کد خبر: 62424

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/22

لیست دانشگاه های آزاد اسلامی تهران و آدرس آن ها

منابع آزمون دکتری

دانشگاه های آزاد اسلامی تهران

لیست دانشگاه های آزاد اسلامی تهران و آدرس آن ها

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری phdphd.org ، امروزه دانشگاه آزاد در تمام ایران یک دانشگاه شناخته شده و معتبر است. این دانشگاه که شهریه محور است، همه ساله در رشته های مختلف و در مقاطع گوناگون دانشجو می پذیرد. همچنین بسیاری از چهره های شناخته شده از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و مدرک خود را گرفته اند. از آنجایی که معمولا شروع به فعالیت هر نهاد، موسسه یا دانشگاهی از پایتخت بوده است، دانشگاه آزاد نیز از این قاعده مستثنی نیست و اولین دانشگاه آزاد در تهران تاسیس شد. لذا در این مقاله به معرفی دانشگاه های آزاد اسلامی تهران می پردازیم.

اما شاید برای شما به عنوان یک داوطلب کنکور، این سوال پیش بیاید که چند دانشگاه آزاد در تهران وجود دارد؟ یا آدرس دانشگاه های آزاد تهران چیست؟ با دانستن پاسخ این سوال، با آگاهی بیشتری نسبت به موقعیت جغرافیایی دانشگاه و یا امکانات آن انتخاب رشته خود را انجام خواهید داد.

هیئت مؤسس دانشگاه های آزاد اسلامی

مطابق اساسنامه دانشگاه، هیئت مؤسس شامل ۹ نفر هستند که به شرح زیر است:

✔️ علی اکبر ولایتی (رئیس هیئت مؤسس)

✔️ عبدالله جاسبی

✔️ محسن قمی

✔️ علی‌اکبر ناطق نوری (مستعفی)

✔️ حمید میرزاده (عدم شرکت در جلسات هیئت مؤسس)

✔️ سید حسن خمینی (عدم شرکت در جلسات هیئت مؤسس)

✔️ اکبر هاشمی رفسنجانی (فوت شده)

✔️ عبدالکریم موسوی اردبیلی (فوت شده)

✔️ بدون عضو (بلاتصدی)

بنابراین در حال حاضر هیئت مؤسس عملاً ۳ نفر هستند. مطابق ماده ۸ اساسنامه اصلاحی دانشگاه، چنانچه اعضاء هیئت مؤسس به علل مختلف مانند فوت، استعفا، بیماری، برکناری، ناتوانی یا هر علت دیگر به ۶ نفر کاهش یابد، هیئت مؤسس باید افراد جایگزین به تعداد مورد نیاز را ظرف مدت ۳ ماه برای عضویت در هیئت مؤسس به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کند.

تبصره۱ـ چنانچه هر یک از اعضای هیئت مؤسس در ۳ جلسه متوالی یا ۵ جلسه غیر متوالی و به‌طور غیرموجه شرکت نکنند، مستعفی تلقی می‌شوند و طبق مفاد ماده فوق جایگزین آن‌ها تعیین می‌شود.

تبصره۲ـ چنانچه هیئت مؤسس طبق حکم قسمت اخیر ماده فوق و ظرف مدت ۳ ماه افراد جایگزین را برای عضویت در هیئت مؤسس به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد ندهد، شورا راسا اقدام به معرفی و تصویب افراد جایگزین خواهد کرد.[

در کلان شهر تهران که جمعیت بسیار زیادی را شامل می شود، تعداد دانشگاه ها به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر است. در این شهر ما با چند دانشگاه آزاد مواجه می شویم که هر کدام با توجه به رشته های دانشگاهی، مقاطع تحصیلی، امکانات و… متفاوت از بقیه هستند.

لیست دانشگاه های آزاد تهران عبارتند از:

🟩 دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

🟩 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

🟩 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

🟩 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

🟩 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

دانشگاه های آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات را می توان از مهمترین و معروف ترین دانشگاه های آزاد تهران و حتی کشور نام برد. این واحد در شمال غرب ترین منطقه ی شهر تهران واقع شده است. این دانشگاه دارای مراکز متعدد تحقیقاتی و آزمایشگاهی است. ونیز در ۵۰۲ رشته شامل ۱۷۲ رشته دکتری، ۲۰۶ رشته کارشناسی ارشد، ۲۶ رشته کارشناسی و یک رشته دکتری حرفه‌ای (دکتریٰ حرفه‌ای دامپزشکی عمومی) دانشجو می‌پذیرد و تمام رشته – گرایش‌های این واحد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.

