- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

سخت‌گیری اساتید در ارائه پایان‌نامه ارشد و دکتری کمتر شود

منابع آزمون دکتری

سخت‌گیری اساتید در ارائه پایان‌نامه ارشد و دکتری کمتر شود [2]

سخت‌گیری اساتید در ارائه پایان‌نامه ارشد و دکتری کمتر شود

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [3] ، دانشجویانم بسیاری خواستار کمتر شدن سخت‌گیری اساتید در ارائه پایان‌نامه ارشد و دکتری شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«لطفاً وزارت علوم و رؤسای دانشگاه‌ها و ارگان‌های ذی ربط بر شیوه هدایت و راهنمایی اساتید راهنما در مقطع کارشناسی و دکتری، نظارت «مستقیم» داشته باشند!
غالب این گروه از اساتید، خاصه در رشته‌های معماری و شهرسازی و رشته‌هایی که به پایان نامه مبسوط نیاز دارند، علیرغم رعایت همه اصول پایان‌نامه‌نویسی از طرف دانشجو و رعایت مو به مو فرموده‌های استاد و استفاده تام و کامل از منابع و مطالب موجود، این گروه از اساتید به کرات دانشجو را وادار به تجدیدنظر و یا بر هم زدن تمام آنچه در طول دو، سه یا چهار ترم جمع آوری، تدوین، ویراستاری شده، می‌کند.
سخت‌گیری «بعضی» از اساتید، استفاده مستقیم و غیرمستقیم از این پایان‌نامه‌ها [4] برای مقاله‌هایی است که با نام خود به مراکز علمی خارج از کشور می‌فرستند! پایان نامه‌هایی با عناوین نادر…
بگذرم از هزینه‌هایی که بابت ترم‌های اضافه به دانشجو تحمیل می‌شود و زندگی شخصی و برنامه ریزی‌های او دچار تلاطم و بحران می‌گردد.»

موضوعات پایان نامه علوم انسانی [4]

موضوعات پایان نامه زبان [5]

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی [6]

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه [7]

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی [8]

موضوعات پایان‌نامه هنر [9]

سیمین رستگار سردبیر این پویش گفت: من با یقین این مطلب را منتشر کرده ام و یکی از بستگان ما دانشجوی دانشگاه تهران است و به قدری ایشان مشکل داشتند و استاد با او کنار نمی‌آمد و ترم را برای سومین بار تمدید کردند و دوباره مراحل را طی می‌کند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش ۵۳ درصد به روش دکتری استاد محور
[10]

عدم شفاف بیان کردن و طولانی شدن روند کار

وی در ادامه افزود: دختر من دانشجوی یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی است و روند را طوری ادامه می‌دهند که دانشجو را خیلی منتظر می‌گذارند و خیلی کم به دانشجو اطلاع می‌رسانند و در بلاتکیلیفی می‌گذارند و فضا برای دانشجو با توهم شکل می‌گیرد و اساتید مراحل را شفاف نمی‌گویند و وقتی مراحل را طی می‌کنند امکان دارد اشتباه باشد و اساتید می‌گویند مراحل را به درستی طی نکرده اید و شفاف بیان نمی‌شود تا دانشجو به کاری که انجام می‌دهد، توجیه شود(چارچوب یک پایان نامه [11]).

سردبیر این پویش در ادامه گفت: سخت‌گیری به این معنی است که تکلیف دانشجو مشخص نیست و نمی‌داند که چه روندی را باید طی کند و باید یک‌سری قوانین باشد که این مراحل چگونه طی شود و چه ساختار درختی را دانشجو انجام دهد تا بتواند کار خود را ارائه دهد و گنگ پیش نرود، روند پایان‌نامه به غیر از استاد راهنما توسط چند کارشناس دیگر بررسی شود که آیا استاد سعی دارد برای دانشگاه پولسازی کند و در رزومه استاد درج شود.

موضوعات پایان نامه علوم انسانی [4]

موضوعات پایان نامه زبان [5]

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی [6]

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه [7]

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی [8]

موضوعات پایان‌نامه هنر [9]

مشاوره برای آزمون دکتری [12]

برای مشاوره اینجا بزنید [12]

خدمات کنکور دکتری [13] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [14]