- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

دانشجویان دکتری با سرپرست وزارت علوم دیدار کردند

منابع آزمون دکتری

[2]

برخی از دانشجویان دکتری دانشگاهها با سرپرست وزارت علوم [3] در مورد برخی از مسائل صنفی و آموزشی خود دیدار کردند.

روابط عمومی وزارت علوم گزارش داد : انتقاد و پیشنهاد دانشجویان در مورد مسائل خود و مباحث کلان آموزش عالی کشور مطرح شد و وظیفه مسئولان وزارت علوم پاسخ دهی به مطالبات دانشجویان است.

ارتباط هدفمند و نهادینه شده دانشجویان با مسئولان وزارت علوم امری است مهم و دانشجویان برای منتقل کردن مسائل صنفی، آموزشی و تحصیلی خود از ظرفیت شورای صنفی دانشجویان که با حضور نمایندگان دانشجویان در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تشکیل می گردد میتوانند استفاده کنند و این نهاد رسمی را تقویت کنند.

تلاش وزارت علوم بر این است که تا جایی که اختیارات قانونی و امکانات آموزش عالی امکان می دهد به مطالبات پاسخ داده شود زیرا پاسخ به تعدادی از مطالبات به زمان بیشتر و فراهم شدن برخی زمینه های قانونی و ساختاری نیازمند است.

یکی دیگر از اهداف این وزارتخانه استفاده بیشتر از ظرفیت دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهها در بخش های مختلف جامعه است که برقراری پیوند بیشتر بین آموزش عالی و جامعه را طلب می نماید.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری
[4]

همچنین تمرکز اصلی دانشجویان دکتری بر آموزش، پژوهش و نوآوری باید باشد اما در کنار فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، از نگاه نقادانه دانشجویان دانشگاهها به مسائل آموزش عالی نیز استقبال میشود.

در انتهای جلسه پیشنهاد شد کمیته ای 3 نفره توسط دانشجویان دکتری دانشگاهها تشکیل گردد تا با برقراری ارتباط و تشکیل جلسات با معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان، برنامه ها و راهکارهای لازم برای پاسخگویی به مطالبات را به سرپرست وزارت علوم ارائه کنند

تسهیل در پرداخت وام ویژه دکتری [5]، حذف شهریه سنوات اضافی، افزایش بودجه پژوهشی دانشگاهها، اجرای طرح سربازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دانشگاهها، مراکزپژوهشی و فناوری، پیشنهاد کاهش زمان سربازی فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری با هماهنگی مبادی ذیربط قانونی و برنامه ریزی برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها از مهمترین مطالبات دانشجویان دکتری دانشگاهها از سرپرست وزارت علوم در این جلسه بود.

www.phdphd.org [6]

مشاوره برای آزمون دکتری [7]

برای مشاوره اینجا بزنید [7]

خدمات کنکور دکتری [8] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [9]