- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

نحوه محاسبه نمره منفی در کنکور دکتری

منابع آزمون دکتری

فرمول محاسبه درصد تست با نمره منفی [2]نحوه محاسبه نمره منفی در کنکور دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [3] ، در این مطلب به بررسی و آموزش نحوه محاسبه نمره منفی در کنکور دکتری می پردازیم:

تاثیری که نمره منفی در آزمون ها دارد، این است که در ازای هر 3 پاسخ غلط ، یک سوال درست حذف می شود. بنابراین با افزایش احتمال پاسخ های اشتباه، امتیاز سوالاتی که به آن پاسخ صحیح داده اید را از دست خواهید داد. پس پاسخگویی شانسی به سوالات دارای نمره منفی اشتباه بزرگی است.

نحوه محاسبه نمره منفی در کنکور دکتری [4]

با یک مثال این موضوع را بهتر درک می کنیم :

اگر داوطلبی از 20 سوال یک درس، 10 پاسخ صحیح و 10 پاسخ غلط داشته باشد، با احتساب نمره منفی، درصد او 33.33 درصد می شود.

نحوه محاسبه نمره منفی در کنکور دکتری [5]

اما اگر از این 20 سوال او فقط 10 پاسخ صحیح و 10 پاسخ نزده داشته باشد، درصد او به 50 درصد افزایش پیدا می کند. این مثال به خوبی اثر پاسخ منفی بر روی درصد اکتسابی توسط داوطلب را نشان می دهد.

نحوه محاسبه نمره منفی در کنکور دکتری [6]

بعد ازینکه درصد های تان را به این روش محاسبه کردین میتوانید از نرم افزار تخمین رتبه کنکور دکتری ، استفاده بفرمایید. ، بعد از تخمین اطلاعاتی همچون رتبه تخمینی ، تراز تخمینی و دانشگاه قابل هدف مشخص می شود.

نرم افزار تخمین رتبه کنکور دکتری [7]

برای دریافت مشاوره ضبط شده مصاحبه دکتری (براساس آخرین تغییرات شاخص های مصاحبه دکتری) [8] کلیک کنید.

اگر سعی کنید به تمامی سوالات پاسخ دهید اما به درست بودن تمامی آن ها اطمینان نداشته باشید، امتیاز پاسخ های صحیح خود را نیز از دست خواهید داد و همین موضوع احتمال قبولی شما را کاهش می دهد. چند حالت مهم در پاسخ به سوالات کنکور دکتری وجو دارد که باهم بررسی میکنیم :
🔴 حالت 1: داوطلب با سوالی مواجه است که نمی داند از میان چهار گزینه موجود، کدام یک پاسخ صحیح می باشد. در چنین حالتی پاسخ دادن به سوال، با احتمال 25 درصد پاسخ صحیح و با احتمال 75 درصد پاسخ اشتباه است. در این حالت پاسخ دادن به سوال کار درستی نیست؛ چراکه شانس صحیح بودن گزینه بسیار کم است و به احتمال زیاد نمره منفی برای این سوال در نظر گرفته می شود.
🔴حالت 2: داوطلب در مواجه با یک سوال چهار گزینه ای، اطمینان دارد که یکی از گزینه ها اشتباه است و به سراغ سه گزینه دیگر می رود. در این حالت احتمال پاسخگویی صحیح داوطلب به تست، 33 درصد و احتمال پاسخگویی غلط آن نیز 67 درصد می باشد. پاسخگویی به این سوال نیز با ریسک بالایی همراه است و احتمال دریافت نمره منفی از سوی داوطلب بسیار بالا می باشد؛ به همین دلیل بهتر است داوطلب از پاسخ دادن به این سوال نیز اجتناب نماید و تا نمره منفی در کنکور دکترا برای او اعمال نشود.
🔴حالت 3: داوطلب با تکیه بر اطلاعات خود بر غلط بودن دو گزینه اطمینان دارد. حال باید پاسخ صحیح را از میان دو گزینه باقی مانده انتخاب کند؛ در این حالت شانس درست و یا غلط بودن پاسخ 50، 50 می باشد.
☢️ می توانید این فرصت را به خودتان بدهید که اگر به یکی از گزینه ها اطمینان دارید، آن را انتخاب کنید. در غیر اینصورت برای اجتناب از دریافت نمره منفی در کنکور دکتری می توانید از آن نیز عبور کنید.
مشاوره برای آزمون دکتری [9]

برای مشاوره اینجا بزنید [9]

خدمات کنکور دکتری [10]
مطلب پیشنهادی :  اطلاعیه و آیین نامه پذیرش دکتری بدون آزمون به شیوه استاد محور دانشگاه امیرکبیر ۱۴۰۳
[11]
 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [12]