- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

چرا بعضي داوطلبان آزمون دکتری خوش‌شانس‌ترند؟

منابع آزمون دکتری

چرا بعضي داوطلبان آزمون دکتری خوش‌شانس‌ترند؟

بعضي داوطلبان آزمون دکتری خوش‌شانس‌ترند [2]

 “نتایج علمی از یک پژوهش توسط ريچارد وايزمن، روان‌شناس دانشگاه هاتفورد شاير [3]

مي‌خواستم بدانم چرا بخت و اقبال هميشه درِ خانه‌ي بعضي‌ها را مي‌زند، اما سايرين از آن محروم مي‌مانند. به عبارت ديگر چرا بعضي از داوطلبان آزمون دکتری ، خوش‌شانس و عده‌ي ديگر بدشانس هستند؟ آگهي‌هايي در روزنامه‌هاي سراسري چاپ کردم و از افرادي که احساس مي‌کردند خوش‌شانس يا بدشانس هستند، خواستم با من تماس بگيرند.

صدها نفر براي شرکت در تحقيق من داوطلب شدند و در طول سال‌هاي گذشته با آن‌ها مصاحبه کردم، زندگي‌شان را زير نظر گرفتم و از آن‌ها خواستم در آزمايش‌هاي من شرکت کنند تا بفهمم چرا بعضي داوطلبان آزمون دکتری خوش‌شانس‌ترند ؟ نتايج نشان داد هرچند اين افراد به کلي از اين موضوع غافل‌اند، کليد خوش‌شانسي يا بدشانسي آن‌ها در افکار ، کردارشان و تلاش برای موفقیت در ازمون دکترا نهفته است.
با ترتيب دادن يک آزمايش ساده سعي کردم بفهمم آيا اين مسئله ناشي از توانايي آن‌ها در شناسايي چنين فرصت‌هايي است يا خير.
به هر دو گروه – افراد خوش‌شانس و بدشانس- روزنامه‌اي دادم و از آن‌ها خواستم آن را ورق بزنند و بگويند چند عکس در آن هست. به طور مخفيانه يک آگهي بزرگ را وسط روزنامه قرار دادم که مي‌گفت: اگر به سرپرست اين مطالعه بگوييد که اين آگهي را ديده‌ايد، 250 پوند پاداش خواهيد گرفت. اين آگهي نيمي از صفحه را پر کرده بود و با حروف بسيار درشت چاپ شده بود.
با اين‌که اين آگهي کاملاً خيره‌کننده بود، افرادي که احساس بدشانسي مي‌کردند عمدتاً آن را نديدند، در حالي که اغلب افراد خوش‌شانس متوجه آن شدند.
مطالعه‌ي من نشان داد که افراد بدشانس عموماً عصبي‌تر از افراد خوش‌شانس هستند.در نتيجه، آن‌ها فرصت‌هاي غير منتظره را به دليل تمرکز بيش از حد بر ساير امور از دست مي‌دهند. براي مثال آن‌ها به قصد يافتن مشاغل خاصي روزنامه را ورق مي‌زنند و از ديدن ساير فرصت‌هاي شغلي بازمي‌مانند.  بر اساس پاسخی که برای سوال ( بعضي داوطلبان آزمون دکتری خوش‌شانس‌ترند ؟ ) یافتم : افراد خوش‌شانس، آدم‌هاي راحت‌تر و رهاتری هستند؛ در نتيجه نه فقط آن‌چه در جستجوي آن‌ هستند بلکه آن‌چه را در اطرافشان وجود دارد نيز مي‌بينند.
تحقيقات من در مجموع نشان داد که داوطلبین موفق در ازمون دکترا بر اساس چهار اصل براي خود فرصت ايجاد مي‌کنند:

– آن‌ها در ايجاد و يافتن فرصت‌هاي مناسب برای موفق در آزمون دکتری مهارت دارند.
– آن ها با انتخاب درست منابع به سمت موفقیت در ازمون حرکت می کنند. 
– آن ها از قبل برنامه ریزی می کنند.
– فرصت هایی را می بینند و پیدا می کنند که دیگران آنها را نمی بینند.

 

شما از خوش شانس ترین داوطلبان کنکور دکتری هستید.امتحان کنید.

برنامه ریزی تخصصی آزمون دکتری توسط اساتید و رتبه های برتر [4]

دوره جامع فنون موفقیت در آزمون دکتری [6]

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری [7]

برای مشاوره اینجا بزنید [7]

خدمات کنکور دکتری [8] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [9]