- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

موقعیتهای شغلی زبان و ادبیات انگلیسی

منابع آزمون دکتری

شايان ذكر است وسعت بازار کار براي دانش آموختگان رشته زبان و ادبيات انگليسي [2] به سبب فراگيري گسترده‌تر زبان انگليسي نسبت به زبان‌هاي ديگر در جهان، بسيار گسترده است و جاي پيشرفت فراواني دارد و فرصت‌هاي شغلي مناسبي براي فارغ‌التحصيلان اين رشته بخصوص در ايران فراهم آورده است. كه مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:
– امکان دبيري و استادي در اين رشته‌ در مراکز آموزش زبان و موسسات آموزش عالي.
– کار مترجمي مخصوصاً ترجمه متون ادبي.
– وزارت امور خارجه به عنوان اصلي‌ترين مرکز جذب دانشجويان فارغ‌التحصيل دانشکده‌هاي زبان سراسر کشور محسوب مي‌شود.
– در بخش فرهنگ، ارتباطات و رفت و آمدهايي که در اثر برگزاري سمينارها و جشنواره‌ها و نمايشگاه‌ها و مانند آن برگزار مي‌شود. هم‌چنين رونق بازار ترجمه آثار خارجي در اثر حمايت‌ بخش‌هاي دولتي و خصوصي مي‌تواند اشتغال مناسبي براي تحصيل کردگان رشته ادبيات انگليسي بوجود آورد.
– در بخش صنعت: رفت و آمد در بخش صنعت و بازرگاني و بطور عموم در حوزه اقتصاد بسيار گسترده است و حضور زبان‌دانان در کارخانه‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها براي ارتباط با بخش‌هاي خصوصي و دولتي کشورهاي خارجي فرصت مناسبي است براي جذب دانش‌آموختگان رشته‌ زبان و ادبيات انگليسي.
– اشتغال در شركت هاي بازرگاني خارجي به دليل استفاده از اينترنت و منابع خارجي ارتباط اين شرکت‌ها با دنياي خارج بسيار گسترده شده و دانستن زبان خارجي و تسلط بر يک زبان به نحوي که بتوان مخاطب را جذب نمود موقعيت خوبي را براي اينان فراهم نموده است.

www.phdphd.org [3]

مشاوره برای آزمون دکتری [4]

برای مشاوره اینجا بزنید [4]

خدمات کنکور دکتری [5] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [6]