- پایگاه خبری آزمون دکتری - https://phdphd.org -

تاریخ برگزاری کنکور دکتری 1403

منابع آزمون دکتری

تاریخ برگزاری و ثبت نام کنکور دکتری تخصصی سال 1403

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری [2]، پیرو برنامه زمانی منتشر شده به تاریخ 1401/12/24در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش [3] در خصوص تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون‌های ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1403، به اطلاع متقاضیان می‌رساند که تاریخ ثبت‌نام این آزمون‌ها به شرح ذیل تغییر یافته است:
 

تغییر زمان ثبت نام در آزمون های ورودی مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته

و دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1403

ردیف

شرح فرآیند

آزمون کارشناسي ارشد

آزمون دکتری

1

زمان ثبت نام

۱۴۰۲/۸/۷ تا ۱۴۰۲/۸/۱۳

۱۴۰۲/۸/۱۷ تا ۱۴۰۲/۸/۲۳

2

زمان برگزاری آزمون

صبح و عصر جمعه ۱۴۰۲/۱۲/۴

عصر جمعه ۱۴۰۲/۱۲/۴


ضرایب دروس آزمون دکتری 1403 [4]

متقاضیان ضرورت دارد طبق تاریخ‌های مندرج در جدول فوق به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و برای ثبت‌نام در آزمون های مذکور اقدام نمایند.

مهمترین تغییر مربوط به زمان برگزاری آزمون است. در حالی که در سال‌های اخیر کنکور دکتری صبح‌ها برگزار شده، زمان برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۳ عصر چهارم اسفندماه اعلام شده است.(رشته‌گرایش‌ها، دروس امتحانی و ضرایب دروس آزمون دکتری 1403 [4])

هزینه باورنکردنی برای ثبت نام در آزمون دکتری | 80 درصد افزایش برای یک سال ! [5]

دفترچه آزمون دکتری و جدول تعداد سوالات و مدت زمان پاسخگویی

زمان ثبت نام و تاریخ برگزاری کنکور دکتری 1403 از سوی سازمان سنجش [6] اعلام شد. آزمون دکتری تخصصی سال 1403 چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. زمان دقیق ثبت نام کنکور دکتری ، مطابق جدول اواسط آبان 1402 آغاز می‌شود. (برای مشاهده تاریخ های مهم آزمون دکتری ۱۴۰۱ سازمان سنجش [7] کلیک کنید.) با توجه به اینکه تمدید ثبت نام دکتری ۱۴۰۲ صورت نپذیرفت ، لذا داوطلبان نسبت به ثبت نام آزمون دکتری 1403 در بازه ی زمانی 17 الی 23 آبان 1402 اقدام کنند.

طول دوره دکترا چند ترم است؟ [8]

زمان دقیق ثبت نام کنکور دکتری تخصصی سال 1403 [9]

مقایسه میزان ظرفیت پذیرش و تعداد شرکت کنندگان در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ [10]

بهترین منابع آزمون دکتری چیست؟

برای شناخت منابع بهترین کار این است که: اولا، سوالات آزمون دکتری سال‌های گذشته را بررسی کنید و بهترین منابع را شناسایی کنید. دوما، از افرادی که در سال‌های گذشته رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند سوال کنید.

برای دریافت 10% از منابع آزمون دکتری 1403 (رایگان) [11] از طریق راهنمای زیر اقدام کنید:

[12]

براساس مصوبه مجلس ۵۰ درصد نمره ازمون دکتری از طریق آزمون دروس تخصصی و 50 درصد بقیه به صورت مصاحبه علمی [13] انجام می‌شود و نتایج اولیه معمولا اواخر فروردین و انتخاب رشته بر اساس کارنامه نیمه اول اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد. لذا جهت دریافت راهنمایی ، مشاوره و منابع آزمون دکتری به شماره ی 09306406058 [14] پیام دهید.

2نگاهی-انتقادی-به-آزمون-دکتری-min [15]

┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

کارت شرکت در جلسه آزمون

با توجه به اعلام تاریخ برگزاری کنکور دکتری می توان گفت کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری کنکور دکتری قابل مشاهده و پرینت است. این کارت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کدپیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

آغاز توزیع کارت آزمون دکتری و ارشد [16]

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سیستم پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org [17] و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، شماره داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به ذکر است این امکان برای متقاضیانی فراهم می‌باشد که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند. بنابراین متقاضیانی که به اطلاعات فوق دسترسی ندارند، لازم است با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.

برای دریافت بانک تست کنکور دکتری ادوار گذشته + تست های تالیفی
به همراه پاسخ / به شماره 09306406058 پیام دهید.

برنامه زمان بندی آزمون دکتری [18]

معرفی رشته های آزمون دکتری

شرکت در کنکور مقطع دکتری که بالاترین مقطع تحصیلات دانشگاهی تا حدودی به حساب می‌آید، به‌خاطر ظرفیت محدود پذیرش در این مقطع و همین‌طور افزایش تقاضای داوطلبان تحصیلات تکمیلی، جزو کارهای سخت به حساب می‌آید. شرکت در این رقابت نفس‌گیر و سخت و تنگاتنگ، نیازمند آمادگی‌هایی است که همه داوطلبان باید به آن دست پیدا کنند و بعد به جدال با دیگر داوطلبان بروند.

