حمایت از نخبگان باشد و مدیران اجرایی که در صنایع حضور دارند باور داشته باشند که اگر ریالی برای علم و پژوهش هزینه کنند چندین هزار برابر سود خواهند داشت و اگر این نوع نگاه باشد بهترین محل برای سرمایه‌گذاری و آینده نسل جوان، سرمایه‌گذاری در علم و فناوری است.

روند تعداد کل دانشجویان آموزش عالی ایران به تفکیک جنسیت در ده سال اخیر

Chart 1 – Fa [6]
Infogram [4]

احساس اثربخشی نخبگان از مهاجرت آنان جلوگیری می‌کند

دکتر زلفی‌گل اظهار داشت: برای کاهش خروج نخبگان که در واقع ضربه به ذخیره ژنتیک انسانی کشور است. باید نخبگان احساس اثربخشی کنند و بتوانند از وقت و سرمایه علمی خود برای پیشرفت علم بشری بهره ببرند و نهضت ایجاد اشتغال در کشور راه بیفتد.
مهارت‌آموزی برای ایجاد و توسعه اشتغال در اولویت برنامه‌های وزارت علوم قرار دارد
وزیر علوم گفت: به رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها ابلاغ شده است تا ضوابط تدوین کتب درسی دانشگاهی را بر اساس مهارت آموزی، آموزش پژوهش‌محور و پژوهش آموزش‌محور طراحی و به وزارت علوم ارسال کنند.

مشاوره برای آزمون دکتری [7]

برای مشاوره اینجا بزنید [7]

خدمات کنکور دکتری [8] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [9]