دانشکده های واحد علوم و تحقیقات

🌏 دانشکده فنی و مهندسی
🌏 دانشکده علوم و فناوری های پزشکی
🌏 دانشکده مهندسی مکانیک، برق و کامپیوتر
🌏 دانشکده مهندسی هوافضا
🌏 دانشکده علوم و فناوری های همگرا (علوم پایه)
🌏 دانشکده علوم دامپزشکی
🌏 دانشکده زبان و ادبیات
🌏 دانشکده مهندسی نفت
🌏 دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی
🌏 دانشکده علوم انسانی و اجتماعی
🌏 دانشکده محیط زیست و انرژی
🌏 دانشکده علوم و فنون دریایی
🌏 دانشکده مدیریت و اقتصاد
🌏 دانشکده مهندسی مواد
🌏 دانشکده فیزیک
🌏 دانشکده هنر و معماری
🌏 دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی­­­­
🌏 دانشکده حقوق و علوم سیاسی
🌏 دانشکده الهیات و فلسفه

تهران- انتهای بزرگراه شهید ستاری- میدان دانشگاه- بلوار شهدای حصارک- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات (لوکیشن و مسیریابی در گوگل مپ)

راه های دسترسی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

راه های دسترسی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

دانشگاه های آزاد تهران در تهران با نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران یک دانشگاه غیر دولتی است که در مرداد سال 1361 به عنوان اولین دانشگاه آزاد در ایران شروع به فعالیت کرد. این دانشگاه در سوهانک تهران واقع شده است.

این دانشگاه شامل 14 دانشکده در 3 پردیس دانشگاهی است که این پردیس ها در سوهانک، پونک و پیچ شمیران واقع شده اند. بخش اداری و ستادی، دانشکده های هنر، علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه در سوهانک واقع شده اند.

دانشکده های فنی و مهندسی، علوم پایه، معماری و شهرسازی در پونک و دانشکده های ادبیات و علوم انسانی و زبان های خارجی در پیچ شمیران قرار دارند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرکز اداره کننده دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین این دانشگاه از شروع کار تا به امروز 17 بار به عنوان برترین واحد دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد و بعد از واحد علوم و تحقیقات تهران، بزرگترین واحد دانشگاه آزاد است.

این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کل ایران، رتبه دهم را کسب کرده و بالاتر از دانشگاه های فردوسی مشهد، تبریز، یزد، سمنان و… قرار دارد.

همچنین از نظر تعداد مقالات ISI در میان کل دانشگاه های ایران، دانشگاه آزاد واحد مرکز رتبه هفتم را دارا بوده و از نظر شرکت در سمینارهای بین المللی ازجمله IEEE (انجمن مهندسین برق و الکترونیک) آمریکا، کانادا، ایتالیا، مالزی، فرانسه نیز رتبه هفتم را در میان دانشگاه های کل کشور کسب کرده است.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

ازجمله استادان معروف این دانشگاه می توان به استاد صمد فرخی (پدر علم خلا در فیزیک)، استاد علیرضا آریافرد (داور انتشارات انجمن شیمی آمریکا)، استاد اسماعیل پازوکی و استاد شهره نفیسی داورهای ISI اشاره کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در آبان سال 1365 با 30 دانشجو کار خود را شروع کرد. امکانات این دانشگاه در ابتدای شروع به کار آنقدر محدود بود که این دانشگاه از خدمات اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران، تربیت معلم و شهید بهشتی کمک گرفت و در دبیرستان های شمال تهران، ازجمله دبیرستان شهید رجایی در پاسداران و مدرسه منتظری در خیابان موسیوند کلاس های درسی خود را دایر کرد.

در ابتدای کار، مسئولین این دانشگاه تاسیس رشته های کاربردی و تحصیلات تکمیلی را در نظر گرفته بودند و در ابتدا دانشجویانی در رشته های علوم انسانی، علوم پایه، علوم تغذیه در مقاطع کاردانی و کارشناسی جذب این دانشگاه می شدند.

کم کم با درایت و تلاش مسئولان دانشگاه، فضاهای آموزشی خریداری شدند و رشته های مختلفی به این دانشگاه اضافه شد.

امروزه این دانشگاه رتبه ویژه را از آن خود کرده است و با 500 نفر اعضاء هیات علمی، 10 دانشکده، 141 فضای آزمایشگاهی، 3 لابراتوار، 23 عنوان کارگاه، 10 کتابخانه ،6300 عنوان کتاب، 17 سایت کامپیوتری و…  به یکی از دانشگاه های موفق ایران تبدیل شده است.

