- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

شيوه‌نامه دوره دكتري تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد

منابع آزمون دکتری

دكتري تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي [2]

شيوه‌نامه دوره دكتري تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد

به نقل از معاون پژوهشی phdphd [3]، به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ،هدف از تدوین شیوه‌نامه مذکور که در سی و دو ماده و سی و سه تبصره پس از تصویب در هیات رئیسه دانشگاه، اعلام شد، تعیین چارچوبی برای اجرای صحیح دوره دکتری تخصصی در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی [4] است.

برای رسیدن به این مقصود و با هدف ارتقای کیفیت در دوره های آموزش عالی، شیوه‌نامه آموزشی – پژوهشی دوره دکتری تخصصی با همکاری و هماهنگی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی، بهره‌مندی از نظرات متخصصان و کارشناسان امر آموزش و با رعایت ضوابط کلی آیین‌نامه دکتری مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری تهیه و تدوین شده است.

شیوه‌نامه دوره دكتري تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي شامل مواردی نظیر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو (اعم از شرایط عمومی و اختصاصی ورود به دوره دکتری)، مشخصات استاد / اساتید راهنما و مشاور، ضوابط و مقررات آموزشی، ضوابط و مقررات پژوهشی و ضوابط و مقررات نظارت بر شیوه‌نامه است.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری
[5]

همچنین در این شیوه نامه تاکید شده ؛ واحدهای دانشگاهی موظف هستند دستورالعمل های اجرایی را به گونه‌ای تدوین کنند که ضمن تحقق اصول کلی شیوه‌نامه(طبق اطلاعیه قبلی) [6]، شروطی مغایر با شیوه‌نامه برای دانش‌آموختگان ایجاد نشود.

این شیوه‌نامه در بر گیرنده اصول کلی و ضوابط اصلی دوره دکتری تخصصی غیرپزشکی است و مشمول دوره های دکتری عمومی، دوره تخصصی گروه پزشکی، دکتری حرفه‌ای و دستیاری دامپزشکی نمی‌شود.

(جهت دریافت آیین نامه اجرایی جدید دانشگاه آزاد کلیک کنید) [7]

مسئولیت اجرای مفاد این شیوه‌نامه برعهده واحدهای دانشگاهی بوده و نظارت بر حسن اجرا و تفسیر مفاد آن، برعهده معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

www.phdphd.org [8]

مشاوره برای آزمون دکتری [9]

برای مشاوره اینجا بزنید [9]

خدمات کنکور دکتری [10] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [11]