- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

نیاز جامعه دکتری و تعداد دانش آموختگان

منابع آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری(phdphd.org) [2]، به نقل از ایسنا مجتبی شریعتی نیاسر در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در اثر رشد بی‌رویه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور در حال حاضر بسیار بیشتر از نیاز جامعه و بازار کار، دانش‌آموخته در جامعه تزریق می‌شود افزود: هم اکنون نیاز جامعه دکتری و تعداد دانش آموختگان باهم تناسبی ندارند ، در مقطع دکتری بیش از چهار برابر نیاز جامعه دکتری تربیت می‌کنیم.

 

نیاز جامعه دکتری و تعداد دانش آموختگان [3]

 

شریعتی با تاکید بر اینکه دستگاه آموزش عالی مسئول اشتغال‌زایی نیست بلکه مسئول افزایش توان کار آفرینی و اشتغال‌پذیری دانش آموختگان خود است تصریح کرد: در این راستا امسال طرح جامع مهارت افزایی را تنظیم و آیین نامه آن نیز از هفته گذشته به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات در خصوص اجرای طرح بومی گزینی دانشجویان در دانشگاه‌ها نیز اظهار کرد: سیاست بومی گزینی دانشجویان به شکل فعلی طرح درستی نیست و برای استان‌های مرزی طرح مطلوبی محسوب نمی‌شود لذا باید در شیوه اجرایی آن بازنگری شود.

آمار اشتغال دانش آموختگان دکتری [4]

وی تصریح کرد: در قالب این طرح در ۴ محور فعال‌سازی دروس کاربردی و علمی با تعامل مراکز صنعتی ذی‌ربط، ارائه ۴ الی ۱۰ واحد آموزشی کمک مهارتی در حوزه دروس مرتبط با رشته‌ها، برگزاری کارگاه‌های عمومی مهارتی با ارائه گواهی معتبر، رصد دانش آموختگان و خروجی‌های دانشگاه‌ها و ارزیابی عملکرد خروجی‌ها از طریق تقویت و ایجاد انجمن دانش آموختگان دانشگاه‌ها اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول سال تحصیلی1404-1403
[5]
طرح بهبود اثر بخشی پروژه های کسر خدمت  (پروژه کسر خدمت [6])

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه برای سال آتی اجرای این طرح به عنوان یکی از پارامترهای سطح بندی دانشگاه‌ها مطرح خواهد بود افزود: دانشگاه‌هایی که طرح جامع مهارت آموزی را به نحو احسن اجرایی کنند از مشوق های مالی و علمی نیز بهره مند خواهد بود.

اعتبار مدارک MBA و DBA

وی در خصوص اعتبار مدارک MBA و DBA ارائه شده توسط موسسات مختلف نیز تصریح کرد: درحال حاضر دوره‌های این چنینی که دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزش عالی برگزار می‌کنند هیچ گونه اعتبار و ارزش استخدامی، ادامه تحصیل و اعتبار مشابه مدارک دانشگاهی را ندارد و صرفا جنبه دانش افزایی دارد.

مشاوره برای آزمون دکتری [7]

برای مشاوره اینجا بزنید [7]

خدمات کنکور دکتری [8] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [9]