- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی

منابع آزمون دکتری

چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی [2]

چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی

در این مقاله قرار است چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی را معرفی کنید. هر شخص به صورت کاملا منحصر به فرد ، دارای مجموعه ای از مهارت و توانمندی های مفید  برای مطالعه است. این موارد شامل ، نوع خاصی از خلاصه نویسی،ترسیم،ایجاد ساختار درختی مطالب، نحوه تست زدن و سایر روش های مطالعه برای بهبود یادگیری می باشد که قطعا بسیاری از این موارد آموختنی نیست و از طریق آزمون و خطا و براساس عادتهای شخصیتی هر فرد ، نهادینه میشود.

منابع دکتری +💚 لیست دروس و سرفصل ها [3]

 دانشمندان زیادی به بررسی تکنیک های موثر یادگیری و مطالعه [4] پرداخته اند که در زیر به بیان جدیدترین متدهای یادگیری می پردازیم، چهار استراتژی کاربردی برای تثبیت مطالب درسی به ترتیب زیر است:

1-خلاصه سازی به سبک درختی : نوشتن خلاصه متون به صورت شاخه ای و مرتبط با مطالب اصلی.

2-برجسته سازی و رنگی کردن مطالب : علامت گذاری جملات مهم در هنگام خواندن با رنگ های خاص و اثر گذار (زرد و سبز و آبی).

3-کلید واژه های نمادین: با استفاده از کلمات کلیدی و تصویرسازی ذهنی  آن مطالب.

4-سنجاق کردن متن به تصویر در ذهن : تلاش برای ایجاد تصاویر ذهنی از متن در حین خواندن یا گوش دادن به آن.

با استفاده از این تکنیکها ، تمام خلآ های ذهنی پر میشود و سلولهای خاکستری مغز را فعال نگه می دارد.

🔔 برای درس‌ های عمومی به طور کلی برای خلاصه نویسی [5] دروس حفظی تر بهترست که خلاصه ‏ها را به صورت درس به درس ننویسید بلکه به صورت مبحث به مبحث و موضوعی بنویسید. برای یادگیری و تسلط کافی روی لغات هم از جعبه‌ی لایتنر  استفاده کنید. دروس تخصصی یا فرمول‏ های کلی را حداکثر در چند برگه خلاصه کنید.
🔔 بالارد، دانشمند انگلیسی، اعتقاد دارد که ذهن زمانی که برای اولین بار با مطلبی مواجه می شود اندکی در گیجی فرو می‌رود و تنها نگاهی سطحی به آن مطالب دارد. به این صورت حتی اگر شما چندین ساعت هم به مطالعه بپردازید، به محض کنار گذاشتن کتاب و گذشت چند ساعت دیگر، مقدار کمی از آنچه خوانده‌اید را به یاد خواهید آورد. زیرا آن مطالب به طور سطحی در ذهن شما نشسته‌اند و به سرعت مواردی دیگر جایگزینشان شده است. بالارد برای این موضوع یک راه حل ارائه می‌دهد و آن استراحت هدفمند ذهن می‌باشد.
از دیپلم تا دکترا چند سال است؟ [6]

🔔 بر این اساس شما پس از یک ساعت مطالعه، پانزده دقیقه در سکوت و به دور از پرداختن به امور دیگر، تنها استراحت می‌کنید. سپس مجددا نگاهی سریعی به آنچه در یک ساعت گذشته مطالعه کرده‌اید می‌اندازید و اصطلاحا بازخوانی می‌کنید. به این طریق ذهن از حالت گیجی در می‌آید و مطالب را عمیقا در خود نگه می‌دارد.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

www.phdphd.org [7]

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی [8]

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی [9]

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه [10]

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی [11]

سرفصلهای آزمون دکتری زبان [12]

سرفصلهای آزمون دکتری هنر [13]

مشاوره برای آزمون دکتری [14]

برای مشاوره اینجا بزنید [14]

خدمات کنکور دکتری [15] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [16]