- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

بیشترین اشتغال در دوره دکتری است

منابع آزمون دکتری

اشتغال در دوره دکتری

بیشترین اشتغال در دوره دکتری است

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [2] ، رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی [3] با اشاره به پایش و رصد سالانه اشتغال دانش‌آموختگان، گفت: براساس آمارها بیشترین اشتغال فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف در بین دانش‌آموختگان دوره دکتری است.

علی باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفت‌وگویی پیرامون اقدامات مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: در این مؤسسه اشتغال دانش‌آموختگان یکسال را پایش و فرض می‌کنیم دانش‌آموختگان ۴ سال پیش که ۲ سال سربازی رفتند و ۲ سال هم جویای کار بودند امروز در چه وضعیتی قرار دارند.(رفع ممنوعیت اشتغال دانشجویان دکتری در ساعات غیر تحصیلی [4])

مطلب پیشنهادی :  مهلت جدید ثبت نام آزمون دکتری تخصصی داروسازی در خردادماه
[5]

آمار نگران کننده از بیکاری فارغ‌التحصیلان دکتری [6]

وی افزود: اشتغال پروسه‌ای دارد و طبق این فرمول دانش‌آموختگان را رصد می‌کنیم و به طور میانگین در یکسال ۷۰۰ هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم.

دلایل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی [7]

نمونه سوالات مصاحبه های عقیدتی سیاسی استخدامی با جواب [8]

روند تعداد کل دانشجویان آموزش عالی ایران به تفکیک جنسیت در ده سال اخیر

Chart 1 - Fa [9]
Infogram [10]

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: براساس آمارها بیشترین اشتغال در بین مقاطع مختلف در دوره دکتری است. می‌توان گفت شانس اشتغال در مقاطع بالاتر بیشتر است و برای اینکه بازار کار زنده و پویا باشد، باید نیروی تحصیل کرده با مدرکی که کفایت می‌کند جذب کار شود و بازار کار نباید مهندس را به جای تکنسین جذب کند.

وی در پایان گفت: به عنوان مثال اگر کار بخش خصوصی با تکنسین راه می‌افتد قاعدتاً نباید مهندس جذب کند؛ متأسفانه در بخش‌های صنعتی و خصوصی به این نکته توجه نمی‌شود و یک دانش زائد در حوزه کاری ایجاد می‌شود. در هیئت جذب بیش از نیمی از مصاحبه شوندگان رد می شوند و در ارشد و دکتری نیز وضعیت همین است، آرزوی ما در وزارت علوم این است که در دفترچه کنکور مقابل تمام رشته ها ذکر شود که آن رشته حتما هدفمند است و منتهی به شغل می شود.

وی تاکید کرد: وظیفه دانشگاه‌ها تربیت انسان فهیم، خردمند و توانمند است تا بتواند شغل‌های موجود را احراز کند. ادامه داد: بسیاری از رشته ها را بررسی کردیم و آنهایی که شغل نداشتند را کمرنگ کردیم و در نهایت از دفترچه کنکور امسال حذف شدند و این حق دانشجو است که پس از دانش آموختگی حتما وارد بازار کار شود.(استراتژی وزارت علوم : اشتغال زایی فارغ التحصیلان دکتری [11])

وی تصریح کرد: رشته‌هایی که از امسال درخواست می شوند باید پیوست اشتغال داشته باشند و می توان به شیوه‌نامه بسیار ارزشمند و دقیقی در این زمینه دست یافت.

تعداد کل دانشجویان آموزش عالی به تفکیک دوره تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

<script>

Chart 2 - Fa [12]
Infogram [10]

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / ...

آدرس: ایران - تهران - بلوار نلسون ماندلا - خیابان گلفام - پلاک ۷۰
info@irphe.ac.ir
۲۲۰۱۰۶۱۶ (۲۱) ۹۸+
کد پستی :۱۹۱۵۶۷۳۴۸۱

مشاوره برای آزمون دکتری [13]

برای مشاوره اینجا بزنید [13]

خدمات کنکور دکتری [14] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [15]