آدرس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال: تهران، بزرگراه شهید بابایی (غرب به شرق) خروجی حکیمیه، خیابان شهید صدوقی، بلوار وفادار است.

دانشگاه آزاد واحد تهران شرق

دانشگاه آزاد واحد تهران شرق در سال 1378 تاسیس شد و از سال 1380 در قالب یک مرکز آموزشی زیر نظر دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، فعالیت خود را آغاز کرد.

در ابتدای کار این دانشگاه 400 دانشجو داشت که در دو رشته علوم اجتماعی و تربیت بدنی در یک ساختمان دو طبقه در قیامدشت تحصیل می کردند.

این دانشگاه در ابتدا فضای اداری و آموزشی کافی نداشت و در سال های بعد با اجاره بخشی از پاساژ بازار مصالح در 3 کیلومتری افسریه، کار خود را توسعه داد.

امروزه این واحد دانشگاهی با مساحتی به بزرگی 54 هکتار، شامل فضاهای آزمایشگاهی، کارگاهی، ورزشی، کتابخانه و… است. این دانشگاه شامل دانشکده های علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر و معماری است و رتبه ویژه را از آن خود کرده است.

آدرس دانشگاه آزاد واحد تهران شرق: تهران، سه راه افسریه، بزرگراه امام رضا (ع)، کیلومتر 18، شهر قیامدشت، انتهای خیابان شهید باهنر است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

این دانشگاه از بهمن سال 1373 با نام موسسه فنی و آموزش عالی سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا این دانشگاه با جذب دانشجوی تمام وقت در رشته کاربرد کامپیوتر در مقطع کاردانی ناپیوسته فعالیت می کرد.

در سال 1387 با افزایش تعداد دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی، نام این موسسه به دانشگاه آزاد واحد تهران سما تغییر کرد.

در سال های 1382 و 1383 به ترتیب آموزشکده های فنی و حرفه ای دخترانه تهران سما و پسرانه تهران سما با ظرفیت جذب دانشجو در مقطع کاردانی ناپیوسته به عنوان زیر مجموعه به این واحد دانشگاهی اضافه شدند.

در نهایت در سال 1385 واحد تهران سما از سازمان سما جدا شد و در سال 1386 به طور رسمی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تغییر نام داد.

آدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب: این دانشگاه در شهرک قدس (شهرک غرب)، بلوار فرحزادی، بلوار دادمان، خیابان درختی، کوچه ثقفی، پلاک 16 واقع شده است.

فهرست دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

دانشگاه آزاد تهران جنوب، از تیر ماه سال 1364 در تهران شروع به کار کرد. محوریت اصلی این دانشگاه رشته های فنی و مهندسی بود و با حدود 700 دانشجو در رشته ها و گرایش های مختلف در مقطع کاردانی فعالیت این دانشگاه آغاز شد.

کم کم مقطع کارشناسی با تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها و همچنین به کارگیری نیروهای متخصص به این دانشگاه اضافه شد و امروزه این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجو می پذیرد.

دانشکده فنی این دانشگاه از نظر وسعت و تعداد دانشجو، بزرگترین دانشکده فنی در سطح کشور در بین دانشگاه های آزاد است.

این دانشگاه 13 دانشکده دارد که عبارتند از:

🔴 مهندسی شیمی و پلیمر

🔴 مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات (شهید همت)

🔴 عمران، معدن و مکانیک (شهید باکری)

🔴 مدیریت

🔴 ادبیات فارسی و زبان های خارجی

🔴 مهندسی صنایع (دروس امتحانی رشته مهندسی صنایع)

🔴 روان شناسی و علوم تربیتی

🔴 حقوق، علوم سیاسی

🔴 حسابداری و علوم اقتصادی و مالی

🔴 تربیت بدنی و علوم ورزشی

🔴 علوم پایه

🔴 هنر و معماری

🔴 مهندسی برق

این دانشگاه دارای 6 معاونت آموزشی، پژوهشی و فناوری، دانشجویی و فرهنگی، اداری و مالی، فنی و عمران و برنامه ریزی و امور اقتصادی نیز است و تعدادی دفتر و مدیریت مستقل نیز دارد که با توجه به وظایف خود، نسبت به انجام امور آموزشی، اداری و تحقیقاتی مجموعه دانشگاه، اقدامات مقتضی را انجام می دهند.

