- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور

منابع آزمون دکتری

نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور [2]

نتایج نهایی کنکور دکتری در شهریور

وزیر علوم از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی در شهریور ماه سال آینده خبر داد.

وی اظهار داشت: پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند تا سوابق تحصیلی آنها بررسی شود و سپس در اواخر شهریور ماه سال آینده نتایج نهایی منتشر خواهد شد.

سال های گذشته نتایج نهایی آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به فاصله چند روز از طریق سایت sanjesh.org [3] اعلام شد. امسال اعلام نتایج دکترا از طریق سایت سنجش صورت گیرد. برای اطلاع لحظه ای و دقیق از اخبار مربوط به زمان اعلام نتایج نهایی دکتری می توانید عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی و یا صفحه اینستاگرام دکتری شوید.

جدول زمانبندی کنکور دکتری 1401 به شرح زیر است:

جدول زمانبندی کنکور دکتری 1401 [4]

پایگاه اطلاع رسانی ازمون دکتری www.phdphd.org [5]

در کنکور دکتری سال 1401 حدود ۱۴۶ هزار نفر در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد. تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند.

در مجموع ۲۳ هزار و ۷۱۳ نفر در دانشگاه‌های دولتی و آزاد این دوره پذیرفته شدند. داوطلبان می‌توانند در این لینک http://result۲.sanjesh.org/NOETphd_RsFinal۱۴۰۰۰۵/ [6] نتیجه آزمون را مشاهده کنند. در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۴ نفر معادل ۵۵ درصد مرد و ۸۲ هزار و ۹۶۱ نفر معادل ۴۵ درصد زن بودند.

آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰، نسبت به آمار داوطلبان سال ۱۳۹۹ تعداد ۶ هزار و ۷۱ نفر بیشتر بوده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از ۱۶۹ هزار داوطلب در آزمون دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

در آزمون متمرکز شیوه آموزشی پژوهشی ۵۰ درصد و پژوهش محور ۳۰ درصد و همچنین سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری در شیوه آموزشی پژوهشی ۲۰ درصد و پژوهش محور ۲۰ درصد در مصاحبه علمی و سنجش عملی شیوه آموزشی پژوهشی ۳۰ درصد و پژوهش محور نیز ۳۰ درصد و در نهایت تهیه طرح واره نیز ۲۰ درصد سهم پذیرش را شامل می‌شود. همچنین اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403
[7]

در نهایت نتایج نهایی کنکور دکتری اعلام می شود و  از بین متقاضیان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس نتیجه سنجش عمومی و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها، بررسی مدارک یا هر روش دیگر مطابق آئین‌نامه‌های مربوط، اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه متقاضی صورت خواهد گرفت. در نهایت گزینش نهایی آزمون بر اساس معیارهای فوق انجام می‌گیرد.

همچنین نمره مصاحبه شامل ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش دانشگاه‌ها ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای همه افراد معرفی شده نمره‌ای مطابق با شیوه‌نامه مذکور تعیین کرده و گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات متقاضیان و نظر گروه‌های آموزشی حد نصاب برای متقاضیان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند.

همچنین دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم بوده که نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

مشاوره برای آزمون دکتری [8]

برای مشاوره اینجا بزنید [8]

خدمات کنکور دکتری [9] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [10]