- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

مزیت دکتری پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه ازاد

منابع آزمون دکتری

مزیت دکتری پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه ازاد

مزیت دکتری پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه ازاد

پردیس دانشگاهی خودگردان [2] از دوره‌های موجود در دانشگاه‌های دولتی است که با هدف پذیرش دانشجو در قبال دریافت هزینه ایجاد می‌شوند. پذیرش دانشجویان از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد. پردیس خودگردان به عنوان معادل و جایگزین اصطلاح پردیس بین‌الملل به کار می‌رود.

 

نمودار تعیین نرخ شهریه دوره دکتری دانشگاه آزاد [3]

 

اعتبار مدرک دانشگاه های پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان تحت نظارت وزارت علوم می باشند،بنابراین اعتبار مدرک این نوع دانشگاه با دانشگاه های دولتی تفاوتی ندارد. دانشگاه مادر استان یا دانشگاه تخصصی اجازه پذیرش دانشجو دارند و به تمام دانشگاه ها مجوز راه اندازی این پردیسها داده نشده است.

این دانشگاه ها را می توانیم شعبه های دیگر دانشگاه های دولتی معرفی کنیم(پردیس دانشگاه یا پردیس خودگردان [4]). این پردیسها وابسته به دانشگاههای مادر کشور هستند؛ بنابراین اعتبار این دسته مدارک مورد تایید دانشگاه مادر و وزارت علوم است. البته عنوان پردیس خودگردان در مدرک تحصیلی  دانشجویان قید خواهد شد. نحوه تدریس در این دانشگاه ها همانند دانشگاه های دولتی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای دریافت اطلاعیه های مهم پیشنهاد میکنیم حتما به پیج اینستاگرام پایگاه بروید. [5]

میزان شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان

آگاهی از میزان شهریه دانشگاه پردیس خودگردان برای داوطلبانی که قصد تحصیل در این نوع دانشگاه ها را دارند بسیار ضرورت دارد. میزان شهریه در این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه ها در هر سال مقداری افزایش می یابد و متغیر است. شهریه دانشگاه پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه آزاد نسبتا کمتر است.

نکته مهم در زمینه شهریه‌های پردیس‌های خودگردان قوانین مربوط به انصراف از تحصیل است. مقررات دانشگاه‌ها در مورد انصراف از تحصیل متنوع است و دانشجویان قبل از ثبت نام حتماً بایستی مقررات دانشگاه مربوطه را بررسی کنند.

شهریه های بالای ۷۰ میلیون تومان مقطع دکتری [6]

www.phdphd.org [7]

 

 

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری [8]

برای مشاوره اینجا بزنید [8]

خدمات کنکور دکتری [9] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [10]