آدرس دانشگاه آزاد تهران جنوب: تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر شمالی، شماره 223 است.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
5 5 رای ها
امتیاز بدهید
guest
65 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شهدانی
میهمان
شهدانی
12 دی ، 1402

جلوی این مدیریت ناکارآمد را بگیرید و دانشگاه آزاد را نجات دهید..

سید کیا
میهمان
سید کیا
6 دی ، 1402

واحد علوم و تحقیقات تهران بالای تپه قرار گرفته، شاید حدوداً یک ربع در مسیر هستیم تا از درب ورودی به دانشکده برسیم و وارد آن شویم، اما از نظر تجهیزات و امکانات بسیار کامل است.
کتابخانه ای بسیار باشکوه در این واحد قرار گرفته که از نظر معماری و امکانات و منابع موجود بسیار سرآمد است.
خوشبختانه اساتید در گرایش های مختلف تخصص دارند و با داشتن روحیه کار تیمی، دانشجو مختار هست که در یک زمینه تخصصی با راهنمایی استاد راهنمای خودش، از تجربه اساتید دیگری که در حیطه های مختلف متخصص هستند کمک بگیرد و یک پروژه بسیار مطلوب را منتشر کند. همینطور غالب اساتید در ساعات مختلف روزهای هفته در واحد آزمایشگاه دیجیتال حضور دارند که غالباً مشاوره ب آن ها خالی از لطف نیست.

علومی
میهمان
علومی
24 آذر ، 1402

توصیه می شود که دانشجویان در طول تحصیل علاوه بر شرکت در کلاس های درسی در کلاسهای مهارتی مربوط به رشته خود نیز شرکت کنند تا بتوانند مهارت های عملی و اجرایی رشته خود را بیاموزند همچنین تقویت مهارت زبان انگلیسی یکی از مهارت های بسیار کاربردی برای دانشجویان این مجموعه است که می تواند در اینده در اشتغال افرینی انها نقش موثری ایجاد کند.

افراسیابی
میهمان
افراسیابی
24 آذر ، 1402

در واحد علوم تحقیقات به غیر از بسیج دانشجویی تشکل دیگری فعال نیست .
امیداست با توجه به ضعف مداوم و مستمر در ایجاد تشکل های دانشجویی منسجم در این واحد، با کمک مدیریت محترم دانشگاه هرچه سریعتر این ضعف برطرف و امکان تشکیل یک تشکل صنفی دانشجویی بی طرف و به دور از گرایشات سیاسی فراهم گردد.

مدیر
میهمان
مدیر
22 آذر ، 1402

من به عنوان کارفرما، همین فارغ التحصیلهاى دانشگاه آزاد را به دولتى ترجیح میدهم چون حداقل اینها حاضرند جیز جدید یاد بگیرند. اما فارغ التحصیلاى دولتى با اینکه ا لحاظ سطح علمى در همان حد هستند، در توهم نبوغ هم به سر مى برندو ذهنشان را به روى همه چیز بسته اند.

سبحانی
میهمان
سبحانی
20 آذر ، 1402

من شخصاً از تجربه‌هایی که در دانشگاه آزاد کسب کردم و هنوز هم دارم کسب می‌کنم خیلی راضی هستم و به دانش آموزانی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه بخواهند برچسبی را به دانشگاه خاصی بزنند اول فکر کنند و هدف خودشان را از رفتن به دانشگاه مشخص کنند بعد ارزیابی کنند که به چه دانشگاهی بروند.
دانشگاه آزاد هم مانند بقیه دانشگاه‌ها اساتید باسواد و دلسوز زیادی دارد که برای آموزش و پرورش دانشجویان تمام تلاششان را می‌کنند.

پریسا سادات حسینی جوادی
میهمان
پریسا سادات حسینی جوادی
19 آذر ، 1402

جو دانشگاه متاسفانه زیاد شبیه محل دانش نیست! دغدغه دانشجوها تیپ و لوازم آرایشه و به شدت اساتیدی پرطرفدار هستند که نمره بالا میدن، روی حضور دانشجو حساس نیستن، و بجای کتاب جزوه میدن! این ترم درس روانشناسی تجربی داشتیم اما در کمال تعجب آزمایشگاه نداشتیم! درحالی که این درس 2 واحد عملی داره! نمی‌دونم چطور اجازه ارائه این رشته بدون امکانات لازم داده شده…
به نظرن بهتر بود دانشجویانی که هدفشون غیر درسیه و اون هایی که نمره های بهتری میگیرن و واقعا درسخون هستند از هم جدا میشدن(مثلا با سیاست های شرط معدل) تا کسانی که توی درس جدی هستند بی انگیزه نشن.
در کنار همه این ها اساتید بسیار خوبی هم در دانشگاه داریم. اساتیدی مثل دکتر کامبیز کامکاری، دکتر همتی، دکتر تریوه و… بسیار باعث افتخار دانشکده هستند.

