- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

جدول دانلودهای رایگان آزمون دکترا

منابع آزمون دکتری

جدول دانلودهای رایگان آزمون دکترا

جدول دانلودهای رایگان آزمون دکترا

در این جدول دفترچه های ثبت نام ؛ انتخاب رشته و اصلاحات بصورت جدول دانلودهای رایگان آزمون دکترا سالهای گذشته را مشاهده می کنید :

سالتوصیحات دانلود
سال 1403
دفترچه انتخاب رشته دکتری 1403
سال 1402
سال 1401
سال 1400
سال 1399
سال 1398

دفترچه اصلاحات 98
سال 1397

سال 1396

سال 1395

سال 1394

سال 1393

سال 1392

سال 1391

دانلود دفترچه سوالات استعداد تحصیلی کنکور دکتری [32]

وزارت علوم و آموزش عالى وقت به منظور حل مساله گزینش دانشجو، مرکز آزمون شناسی را در بهمن ماه 1347 تاسیس نمود تا با همکاری دانشگاه ها، مقررات ورود به آموزش عالى را تدوین و اجرا نماید.
با افزایش تعداد متقاضیان ورود به آموزش عالى و گسترش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالى، وجود تشکیلات وسیعتری با شرح وظایف مشخص براى گزینش دانشجو ضرورى مینمود، لذا در بهمن ماه سال 1354 تشکیلات سازمان سنجش آموزش کشور با سه حوزه معاونت فنى و پژوهشی، اجرایی و نظارت بر امور دانشگاهها به تصویب رسید و با همین تشکیلات تا سال 1360 به کار خود ادامه داد.
در سال 1360 بر اساس طرح ادغام سازمانهای وابسته به وزارتخانه، سازمان سنجش آموزش کشور منحل و وظایف آن به اداره کل گزینش دانشجو در حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری واگذار شد.
با توجه به حجم فعالیتهاى تحقیقاتى و اجرایی به ویژه در زمینه پذیرش و گزینش دانشجو، افزایش تعداد داوطلبان ورود به نظام آموزش عالى و حساسیت بیش از پیش مراحل مختلف امر گزینش دانشجو، در فروردین ماه سال 1368، تشکیلات سازمان سنجش آموزش کشور با سه معاونت اجرایی، فنى و پژوهشی و گزینش به تصویب سازمان امور ادارى و استخدامى رسید و در تاریخ 1368/6/28 شرح وظایف و پستهای مصوب سازمان ابلاغ شد.
مجددا” با توجه به گستردگی کمى و کیفى وظایف سازمان و با اندک تغییراتی در تشکیلات با هدف کیفىتر نمودن ترکیب نیروی انسانی و افزایش پستهای پژوهشی و کارشناسی، تشکیلات سازمان سنجش آموزش کشور [33] با سه معاونت اجرایی، معاونت فنى و آماری و معاونت تحقیقات آزمون و ارزیابی آموزشی، به موجب تبصره 2 ماده 8 قانون استخدام کشوری در بهمن ماه 1378 به تایید سازمان امور ادارى و استخدامى کشور رسید.
 

دوره دکتری تخصصی در ایران

دوره دکتری تخصصی به دو شکل در ایران برگزار می‌شود :
🔴 دکتری آموزشی ـ پژوهشی
🔴 دکتری پژوهش‌محور
🔴 دکتری آموزشی-پژوهشی (دوره‌ای که بیشترین رقابت برای آن صورت می‌گیرد)، دوره‌ای است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و گذراندن پایان‌نامه است.
دکتری پژوهش‌محور، دوره‌ای با محوریت پژوهش است که دستاورد آن منجر به ارائه فناوری جدید، ارائه نظریه و ایده جدید، تولید دانش فنی و ثبت اختراع و … می‌شود و مشتمل بر اخذ واحدهای درسی محدود و الزام به ارائهٔ پایان‌نامه است.
بر اساس آیین‌نامه آموزشی مقطع دکتری تخصصی، تعداد واحدهای درسی دوره دکتری آموزشی – پژوهشی ۳۶ واحد است که از این تعداد، ۱۲ تا ۱۸ واحد آموزشی و ۱۸ تا ۲۴ واحد پژوهشی است و دانشجو باید در هر نیم‌سال تحصیلی حداقل ۶ و حداکثر ۱۰ واحدِ درسی انتخاب کند.
البته در شیوه‌نامهٔ مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد ۱۵ تا ۱۸ واحد درسی و ۱۸ تا ۲۱ واحد پژوهشی در نظر گرفته شده‌است.
در دوره دکتری پژوهش‌محور تنها ۳ تا ۸ واحد درسی ارائه می‌شود و ۲۸ تا ۳۳ واحد به رساله اختصاص دارد. در این دوره نیز، مجموع واحدهای اصلی و پایان‌نامه ۳۶ واحد است.
موضوع رساله دکتری همواره دغدغه بسیاری از دانشجویان این مقطع بوده و انتخاب موضوع رساله دکتری مناسب معضلی شده است که سعی در حل آن در این مقاله داریم. انتظار می رود دانشجویانی که قصد انجام رساله دکتری خود را کرده اند بتوانند با مطالعه این مقاله تا حد زیادی مشکل انتخاب موضوع رساله دکتری خود را حل نمایند.
جهت انتخاب موضوع رساله دکتری، نکات زیر را رعایت کنید:
مراحل انتخاب موضوع رساله دکتری [34]
۱. انتخاب موضوعی که برای شما جذاب است.
۲. انتخاب موضوعی که با علایق، تجربیات و توانایی های شما سازگار است.
۳. بررسی صحت پژوهش‌های انجام شده در زمینه مورد نظر و بررسی شکاف‌های روش‌شناسی و فنی آنها.
۴. بررسی نوآوری موضوع و مقدار ارزش‌افزوده آن در علم زمینه رساله.
۵. مشاوره با استاد راهنمایی، اساتید مورد علاقه و افرادی که در همین زمینه تحقیق می‌کنند.
۶. رعایت استانداردهای تحقیقاتی و اخلاقی به هنگام پژوهش.
نکته: همچنین باید برای رسالتان یک فرضیه قابل بررسی مطرح کرده و با استفاده از شواهد و مدارک، این فرضیه را تأیید یا رد کنید.

نحوه پذیرش دکتری در ایران

در ایران بخش عمده‌ای از پذیرش در دوره دکتری از طریق برگزاری آزمون دکترا تخصصی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد. البته وزارت علوم علاوه بر پذیرش از طریق آزمون، از طریق آیین‌نامه پذیرش دکتری بدون آزمون که ویژه داوطلبان استعدادهای درخشان [35] است نیز اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی [36]

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی [37]

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه [38]

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی [39]

سرفصلهای آزمون دکتری زبان [40]

سرفصلهای آزمون دکتری هنر [41]

 
مشاوره برای آزمون دکتری [42]

برای مشاوره اینجا بزنید [42]

خدمات کنکور دکتری [43] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [44]