جدول نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی (حداکثر 40 امتیاز) مصاحبه دکتری [19]

بعد از یکپارچه کردن آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد، این رقابت سخت‌تر از قبل هم شد، البته بعضی از داوطلبان معتقدند که با یکی شدن سرفصل‌های آزمون دکتری برای دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری کار ساده‌تری از قبل در پیش دارند، که درست هم هست، شما برای شرکت در آزمون دکتری ، چه برای دانشگاه‌های سراسری و چه برای قبولی در دانشگاه آزاد، منابع یکسانی را باید بخوانید و بلد باشید.
سرفصل‌های بخش عمومی در حدودا تمام رشته‌های امتحانی آزمون دکتری یکسان است. برای هر گروه آزمایشی دفترچه سوالات عمومی کاملا یکسان است و در همه رشته‌های آن گروه مشابه است. تمام داوطلبان شرکت‌کننده در این آزمون دو دفترچه دریافت می‌کنند که دفترچه اول برای سوالات اختصاصی و دفترچه شماره دو مربوط به سوالات زبان و سوالات استعداد تحصیلی است.
همه رشته‌های حاضر در آزمون دکتری ، سوالات زبان دکتری، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی را شامل می‌شوند که سطح سوالات آزمون دکتری در هر رشته، در حد علم و دانش داوطلبان فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد است. دروس عمومی با ضریب اثرگذاری 1 و دروس تخصصی با ضریب 4 محاسبه خواهند شد.  در هر کدام از گروه‌های آزمایشی مختلف از جمله فنی و مهندسی، گروه علوم انسانی، گروه علوم پایه، گروه کشاورزی و منابع طبیعی، گروه زبان و گروه هنر، رشته خود را انتخاب کنید و اطلاعات مورد نیازتان را برای شرکت در این رشته به راحتی به دست آورید. منابع آزمون دکتری مدیریت، منابع دکتری زبان انگلیسی، روانشناسی بالینی و همه رشته‌های دیگر در اختیار شماست.

مطلب پیشنهادی :  اعلام تاریخ نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403
[20]

رشته های متجانس دکتری [21]

با مشخص شدن زمان کنکور دکترا [2] شما داوطلبان محترم کنکور phd میتوانید از قسمت زیر معرفی رشته های آزمون دکتری شامل اطلاعات منابع درسی ، سرفصل ها ، افراد مجاز به شرکت در این رشته ، بازار کار این رشته و … دسترسی داشته باشید.  پایگاه خبری آزمون دکتری به رایگان این اطلاعات را در اختیار شما داوطلبان آزمون دکتری قرار میدهد:

معرفی رشته های آزمون دکتری [22]

تذکر مهم : هرگونه استفاده مادی از مطلب معرفی رشته های آزمون دکتری متعلق به پایگاه خبری آزمون دکتری [2] ، شرعاً حرام بوده و این پایگاه هیچگونه رضایتی در این مورد ندارد. تنها راه استفاده از مطالب سایت نشر به صورت رایگان ، بدون تغییر در محتوای فایل و با ذکر منبع لینک دار می باشد.
گزارش تخلف : اگر مطلبی در مورد معرفی رشته های آزمون دکتری مشاهده کردید که متعلق به شماست و از انتشار عمومی آن رضایت ندارید کافیست با ما در ارتباط باشید و با ذکر لینک پست و ارائه مدارک کافی ، جهت حذف سریعتر مطلب اقدام کنید.

برای دریافت سرفصل های پرتکرار ؛ رشته + ایمیل خود را ارسال کنید به شماره تلفن 09306406058  [14]

⬆️فقط کافیه عبارت بالا را لمس کنید.⬆️

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب [23]

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟ [24]

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک) [25]

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری [26]

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول) [27]

تجربه من از مصاحبه دکتری [28]

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری [29]

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته [30]

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟ [31]

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری ! [32]

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری [33]

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری [34]

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران [35]

اطلاعیه های مصاحبه دکتری [36]

ارائه سه دفترچه و سه پاسخنامه به داوطلبان آزمون دکتری 1403

طرز پاسخ دادن به سوالات در کنکور دکتری ؛

1 – داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر میگیرد فقط به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و . . .) پرکند. برای اطلاع از طرز پرکردن به نمونه پاسخنامه ذیل که در آن به سوالهای شماره های 1 ، 2 ، 3 و 4 به ترتیب پاسخهای فرضی 4 ، 1 ، 3 و 2 داده شده است توجه شود. جوابها فقط در پاسخنامه با پرکردن محل مخصوص مشخص میشود. پاسخهایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه (مثلاً: علامت × و یا ✓ و غیره) و یا در دفترچه آزمون علامت گذاری و یا نوشته شود قابل تصحیح و نمره گذاری نخواهد بود.

2 – چون پاسخنامه به وسیله ماشین علامت خوان تصحیح میشود از کثیف کردن، تاکردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و یا اثری بر روی آن خودداری گردد.

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر [37])
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر [38])
نیمه اول شهریور 1403

نمره منفی در کنکور دکتری ؛

برای هر پاسخ صحیح سه (۳) نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ غلط یک (۱) نمره منفی منظور خواهد شد. به سوال های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخها، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

نحوه محاسبه نمره منفی در کنکور دکتری [39]

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی [40]

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی [41]

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه [42]

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی [43]

سرفصلهای آزمون دکتری زبان [44]

سرفصلهای آزمون دکتری هنر [45]

 

مشاوره برای آزمون دکتری [46]

برای مشاوره اینجا بزنید [46]

خدمات کنکور دکتری [47] 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری [48]