حسین مقدس
میهمان
حسین مقدس
19 آذر ، 1402

تا جایی که برای خود من پیش آمده همواره اساتید در دسترس و پاسخگو هستند. چه به صورت فیزیکی و حضوری و چه از طریق فضای مجازی. مدیران گروه دانشکده ها افراد خبره، با تجربه و همگی آکادمیک همراه با تحصیلات عالیه. علی الخصوص دانشکده مدیریت دانشگاه که از اصلی ترین و پر رونق ترین دانشکده ها به حساب می آید. ریاست دپارتمان مدیریت بر عهده ی آقای دکتر علی رضائیان با درجه استاد پایه 30 همراه با کارنامه ای قابل توجه است. معاون دانشکده آقای دکتر غلامزاده هستند که ایشان عضو هیات علمی گروه مدیریت دولتی نیز هستند.
در مجموع توصیه من به عزیزانی که قصد تحصیلات در کلیه مقاطع این دانشگاه علی الخصوص دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی را دارند این است که اگر می‌خواهید از قافله علمی کشور عقب نمانید، باید با قدرت و همت عالی خود پای در دانشگاه گذارید و از تجربه اساتید و ظرفیت های علمی موجود کمال بهره را ببرید. ارادتمند همه عزیزان. حسین مقدس.

حسین مقدس
میهمان
حسین مقدس
19 آذر ، 1402

چون واحد تهران مرکزی در شهر تهران است و در یکی از نقاط خوب شهر هم واقع شده، برای قبولی در آن باید تلاش بیشتری داشته باشید و مطمئن باشید این واحد از سایر واحدهای دیگر موجود در شهر تهران از تمام جوانب به روزتر و بالاتر است.
با امید به موفقیت و پیشرفت همه دانشجویان و جویندگان علم. ارادتمند، حسین مقدس.

حسین مقدس
میهمان
حسین مقدس
19 آذر ، 1402

انصافا هم از نظر علمی و هم از نظر امکانات رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی جایگاه بسیار بالایی دارد.
از نظر علمی، بواسطه مقالات ثبت شده دانشجویان در مراکز معتبر علمی داخلی و خارجی و امتیازات حاصله حتی از بسیاری از دانشگاه های دولتی هم رتبه بالاتری را دارد.
از نظر امکانات رفاهی و تسهیلات هم بواسطه جدید التأسیس بودن دانشگاه، هم محیط دانشگاه بسیار عالی و زیباست و هم کلاس ها و امکانات داخلی و از همه مهم تر آب و هوای دانشگاه.
بهار و پاییز و زمستان هوا بسسسیار دلچسب و مطبوع و در تابستان هم هوا انصافاً خنک و معتدل است.
یک مسجد بسیار زیبا و بزرگ هم داریم که نماد دانشگاه است و از کیلومترها آن طرف تر قابل مشاهده.
رفت و آمد بواسطه خطوط اتوبوس های تندرو و مترو بسیااار تسهیل شده است و حتی برای دانشجویانی که از خودروی شخصی استفاده می کنند هم پارکینگ مجزا از کارکنان پیش بینی شده است.

محبوبه یارمحمدی
میهمان
محبوبه یارمحمدی
19 آذر ، 1402

دانشگاه آزاد تهران مرکز پذیرای فعالیت ها و تشکل های دانشجویی مختلف از جمله، بسیج دانشجویی، نهاد رهبری، تشکل های هنری و فرهنگی، نشریات دانشجویی، باشگاه پژوهشگران جوان و… است.
این دانشگاه دانشکده های مختلفی را در این واحد در خود جا داده است، از جمله هنر، معماری، روانشناسی و علوم تربیتی، اقتصاد، حسابداری، حقوق و….

