- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

منابع آزمون دکتری

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی [2]

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [3] ، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در ایران بوده و هر سال از طریق کنکور و بدون کنکور (دکتری استعداد درخشان [4] دانشگاه آزاد) در مقطع دکتری دانشجو می پذیرد و تحصیل در دانشگاه آزاد [5] با پرداخت شهریه همراه است.

با توجه به ادغام شدن برگزاری کنکور دکتری دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد ، داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند باید بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری نسبت به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند و در صورتی که به مصاحبه دعوت شده و این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند، در یکی از انتخاب های خود در مقطع دکتری دانشگاه آزاد پذیرفته خواهند شد. راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد [6]

هزینه باورنکردنی برای ثبت نام در آزمون دکتری | 80 درصد افزایش برای یک سال ! [7]

یکی از دغدغه های داوطلبان کنکور دکتری دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اطلاع یافتن از میزان شهریه ای است که باید در طول دوره تحصیلی خود پرداخت کنند. از این رو در ادامه این مقاله اطلاعات لازم در خصوص شهریه دکتری دانشگاه آزاد  در اختیار داوطلبان قرار داده شده است.

میزان شهریه دکتری دانشگاه علم و صنعت ورودی های 1402 [8]

شهریه دکتری دانشگاه آزاد شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر می باشد که شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود اما شهریه متغیر بدین گونه محاسبه می شود که قبل از پذیرش دانشجویان مبلغ شهریه متغیر به ازای واحد متغیر نظری و واحد متغیر عملی اعلام می شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403
[9]

 

شهریه مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

 

طبق اعلام رئیس دانشگاه آزاد ، معمولا هرساله میانگین شهریه‌های دانشگاه بین 20 تا 25 درصد افزایش خواهد یافت.

شهریه دوره دکتری دانشگاه های غیرانتفاعی [10]

فهرست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی [11]

رئیس دانشگاه آزاد در همین زمینه گفت: براساس جدول شهریه دانشگاه آزاد شهریه واحدها و کد رشته محل ها با یکدیگر متفاوت است یعنی دانشگاه آزاد که بیش از ۱۸ نوع واحد دانشگاهی دارد با شهریه های متفاوتی براساس واحد و رشته محل روبرو می شود. به عنوان مثال رشته تاریخ با رشته حقوق مساوی نیست و این طور نیست همه رشته های علوم انسانی یک شهریه داشته باشند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: براساس عدالت آموزشی شهریه ها در دانشگاه آزاد تابعی از رشته محل است. براین اساس متوسط افزایش شهریه در سال جدید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده است. یعنی از افزایش ۵ درصدی در برخی از واحدهای دانشگاهی شروع شده تا واحدهایی مانند تهران مرکز و علوم تحقیقات که افزایش شهریه ها در آن بیشتر بوده است.

وی در خصوص بورسیه شدن دانشجویان در دانشگاه آزاد نیز گفت: ما سعی کردیم زمینه اشتغال را برای دانشجویان در دانشگاه فراهم کنیم و چیزی به عنوان تخفیف نگاه جدیدی است که در این زمینه دیده شده است.

لیست دانشگاه های آزاد اسلامی تهران و آدرس آن ها [12]

 
مشاوره برای آزمون دکتری [13]

برای مشاوره اینجا بزنید [13]

خدمات کنکور دکتری [14] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [15]