- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

وزیرعلوم،تحقیقات وفناوری:امکان بکار گرفتن تمام دانش آموختگان مقطع دکتری وکارشناسی ارشد درسیستم های دولتی وجود ندارد

منابع آزمون دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [2]، زلفی گل در نشست روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور: برای صیانت و کاهش خروج نخبگان از کشور راهی جز هزینه کردن برای توسعه فناوری کشور و پارک های علم و فناوری نداریم. هزینه کردن برای پارک‌های علم و فناوری بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

وزیرعلوم،تحقیقات وفناوری:امکان بکار گرفتن تمام دانش آموختگان مقطع دکتری وکارشناسی ارشد درسیستم های دولتی وجود ندارد [3]

وزیرعلوم،تحقیقات وفناوری:امکان بکار گرفتن تمام دانش آموختگان مقطع دکتری ,ارشد وکارشناسی ارشد درسیستم های دولتی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آزمون اکتری [2] ، زلفی گل در نشست روسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور: برای صیانت و کاهش خروج نخبگان از کشور راهی جز هزینه کردن برای توسعه فناوری کشور و پارک های علم و فناوری نداریم. هزینه کردن برای پارک‌های علم و فناوری بهترین نوع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند. برای دستیابی به این هدف، یک پارک علمی با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکت‌های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایندهای زایشی تسهیل می‌نماید. پارکهای علمی همچنین خدماتی با ارزش افزودهٔ بالا و فضاهای کاری و تأسیسات مناسب و کیفی به مؤسسات مستقر در پارک ارائه می‌نمایند.

پارکهای علم و فناوری [4]در سراسر دنیا با هدف کلی توسعه فناوری و کسب و کارهای دانش محور تشکیل شده‌اند و با توجه به وضعیت محیطی و سیاستگذاریهای کلان در سطح داخلی و خارجی پارک، چشم‌اندازها و مأموریت‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. این پارکها دارای مکانیسمهای زیرساختی مهمی هستند که باعث انتقال یافته‌های تحقیقات دانشگاهی و تولید دانش مضاعف شده، در نهایت عامل تسریع رشد اقتصادی در سطح ملی و منطقه‌ای می‌شوند. این مهم به صورت گسترده‌ای در کشورهای مختلف دنیا به عنوان یک اصل به رسمیت شناخته شده‌است. در بسیاری از موارد، پارکهای فناوری موجب ایجاد شغل، رشد درآمد و درگیر شدن در صنایع دارای رشد می‌شوند.

مبانی طراحی و برنامه‌ریزی کالبدی

گسترش اینترنت و گسترش شبکه های اجتماعی [5]

رکن اساسی برای ساخت یک محیط مناسب داشتن یک فرایند طراحی درست است و بالطبع موانع و محدودیتهایی که در فرایند طراحی هر پروژه وجود دارد با توجه به مکان، زمان و خصوصیات هر پروژه متفاوت است. در فرایند طراحی پارکهای علم و فناوری همانند بسیاری از فضاهای انسان ساخت دیگر، ایده اولیه‌ای که در ذهن یک طراح ظاهر می‌شود بر اساس تکرار یک فرایند پیچیده بین مشکل و راه حل است  که این فرایند در همه بخش‌های طراحی تداوم دارد. عوامل مختلفی بر این فرایند در طول طراحی و برنامه‌ریزی کالبدی پارک علم و فناوری تأثیرگذار است که شناخت و بررسی این عوامل باعث طراحی و ساخت محیطی مناسب برای یک پارک خواهد شد.طراحی و برنامه‌ریزی کالبدی پارکهای علم و فناوری بر اساس موارد ذیل صورت میگیرد:

مطلب پیشنهادی :  پذیرش ۵۳ درصد به روش دکتری استاد محور
[6]

موقعیت قرارگیری پارک علم و فناوری

فضاها و ساختمان‌های مورد نیاز پارکهای علم و فناوری که بر اساس ۱) نوع، تعداد و نحوه مراجعه‌کنندگان، ۲) اهداف محیطی و کالبدی، ۳) فضاها و کاربریهای پارک علم و فناوری، ۴) ساختمان‌های پارک و ۵) بررسی میزان ارتباط میان فعالیت‌ها و فضاها تعیین میگردند.
سیستم‌ها و زیرساختهای مورد نیاز پارک علم و فناوری شامل محل و نحوه انتقال تأسیسات زیربنایی و تجهیزات مرتبط با تأسیسات زیربنایی.
معیارها و ضوابط طراحی و برنامه‌ریزی کالبدی که شامل موارد زیر می‌باشد:
– فرایند توسعه در طراحی پارک بر مبنای طراحی پایدار – ساختار توسعه پارک در طرح جامع – الگوهای پایه توسعه فضایی پارک – استقلال فضایی و لبه در ساختار توسعه و طرح جامع – امنیت در پارک علم و فناوری – امکان مکاشفه در پارک علم و فناوری – آرامش در پارک علم و فناوری – آسایش در پارک علم و فناوری – صمیمیت در پارک علم و فناوری – انعطاف‌پذیری در پارک علم و فناوری – نظام حرکتی و ارتباطات – طراحی منظر

پارک‌های پژوهشی

پارک پژوهشی یا تحقیقاتی به مجموعه‌ای گفته می‌شود که از طریق فراهم آوردن و ارائه زمین، تأسیسات زیربنایی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پژوهشی متمرکز و تسهیلات قانونی، موجبات اجتماع واحدها، شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی را در یک فضای متمرکز فراهم می‌نماید. این مجموعه‌ها معمولاً در مجاورت قطبهای دانشگاهی یا قطبهای صنعتی و اقتصادی شکل می‌گیرند، و ضمن ایجاد فضای مناسب جهت انجام پژوهش‌های کاربردی و تجاری‌سازی نتایج آن، موجبات رشد تحقیقات را فراهم می‌سازند. هم‌افزایی ناشی از مجاورت فیزیکی این واحدها و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری اولیه و هزینه‌های جاری از مزایای این پارک‌ها است.

پارکهای پژوهشی از نظر نوع فعالیت به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

پارک‌های علمی که معمولاً توسط دانشگاه‌ها در فضایی مناسب در نزدیکی دانشگاه برا می‌شود و همکاری متقابلی بین صاحبان صنایع مستقر در پارک و دانشگاه به وجود می‌آید.
پارک فناوری که معمولاً در نزدیکی قطبهای صنعتی ایجاد می‌شوند و با هدف گسترش ارتباطات تحقیقاتی صنایع موجود در منطقه با واحدهای پژوهشی دانشگاه‌های منطقه شکل می‌گیرند.
تعریف دقیقی برای گونه‌های پارک‌های علم و فناوری وجود ندارد و معمولاً هر کشور یا مؤسسه بنا به نیازهای موجود، ویژگی‌ها، سیاست‌ها و نام پارک‌های دانش خود را تعیین می‌نماید.در عین حال می‌توان این پارک‌ها را به دو گروه اصلی تقسیم کرد.

طرح آ. ت. ت. چیست؟

طبق نظر وزارت علوم و تحقیقات، تمامی استان‌ها می بایست نسبت به تأسیس پارک فناوری مجهز اقدام کنند.

مشاوره برای آزمون دکتری [7]

برای مشاوره اینجا بزنید [7]

خدمات کنکور دکتری [8] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [9]