فرجی
میهمان
فرجی
14 آبان ، 1402

بنده 20 سال پیش با رتبه 1800 رشته تجربی در یکی از رشته های کارشناسی دانشگاه علوم مزشکی شهید بهشتی پذیرفته شدم . زمانی که سهمیه رزمنوگان 40 درصد و خانواده شهید و در کنارش فرزند شاهد هم زیاد داشتیم . تو همون سالها عزیزانی داشتیم که با درصد های بسیار پایین تر پزشکی شهید بهشتی قبول شده بودن . حالا بقیه دانشگاهها که سطح پایین تتری داشتن ببینید چه اوضاعی این عزیزان داشتن ، اون زمان طرف دروس ریاضی و فیزیک صفر و منفی زده بود . از این موضوع که بگذریم . جای ما رو اون عزیزان گرفتن . و ما سرخورده شدیم

محمدیه
میهمان
محمدیه
14 آبان ، 1402

دوستان دیگه انقدر کم لطفی نکنین همه ی دانشگاههای آزاد کشور اینطور که شما فرمایش میکنید نیست

صادقی
میهمان
صادقی
14 آبان ، 1402

هر دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد حداقل در حدود 100 میلیون تومان باید هزینه کند!!
اگر دانشجو واقعا به دنبال محتوی علمی باشد با همین هزینه یا حتی کمتر می تواند در دانشگاه های خوب اروپایی تحصیل کند.
و اگر به دنبال مدرک باشد چه دانشگاه چه دوره های شبانه دانشگاه دولتی به راحتی به خیل مدرک داران می پیوندد.

شادمان
میهمان
شادمان
13 آبان ، 1402

رفت و امد علوم تحقیقات الان راحت تر شده من خودم شرق زندگی میکنم اون موقع خیل سختم بود چون مثلا یه کلاس 9شب تموم یشد تا میمدم دیر میشد ولی الان بی ارتی گذاشتن از دم در دانشگاه تا ازادی خیلی خوب شده.به نظر من علوم و تحقیقات بزن هر چند که قلبا به هیچکی پیشنهاد دوست ندارم بدم بره دانشگاه ازاد چون این دوسال پدرم دراومد کاش علم یاد میدادنو پول میگرفتن ولی دریغ نیمدونمش ایدم رشته ما اینجوری بود.

ناشناس
میهمان
ناشناس
10 آبان ، 1402

در دانشگاه آزاد هدف فقط گرفتن شهریه ترم های اضافه است در کارشناسی ارشد هم همینطوره ، اگر دانشجویی پیدا کردین که بدون یک ترم اضافه پرداخت دفاع کرده جایزه دارید به هر طریق ممکن یک ترم را باید به دانشگاه شهریه ثابت بپردازد و این بخاطر هزینه های دانشگاه رسم شده ،

شکری
میهمان
شکری
29 مهر ، 1402

سلام و عرض ادب. وقتتون بخیر. الان بنده چند ساله حق التدریسم، جایی هم استخدام نیستم. ترم آخر دکتری هستم. یعنی فقط دفاع از پایان نامه مونده. الان باید تو سامانه ثبت نام کنم؟ یا چون الان مدت ۱۰ سال هستش که سابقه ی تدریس تو دانشگاه رو دارم، دیگه هیئت علمی وابسته میشیم؟ ممنون میشم پاسخ بدین

ناشناس
میهمان
ناشناس
25 مهر ، 1402

آیا با مدرک دانشگاه آزاد می توان در دانشگاه های خارج از کشور ادامه تحصیل داد؟

sAmira
میهمان
sAmira
25 مهر ، 1402

امکانش هست بدونم اعتبار مدرک دانشگاه آزاد تهران جنوب در چه رده ای هست؟ و زیر نظر علوم تحقیقات و فناوری هست؟

ناشناس
میهمان
ناشناس
25 مهر ، 1402

سلام برای ارشد رشتع مدیریت ساخت دانشگاه علوم تحقیقات معتنبر تره یا بو علی سینا همدان

ناشناس
میهمان
ناشناس
25 مهر ، 1402

Mba دانشگاه علوم تحقیقات بهتر یا سراسری سمنان از نظر اعتبار و رتبه ؟ و گرایش مالیس بهتر یا عملیات و زنجیره تامین ؟

حق شناس
میهمان
حق شناس
25 مهر ، 1402

سلام وقت بخیر
ببخشید برای فردی که ساکن تبریز هست مشاوره علوم تحقیقات از نظر بازار کار و اعتبار دانشگاه و مسافت بهتره یا روانشناسی بالینی آزاد تبریز

فرخی
میهمان
فرخی
25 مهر ، 1402

سلام بین دانشگاه علوم تحقیقات و دانشگاه قم هر دو رشته علوم کامپیوتر کدوم ارزش مدرکش بیشتره؟

