- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

درخواست تعویق مجدد آزمون دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت

منابع آزمون دکتری

خبر وزیر علوم درباره حذف کنکور دکتری [2]

درخواست تعویق مجدد آزمون دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [3] ، تعدادی از داوطلبان نسبت به تعویق مجدد آزمون دکتری وزارت علوم و وزارت بهداشت درخواست دارند :

ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت مسئولین بزرگوار و خدوم ایران اسلامی که در این مقطع حساس کنونی همواره خدمتگزار ملت شریف ایران بوده‌اند، ما داوطلبان آزمون‌های ملی به شرح ذیل با عنوان مطروحه درخواستی داریم.
برگزاری کنکورها در تاریخ تعیین شده صرفاً با رعایت فاصله‌‌گذاری و استفاده از ماسک و دستکش امری بسیار خطرناک و دشوار است. با توجه به محتمل بودن شروع ترم تحصیلی جدید الورودها از بهمن ماه دیگری لزومی به برگزاری کنکورها در فصل گرما نخواهد بود.
طبق اعلام اطلاعیه‌ای از سوی وزارت محترم بهداشت ذرات ویروس کرونا تا مدتی به صورت معلق در هوا در فضای بسته باقی می‌مانند لذا کولر و سایر وسایل سرمایشی خود محرکی برای جابجایی ویروس در فضاست و تجمع داوطلبان جلوی درب حوزه‌های امتحانی عامل مهم دیگری در شیوع این ویروس است و از طرفی تحمل ماسک روی صورت در فصل گرما بیش از یک ساعت موجب التهاب پوستی و خارش می‌شود و ضمن برهم زدن تمرکز داوطلبان کنکور سبب می‌شود خیلی از افراد نسبت به در آوردن ماسک خود اقدام کنند که البته استفاده نکردن از ماسک توسط بسیاری از مردم در انظار عمومی و به خصوص افراد مبتلا به کرونا در حال حاضر به علت تنگی نفس و خارش و التهاب پوستی ناشی از استفاده ماسک خود گویای احتمال زیاد وقوع فاجعه کرونایی به واسطه برگزاری آزمون های حضوری می‌باشد.
همانطور که استحضار دارید طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در حال حاظر حدود بیش از 31000 کیس فعال کرونا بین مبتلایان کشور وجود دارند که روزانه حدود بیش از1500 نفر به تعدادشان افزوده می شود و می توانند به عنوان ناقل ویروس افراد دیگر را مبتلا کنند.
حال اگر آمار کیس‌های فعال مبتلا به کرونا را بر جمعیت کشور تقسیم کنیم به ازای هر یک میلیون نفر 370 ناقل قطعی وجود خواهد داشت که با توجه به جمعیت حدود 2 میلیون و 500 هزار نفری داوطلبان کنکورهای وزارت بهداشت و وزارت علوم حدود 1000 نفر از افراد شرکت کننده قطعا ناقل کرونا هستند.

حال با فرض ثابت ماندن آمار کیس‌های فعال ناقل ویروس کرونا تا تاریخ آزمون‌های ملی اگر فقط 10 درصد داوطلبان ناقض پروتکل‌های بهداشتی باشند جمعیت حدود 250 هزار نفری داوطلبان در معرض ابتلای قطعی ویروس خواهند بود. حال اگر تعداد افراد خانواده داوطلبان را 3 نفر فرض کنیم تعداد افراد در معرض ابتلای قطعی به 3 برابر یعنی 750 هزار نفر افزایش می یابد.
دقت شود که ما آمار کیس های فعال کرونا را ثابت فرض کردیم و تعداد افراد خانواده داوطلبان را 3 نفر لحاظ کردیم و فقط 10 درصد داوطلبان را ناقض پروتکل های بهداشتی دانستیم که در واقع آمار واقعی هر سه مورد بیشتر از مفروضات ماست.
صحبت آخر اینکه با بازگشایی صرفا برخی مراکز اقتصادی و ادارات از ابتدای اردیبهشت ماه 99 که در هیچ مکانی تمرکز 2 میلیون و 500 هزار نفری وجود نداشت در دو هفته بعد یعنی 15 اردیبهشت ماه آمار مبتلایان جدید در روز بیش از 1000 نفر بود که این آمار مبتلایان جدید در 3 خرداد طبق اعلام رسمی بیش از 1800 نفر است.
این آمارها نشان دهنده آن است که بسیاری از افراد نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند. حال اگر تعدادی از این افراد داوطلب کنکور کنکور باشند چه فاجعه ای روی خواهد داد؟!
لطفا تمام آزمون ها را در زمان و شرایط مناسب برگزار کنید و مانع از چند برابر شدن آمار مبتلایان کرونا در کشور شوید.
علاوه بر دلایل فوق که خود گویای نامناسب بودن زمان فعلی برگزاری آزمون‌های ملی و دلیل محکم برای تعویق مجدد این آزمون‌هاست همان طور که استحضار دارید تعداد بسیار زیادی از افراد شاغل در کادر بهداشت و درمان کشور داوطلب شرکت در آزمون‌های وزارت بهداشت هستند و با توجه به شرایط بحرانی فعلی به علت شیوع گسترده ویروس کرونا مشغول خدمت طولانی و پیوسته در مراکز درمان هستند و علاوه بر خستگی و فشار روحی ناشی از شرایط فعلی، زمان و تمرکز کافی برای مطالعه آزمون‌ها ندارند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش ۵۳ درصد به روش دکتری استاد محور
[4]

علاوه بر این، این افراد به علت حضور در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا نسبت سایر افراد جامعه در معرض بیشترین ریسک ابتلا به کرونا قرار دارند که تجمع و حضور این افراد در محل آزمون خود دلیل دیگری برای افزایش آمار ابتلا در این آزمون‌هاست و از آنجا که برخی رشته‌های آزمونی بین دو مجموعه وزارت علوم و وزارت بهداشت به صورت مشترک وجود دارند و برخی افراد شاغل در کادر درمان داوطلب شرکت در آزمون‌های وزارت علوم هستند، لذا داوطلبان آزمون‌های تحصیلات تکمیلی وزارت علوم نیز به واسطه حضور این دسته از داوطلبان در معرض ریسک مضاعف ابتلا به ویروس کرونا قرار خواهند گرفت. مستدعی است در خصوص تعویق تمام آزمون‌های ملی اعم از آزمون‌های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و آزمون‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ممانعت از گسترش میزان مبتلایان به ویروس کرونا و حفظ سلامت جامعه و برگزاری آزمون‌ها در زمان و شرایط مناسب اقدامات لازم را مبذول فرمایید. قبلا از بذل عنایات شما مسئولین خدوم ایران عزیز کمال تشکر را داریم.

مشاوره برای آزمون دکتری [5]

برای مشاوره اینجا بزنید [5]

خدمات کنکور دکتری [6]  
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [7]