- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

اصول نگارش مقاله علمی ترویجی برای تقویت رزومه

منابع آزمون دکتری

اصول نگارش مقاله علمی ترویجی برای تقویت رزومه [2]

اصول نگارش مقاله علمی ترویجی برای تقویت رزومه

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [3] ، نگارش مقاله و کتاب برای تقویت رزومه بسیار مهم است. ما در این نوشته برانیم تا اصول نگارش مقاله علمی ترویجی برای تقویت رزومه را بیان کنیم.

✳️اصل مقاله:

این قسمت به اصل مقاله میپردازند. بر حسب عنوان و محتوای مقاله، ممکن است این قسمت بنا به ضرورت شامل چند پاراگراف و چند تیتر باشد. در هر صورت بر حسب اینکه عنوان و محتوای مقاله شما چیست، لازم است تیترهای مناسب و جذابی برای این شماره ها انتخاب نموده و در مورد آنها بصورتی کاملاً مستند مطلب نوشته شود. اصل مقاله بهتر است بین (۱۰- ۵) صفحه A4 باشد.

✳️نتایج و یافته ها :

در این تیتر به خواننده گفته می شود که در متن مقاله چه ارائه شده و نوآوری مقاله چه بوده است. در حقیقت، گفته نویسنده در این تیتر باید با گفته او در پاراگراف دوم مقدمه سازگار و همخوان باشد. . این تیتر بهتر است حدود یک صفحه A4 بوده و در قالب یک جدول، نمودار، شکل، عکس، فرمول، و یا حداقل جملاتی زیبا، نوآوری (Contribution) مقاله را نشان دهد.

چگونگی نگارش مقالات علمی-پژوهشی (ویژه داوطلبان آزمون دکتری و متقاضیان بورسیه خارج از کشور) [4]

✳️جمع بندی:

این تیتر حداقل شامل سه تیتر فرعیست. در این تیتر به خواننده گفته می شود که نظر و برداشت نویسنده از محتوای مقاله چیست، فواید خواندن این مقاله چیست، بعبارت دیگر مشروعیت و موجه بودن زحمات خود در نگارش مقاله را به خواننده میگوید.

* تیترهای فرعی:
بحث و مقایسه در این تیترنویسنده نوآوری مقاله خود را با نوآوری حداقل یک مقاله یا تحقیق نویسندگان دیگر مقایسه، و شباهتها و تفاوتهای کار خود را با آنها مقایسه می‌کند. در هر صورت نکته بسیار مهم این است که خواننده فکر کند نویسنده یک چیز نو و بدیعی را به دنیای علم و دانش عرضه کرده است. این تیتر بهتر است بین (۱۵- ۵) سطر باشد.

✳️سپاسگزاری:

در این قسمت نویسنده از کسانیکه در اجرای تحقیق با او همکاری کرده اند قدردانی می‌کند. این قسمت بهتر است بین (۵- ۲) سطر باشد. البته این تیتر اختیاری است و میتواند نوشته نشود.

Plagiarism یا سرقت ادبی چیست؟ [5]

✳️منابع و مأخذ:

فقط منابعی که در متن مقاله مورد استناد قرار گرفته اند در این قسمت طبق الگوی مشخص ذکر می شوند. ابتدا منابع فارسی و بعد منابع انگلیسی ذکر می شوند. منابع استنادی مقاله باید(حداقل در چند مورد) بسیار جدید و نو باشند. سایتهای Magiran.com, Irandoc.ac.ir, Sciencdirect.com [6], Ebsco, Emerald, Google advanced search در شرایط امروز ایران بسیار مفیدند.

www.phdphd.org [7]

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی [8]

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی [9]

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه [10]

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی [11]

موضوعات پایان‌نامه هنر [12]

موضوعات پایان نامه زبان [13]

مشاوره برای آزمون دکتری [14]

برای مشاوره اینجا بزنید [14]

خدمات کنکور دکتری [15] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [16]