اسماعیلی
میهمان
اسماعیلی
25 مهر ، 1402

سلام منی که مهندسی هسته ای دانشگاه علوم تحقیقات قبول شدم و هم مهندسی پلیمر سبزوار( حکیم ) کدوم برم بهتره و اینده ی شغلی داره ؟؟

فاطمه رضاخواه
میهمان
فاطمه رضاخواه
25 مهر ، 1402

سلام من مدیریت بازرگانی دانشگاه تهرانی فارابی قم رو اوردم با ازاد مدیریت مالی دانشگاه ازاد علوم تحقیقات
کدوم رو برم بهتره به نظرتون؟

اعتمادی
میهمان
اعتمادی
25 مهر ، 1402

سلام
ببخشید مکانیک علوم تحقیقات یا نوشیروانی بابل من ساکن تهران هستم
و نوشیروانی هم خوابگاه نمیده….
به نظر شما کدوم رو انتخاب کنم؟

آشوریان
میهمان
آشوریان
25 مهر ، 1402

سلام
من مهندسی برق علوم تحقیقات و مهندسی برق بوعلی سینا همدان قبول شدم
خودم تهران هستم
کدوم دانشگاه انتخاب بهتریه؟

کاربر ناشناس
میهمان
کاربر ناشناس
24 مهر ، 1402

سلام وقت بخیر
رشته ساخت و تولید دانشگاه صنعتی ارومیه
یا دانشگاه تهران شمال و کرج همین رشته؟؟؟ بنطر شما کدوم بهتره برم؟

شکری
میهمان
شکری
24 مهر ، 1402

سلام. به نظر شما بین رشته فیزیک دانشگاه خواجه نصیر و مهندسی معماری دانشگاه علوم تحقیقات، کدام رشته آینده بهتری داره؟ من خودم به معماری خیلی علاقه دارم ولی خب دانشگاه هم مهمه‌.

دانشجو
میهمان
دانشجو
24 مهر ، 1402

سلام خسته نباشید
بنده مهندسی کامپیوتر دانشگاه های
آزاد تهران مرکزی و
صدرا رو اوردم
بنظرتون کدوم رو برم بهتره؟

الهام
میهمان
الهام
24 مهر ، 1402

سلام من مدیریت بازرگانی قبول شدم تهران جنوب میخواستم بدونم ایاً مدرکش در آخر بین المللی هستش؟ اگر نیست چه دانشگاه آزادی رو پیشنهاد میدین چون اکثرا رشته مدیریت بازرگانی رو بدون کنکور گذاشتن

امیر
میهمان
امیر
24 مهر ، 1402

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت مدیریت سایت اقدام بسیار مناسبی را انجام دادید در خصوص قرار دادن این لینک که کمک زیادی به داوطلبان دکتری خواهد کرد موفق و پیروز باشید ما که به سهم خودمان در معرفی سایت مدیر به دیگران کوشا هستیم .

شریعت
میهمان
شریعت
24 مهر ، 1402

علوم تحقیقات بهترین واحده.

فرشاد
میهمان
فرشاد
19 شهریور ، 1402

باسلام
دانشجویان جدید مقطع دکتری چه زمانی برای ثبت نام حضوری و انتخاب واحد باید اقدام کنند؟
تشکر

جواد حاتمی
میهمان
جواد حاتمی
23 مرداد ، 1402

اگر شرایط استعداد درخشان را داشته باشیم و در یک سال مصاحبه را رد شده باشیم با تقویت رزومه امکان استفاده مجدد از این سهمیه استعداد درخشان وجود دارد ؟؟
استعداد درخشان دانشگاه آزاد

بهنود مولایی
میهمان
بهنود مولایی
23 مرداد ، 1402

با سلام و درود، فارغ التحصیل دانشگاه غیر انتفاعی میتونه برای استعداد درخشان آزاد شرکت کنه؟

رضامنش
میهمان
رضامنش
23 مرداد ، 1402

سلام وقتتون بخیر من کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه ازاد هستم و معدل ارشد۱۷/۵۵ و نمره پایان نامه۱۷/۷۰ و۳۰بهمن ۹۹از پایان نامه دفاع کردم ایا میتونم در کترا بدون ازمون شرکت کنم؟
وسوال دیگه اینکه اگر بتونم حتما باید همون دانشگاه ک ارشد خوندم باشه یا دانشگاه دیگه ام میشه؟
سپاس از پاسخگویتون

