- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه معارف اسلامی دی ماه اعلام می شود

منابع آزمون دکتری

شرایط پذیرش دکتری 98 رشته مدرسی معارف اسلامی [2]

نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه معارف اسلامی دی ماه اعلام می شود

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [3] ، نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه معارف اسلامی دی ماه اعلام می شود.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه معارف اسلامی اعلام شد [4]

ون ورودی اختصاصی دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه معارف اسلامی (وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری [5] در دانشگاه‌ها) جهت جذب دانشجو برای نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ (ترم بهمن ۱۴۰۰) در روز جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

این آزمون با ۸۶۷ داوطلب، جهت گزینش دانشجو در پنج رشته، مدرسی معارف قرآن و حدیث، مدرسی مبانی نظری اسلام، مدرسی تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی، مدرسی انقلاب اسلامی و مدرسی اخلاق اسلامی (ویژه برادران و خواهران طلبه)، صورت پذیرفت.

نتایج اولیه آزمون در اوایل دی‌ماه اعلام می‌شود و داوطلبانی که رتبه‌های بالا را احراز کرده‌اند «چند برابر ظرفیت مربوطه برای هر رشته» برای مصاحبه دعوت خواهند شد.

پس از انجام مصاحبه و مشخص شدن نمرات مصاحبه، نتایج نهایی از جمع نمره آزمون کتبی و مصاحبه داوطلبان حاصل می‌شود و سپس از طریق سایت دانشگاه (اوایل بهمن‌ماه)، به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مطلب پیشنهادی :  آگهی فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه محقق اردبیلی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳(سهمیه استعدادهای درخشان )
[6]

پذیرفته‌شدگان نهایی، از ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ مشغول به تحصیل خواهند شد.

قرار گرفتن دروس معارف اسلامی در برنامه آموزشی مقطع کارشناسی کلیه رشته‌های تحصیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله اقدامات اساسی شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به منظور توسعه و تعمیق باورها و اندیشه‌های دینی و انقلابی و تحوّل مثبت در رفتارهای فردی و اجتماعی نسل جوان دانشگاهی و مقابله آگاهانه با شبهات و تفکرات التقاطی صورت گرفته است.
نقش بالقوه این دروس در اسلامی شدن مراکز آموزش عالی و منور ساختن فضای آموزشی و پژوهشی نسل جوان دانشگاهی به فروغ ایمان و معنویت، بر صاحب‌نظران دینی و فرهنگی و کارشناسان مسایل دانشگاهی پنهان نمی‌باشد.
دستیابی به این اهداف ارزشمند بیش و پیش از هر مؤلفه دیگر در گرو تأمین و حضور مدرّسان مؤمن، متخصص، متعهد و زمان‌شناس در کرسی تدریس دروس معارف اسلامی می‌باشد. برای تأمین این نیاز اساسی، «دانشگاه معارف اسلامی» تأسیس گردیده است.

مشاوره برای آزمون دکتری [7]

برای مشاوره اینجا بزنید [7]

خدمات کنکور دکتری [8] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [9]