کد خبر: 15371

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/10

ابلاغ شیوه نامه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

شیوه نامه دکتری

رئیس دانشگاه آزاد شیوه‌نامه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد را با هدف افزایش کیفیت دوره های آموزش عالی ابلاغ گردید.

هدف از شیوه نامه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد که در ۳۲ ماده و ۳۳ تبصره بعد از تصویب در هیات رئیسه دانشگاه، ابلاغ گردید، مشخص کردن چارچوبی برای اجرای صحیح مقطع دکتری تخصصی در کلیه واحدهای دانشگاه آزاد است.

طبق این شیوه نامه شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه آزاد همراه  با متولیان و برنامه‌ریزان حوزه آموزش عالی کشور بازبینی آیین‌نامه ها، ضوابط و مقررات آموزشی را جزو اولویت های کاری خود قرار داده است.

برای دستیابی به این هدف شیوه‌نامه آموزشی – پژوهشی مقطع دکتری تخصصی با همکاری واحدها و مراکز دانشگاه آزاد ، بهره گیری از نظرات متخصصان و کارشناسان بخش آموزش و با رعایت ضوابط کلی آیین‌نامه دکتری مصوب وزارت علوم تهیه و تدوین گردیده است.

شیوه نامه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد شامل : شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو (شرایط عمومی و اختصاصی )، مشخصات استاد / اساتید راهنما و مشاور، ضوابط و مقررات آموزشی، ضوابط و مقررات پژوهشی و ضوابط و مقررات نظارت بر شیوه‌نامه  می باشد.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

علاوه بر این شیوه‌نامه شامل اصول کلی و ضوابط اصلی دوره دکتری تخصصی غیرپزشکی است و مشمول دوره های دکتری عمومی، دوره تخصصی گروه پزشکی، دکتری حرفه‌ای و دستیاری دامپزشکی نمیگردد.

کلیه واحدهای دانشگاهی باید دستورالعمل های اجرایی را به گونه‌ای تدوین کنند که علاوه بر تحقق اصول کلی شیوه‌نامه، شروطی مخالف با شیوه‌نامه برای دانش‌آموختگان ایجاد نگردد.

مسئولیت اجرای مفاد این شیوه‌نامه به عهده واحدهای دانشگاهی بوده و نظارت بر حسن اجرا و تفسیر مفاد آن، برعهده معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه است.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x