بهمن کاظمی
میهمان
بهمن کاظمی
23 مرداد ، 1402

سلام برای ثبت نام استعداد های برتر شرایطو دارم اما چون دانشگاه ارشدم ازم دور هست ریز نمرات در دسترسم نیست. به دانشگاه که زنگ زدم گفتن که عکسشو براتون میفرستم.آیا با همین عکس میتونم ثبت نام کنم؟
و اینکه نداشتن مدرک زبان و نداشتن مقالات به چاپ رسیده در ISI چقدر در روند پذیرش تاثیر گذار هست؟ ممنون

محمد
میهمان
محمد
23 مرداد ، 1402

شرط معدل در استعداد درخشان دکتری وزارت علوم ۱۷ هست ولی دانشگاه آزاد ۱۷ و نیم؟ این چه عدالتیه کسی که دولتی درس خونده و معدلش ۱۷ هست با کسی که غیرانتفاعی خونده
معدلش ۱۷.۵ شده مگه یکیه ؟ خواهشاً حداقل مثل وزارت علوم همون ۱۷ رو ملاک قرار بدن

edvin
میهمان
edvin
23 مرداد ، 1402

سلام میزان افزایش شهریه در دوره دکتری تخصصی علوم انسانی خیلی از عرف خارج است یک نوع توهین به نظر می رسد آخه برای کدام خدمات این همه شهریه می گیرید می دانید حق الناس یعنی چه ،اینکه نشد بگویی نداری نیا ،من نان را دونه ای ده هزار تومان می فروشم شما نداری نخور ،این چه منطقی است خجالت آور است

حیدری
میهمان
حیدری
23 مرداد ، 1402

سلام من ورودی ۹۸هستم معماری ترمی ۱۶ میلیون دادم و واقعا سنگینه الان برای واحد پایان نامه سدی. ۳۲ میلیون شهریه ثابت ما ۹۱۰۰ بود

شهره مرادی خواه
میهمان
شهره مرادی خواه
23 مرداد ، 1402

من برق ورودی مهر ۹۲بودم، شهریور۹۸بعد از۶سال اولین نفر از ورودی خودمون بودم که دفاع کردم، ۱۰۰میلیون هزینه کل دکتری ام شد.
یادمه بچه های که سهمیه والد شاهد و جانباز بودند، مجانی درس می خوندند…

نوروزی
میهمان
نوروزی
23 مرداد ، 1402

رفتن دکتری دانگشاه ازاد خسارت محضه…اینقدر لفت میدن و اخر کار که بعد از ۴ سال باید شهریه ثابت را به نرخ روز بدید خونه خراب میشید من ورودی ۹۳ مهندسی ۱۱۰ ملیون شد …. هر کاری با این پول میشد انجام داد ولی الان نه استخدامی نه هیات علمی نه بورسیهوووتازه با این همه اذیت ها و قوانین پیچیده ای که دانشگاه ازاد داره… وام هم ماکزیمم زمان پایان نامه ۱۰ تومن میدادن …که به جایی نمیرسه خیلی اذیت میکنن

Sima
میهمان
Sima
23 مرداد ، 1402

من برای مصاحبه دکترا ثبت نام کردم
اما متاسفانه روز مصاحبه م با مصاحبه کاریم تداخل داشت
اینو به دانشگاه اعلام کردم
گفتن نهایت دو ساعت بعدش میتونی وصل بشی
ولی من یک ساعت بعدش وصل شدم اصلا اجازه ورود نداد تا اخر روز
الانم میگن موندی سال بعد

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
23 مرداد ، 1402

ببینید اینا شغل دولتی با درامد بالا دارن و حال دیگران رو درک نمیکند،اصلا نمیدونن تو این تورم و قیمت دلار وضع کرونا که مردم شغل ازاد دارن و با هزار بدبختی اون پول رو جور میکنن تا شهریع دانشگاه رو پرداخت کنن (یکیش مث خودم).اصلا این حرفا همش رو هواست و داریم وقتمونو تلف میکنیم چون سال بعد همین موقع شهریه ها ۳۰ درصد دوباره افزایش پیدا میکنه.پیشنهاد بنده به دوستانیکه میخان دکترا بخونن اینکه برید اپلای کنین !

جلال
میهمان
جلال
23 مرداد ، 1402

بطور کلی وضعیت اساتید وآزمون ها ونمرات علوم وتحقیقات بهتراز پیام نور هست.
البته علوم وتحقیقات تهران.
ازسایر واحدها خبرندارم.
موفق باشید

65
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x