کد خبر: 8962

تاریخ بروزرسانی : 1402/03/12

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

منابع آزمون دکتری

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

در این محتوا ، به بررسی سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری میپردازیم تا شما دوطلبان عزیز بعد از پشت سر گذاشتن سد کنکور ،  در این دام گیر نکنید. هیچ کس کامل نیست. همه افراد نقاط ضعفی داشته و نیاز به پیشرفت دارند، ولیکن اگر نشان دهید که همیشه سعی در بهتر کردن نقاط ضعف خود داشته اید، در چشم استاد مصاحبه کننده فردی پرتوان و مسئول پیشرفت حرفه ای خود جلوه می کنید.

بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟

در مصاحبه دکتری اکثرا با این سوال مواجه می شوید که میپرسند (بزرگترین نقطه ضعف شما چیست ) ؟
شخصی که از کمبودهای خود آگاه است – به شرط یادگیرنده بودن – قادر به برنامه ریزی برای ارتقا یا رفع آنها را نیز خواهد داشت. استاد میخواهد بداند آیا نقطه ضعف یا کمبود شما در لیست “نباید”های پژوهشی و آموزشی وی قرار دارد یا خیر  و نکته آخر اینکه پاسخ صحیح به این پرسش می تواند بیانگر میزان صداقت افراد نیز باشد(رزومه نویسی حرفه ای (ویژه داوطلبان آزمون دکتری و آزمون استخدامی)) .
عیبی را انتخاب کنید که بتوان به مثبت ترین روش ممکن آنرا بیان کرد. آیا شما فردی عصبی و سرسخت هستید؟ یا اینکه هرگز نمی توانید کاری را به کسی دیگری بسپارید؟ به جای این کلمات، از کلمات مثبت تر استفاده کنید. ( من فردی پیگیر و با پشتکار برای رسیدن به نتیجه هستم)

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

سوال در مورد مصاحبه دکتری (سال های قبل یا دانشگاه های دیگر)

این سوال که اگر قبلا در دانشگاهی مصاحبه شدید و برای مصاحبه به دانشگاه دیگری رفته اید یا این سوال که اگر در سالهای قبل هم به مصاحبه رفتید چرا پذیرفته نشدید : اگر با این سوال مواجه شدید ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و سپس جواب هایی ازین دست بدهید :

1)سال گذشته به علت نداشتن رزومه قوی در حوزه تخصصی مورد پذیرش واقع نشدم ، به همین علت یکسال عمرم را علاوه بر مطالعه منابع دکتری بر روی تقویت رزومه و انجام کار پژوهشی صرف کردم(کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری در مدت محدود).

2)سال گذشته به علت نداشتن تجربه ی کافی در ارائه ی خودم و نداشتن مواردی همچون SOP و توصیه نامه و … نتوانستم اساتید مصاحبه کننده را مجاب به انتخابم کنم.

3)سال گذشته بصورت آزمایشی شرکت کردم و چون اطلاعات خوبی در این رشته داشتم به مصاحبه هم دعوت شدم و از شرایط جلسه مصاحبه دکتری آگاه شدم.

و ….

مشاوره مصاحبه دکتری 98 (آزاد و سراسری)

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
میهمان
ناشناس
3 مرداد ، 1402

ممنونم واقعا عالی و بی نظیر
بسیار و بسیار سپاس گذارم

مستانه
میهمان
مستانه
8 تیر ، 1402

سلام و درود بر تیم همیشه پا کار phdphd واقعآ خیلی خیلی کارتون عالیه خوشحالم که عضو کوچکی هستم با آرزوی یهترینها برای تیم پشتیبانی
💌🤌🙏

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x