کد خبر: 67009

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/09

رفع ممنوعیت اشتغال دانشجویان دکتری در ساعات غیر تحصیلی

منابع آزمون دکتری

رفع ممنوعیت اشتغال دانشجویان دکتری در ساعات غیر تحصیلی

رفع ممنوعیت اشتغال دانشجویان دکتری در ساعات غیر تحصیلی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشتغال دانشجویان دکتری در ساعات غیر تحصیلی به عنوان هیات علمی موافقت کرد.

در نامه معاون آموزشی وزیر بهداشت آمده است: با توجه به نامه ۱۸ آبان سال گذشته در خصوص آزادی ممنوعیت شغلی دانشجویان دوره دکتری در اوقاتی که موظف به حضور در دانشگاه ها نیستند، در مشاغلی که تعارضی با تحصیل تمام وقت آنها در مقطع دکتری تخصصی نداشته باشند، به آگاهی می رساند چنانچه آن دانشگاه با موافقت کتبی جهت ادامه تحصیل اعضای هیات مرتبه مربی خود از این بخشنامه استفاده کند ، احتساب پایه های سالیانه عضو هیات علمی در طول مدت تحصیل برابر مقررات بلا مانع است.(اشتغال 85 درصد دانش آموختگان دکتری)
بدیهی است این افراد پس از اخذ مدرک تحصیلی مشمول پایه ه از تبصره ۴ ماده ۱۸ آیین نامه اداری استخدامی نمی شوند.

رصد اشتغال دانش‌آموختگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله اقداماتی است که کارآمدی آموزش عالی را نشان می‌دهد. برخی کشورها گام‌های موثری در افزایش اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خود داشته‌اند. وزارت علوم در طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ، باتوجه به گزارش‌های اشتغال ۸۶ درصدی فارغ‌التحصیلان انگلیسی، اشتغال ۸۹ درصدی فارغ‌التحصیلان فرانسوی و افزایش ۴ درصدی نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان استرالیایی در یکسال گذشته به بررسی درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و راهکارهای این کشورها برای افزایش اشتغال پرداخته است.

تعداد کل دانشجویان آموزش عالی به تفکیک دوره تحصیلی

طرح رصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با هدف فرهنگ‌سازی پایش وضعیت دانش‌آموختگان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، ایجاد نظام مناسب اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان در رابطه با وضعیت اشتغال هر یک از رشته‌های دانشگاهی، رصد مستمر ظرفیت‌های محیطی و شرایط بازار کار منطقه‌ای و شناسایی شکاف دانشی و مهارتی دانش‌آموختگان و اخذ اطلاعات از سامانه‌های اطلاعاتی وزارت کار صورت گرفته است.
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری
مطلب پیشنهادی :  سری چهارم اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری 1403
 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x