- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی 99

منابع آزمون دکتری

جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی 99 [2]

جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی 99

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org [3]) ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از افزایش 40 درصدی جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی 99 در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ، درباره جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه گفت: امسال نزدیک به 300 نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی جذب شده اند که اکثرا در رشته‌های پرستاری و مامایی هستند. البته در همه رشته ها جذب داشته ایم اما این دانشجویان بیشتر تمایل داشته اند در رشته‌های پرستاری و مامایی ثبت نام کنند (نتایج تکمیل ظرفیت دکتری 98 وزارت بهداشت [4]).

او با بیان اینکه دانشجویان خارجی جذب شده بیشتر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده اند اضافه کرد: امسال در مقطع دکتری نیز مجوز جذب دانشجوی خارجی را اخذ و در رشته‌های دکتری حرفه‌ای، دندانپزشکی و داروسازی دانشجوی خارجی جذب کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به اینکه دانشجویان خارجی جذب شده به این واحد دانشگاهی بیشتر عراقی و افغانستانی هستند اظهار کرد: امسال داوطلب خارجی زیاد داشتیم اما ظرفیت دانشگاه توسط دانشجویان سنجش پر شد و بسیاری از داوطلبان خارجی پشت در ماندند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بدون آزمون دانشگاه باهنر کرمان سال تحصیلی 404-403
[5]

او گفت: امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش جذب داشتیم و تعداد زیادی هم آماده جذب هستند اما فعلا در حال آماده کردن ظرفیت برای جذب بیشتر هستیم.

ابطحی اضافه کرد: سکانداران دانشگاه آزاد اسلامی با بینشی وسیع، سعی در ارتقاء حوزه سلامت کشورهای منطقه دارند چون لازمه کنترل بیماری‌ها و ارتقاء سلامت، حرکتی جمعی و نتیجه آن بر همه کشورها تاثیرگذار است.

جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی 99 [6]

 

او اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با امکانات مناسب علوم پایه و استادان مجرب آمادگی دارد تا نسبت به تربیت دانشجویان کشورهای همسایه با هدف ارتقاء حوزه سلامت در منطقه نقش خود را ایفا کند. دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران [7] همچنین با برخورداری از 8 دانشکده، استادان مجرب و نامور، آزمایشگاه‌های متعدد و مراکز بالینی شرایط مساعدی را برای آموزش دانشجویان غیرایرانی فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره رشته‌های دامپزشکی گفت: برنامه‌ریزی و اداره امور رشته‌های دامپزشکی به معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده است و این به معنای تلفیق رشته‌ها نیست و تنها برنامه ریزی‌ها در حوزه دامپزشکی به معاونت علوم پزشکی واگذار شده است.

مشاوره برای آزمون دکتری [8]

برای مشاوره اینجا بزنید [8]

خدمات کنکور دکتری [9] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [10]